مدیریت برچسب ها

ویژگی برچسب ها این امکان را برای شما فراهم می آورد تا محصولات را به لغات کلیدی وابسته کنید. مشتریان شما برای دسترسی سریع و راحت به محصولات مورد نظرشان می توانند از لغات کلیدی استفاده کنند.

برای مثال، یک مشتری به دنبال playerMP3 در فروشگاه شماست. به منظور پیدا کردن محصول مورد جستجو، شما نیاز به داشتن برچسب مرتبط با "  MP3 player" می باشید.

برچسب های محصول مشابه لغات کلیدی نیستند: آن ها هیچ تأثیر مستقیمی بر جایگاه شما در موتورهای جستجو ندارند. برای کار روی جایگاه تان در موتورهای جستجو تب "سئو" در صفحه ایجاد هر محصول را بازکنید.

شما دو راه برای تنظیم این ویژگی دارید.

راهکار اول: هنگام ایجاد محصول جدید

می توانید از لحظه ایجاد محصول در پرستاشاپ از طریق فیلد "برچسب ها" در تب " اطلاعات" چندین برچسب را به یک محصول اختصاص دهید. فصل قبل از این راهنما را با عنوان " افزودن محصولات و دسته بندی های محصول" مشاهده کنید.

راهکار دوم: مدیریت برچسب ها

صفحه "برچسب ها " در منوی " کاتالوگ " این امکان را برای شما فراهم می کند تا برچسب های جدیدی را ایجاد و برچسب های موجود را مدیریت کنید. صفحه "برچسب ها" لیست تمامی برچسب ها را برای مدیریت هرچه بهتر آن ها در اختیار شما قرار می دهد.

برای ایجاد یک برچسب جدید، رو ی " افزودن جدید" کلیک کنید تا صفحه ایجاد برای شما نمایش داده شود.

 

این صفحه امکان اختصاص برچسب را به یک یا تعداد بیش تری محصول برای شما فراهم می کند.

  • نام. یک نام به برچسب بدهید.این نام باید کوتاه و کامل باشد تا به مشتریان شما برای پیدا کردن محصولات مرتبط کمک کند.
  • زبان. این فیلد برای تعیین زبان برچسبی که باید در فروشگاه نشان داده شود، می باشد.برای مثالپرستاشاپ به اندازه کافی برای نمایش کلمات کلیدی به زبان اسپانیایی برای مشتریانی نسخه فرانسوی سایت را انتخاب کرده اند، باهوش نیست.
  • محصول ها. محصول ها را از ستون سمت راست انتخاب کنید تا برچسب به آن اعمال شود. کلید Ctrl را به منظور انتخاب چندین محصول نگه دارید.

پس از ذخیره صفحه، این برچسب به تمامی محصولاتی که انتخاب کرده اید اعمال می شود.

برای افزودن برچسب به زبان های دیگر همین عمل را دوباره تکرار کنید، تنها این بار زبان را تغییر دهید.

پس از ذخیره برچسب، شما به لیست برچسب ها هدایت می شوید، جایی که می توانید این برچسب ها را حذف و یا ویرایش کنید یا حتی آن ها را به صورت دسته جمعی از طریق دکمه موجود در پایین لیست حذف کنید.

بعد از ایجاد برچسب در فهریت تعداد محصولاتی که از برچسب استفاده می کنند نمایش داده نمی شود.

از این به بعد با جستجوی مشتریان در سایت شما، نتایج از طریق برچسب هایی که به محصولات مرتبط هستند، دریافت می شود.