درود به پرستاشاپی های عزیز

اولین نسخه پرستاشاپ 1.7 راستچین شده با متد جدید آی پرستا رو میتونید از انتهای این مقاله دانلود کنید.

این نسخه آزمایشی میباشد و به هیچ عنوان مناسب راه اندازی یک فروشگاه واقعی نیست

آنچه گذشت : 


در چند مقاله اخیر به تغییر رویه شرکت پرستاشاپ در ارتباط با زبانهای راستچین اشاره کردیم و همانطور که عرض شد، با تلاش آی پرستا و پس از حدود دو سال مکاتبه، تماس تلفنی، جلسات آنلاین و ملاقات های حضوری در پاریس و تهران، این شرکت سازگاری با زبانهای راستچین را در اولویت خود برای نسخه 1.7 قرار داد.
ما از نسخه 1.5 پرستاشاپ به دنبال ادغام نسخه فارسی در نسخه اصلی پرستاشاپ بودیم تا کاربران ایرانی بتوانند به راحتی و بدون دردسر، نسخه به روز و کامل پرستاشاپ را از سایت اصلی دانلود و استفاده نمایند. همچنین با این کار، کاربران از شر تمام مدعیان دروغین ارائه نسخه فارسی پرستاشاپ برای همیشه راحت میشدند و چالشی برای پیدا کردن نسخه مناسب نداشتند.
متاسفانه شرکت پرستاشاپ به دلیل اینکه آمار درستی از تعداد کاربران ایرانی خود در اختیار نداشت ، در گذشته تمایلی به این کار نشان نمیداد و پشتیبانی از زبانهای راستچین را از اولویت خود خارج کرده بود. با تلاشی که در چند سال اخیر انجام دادیم، اکنون پرستاشاپ هم شناخت کامل تری از بازار ایران دارد و هم پشتیبانی از زبانهای راستچین را در اولویت کاری خود قرار داده است.
البته دلیل دیگر این اتفاق، اعتماد بالای پرستاشاپ به آی پرستا هست. در چند سال اخیر در بخش های مختلف همکاری ویژه ای با پرستاشاپ داشتیم و پیشنهادات و راهکارهایی را برای بخش های مختلف ارائه کردیم که مهمترین آنها ، تحول کامل بخش ترجمه های پرستاشاپ (استفاده از "کرودین" در سیستم ترجمه) و دو جهته شدن کامل محیط نصب در نسخه اصلی و دو جهته شدن موقت مدیریت پرستاشاپ در نسخه اصلی است.
جمله این اقدامات در جلسات پاریس با تیم مدیریت پرستاشاپ به نتیجه رسید و با ادغام نسخه ها موافقت کردند و مسئولیت آن به آی پرستا واگذار شد. اکنون ما در پی تحولی دیگر در پرستاشاپ هستیم و نسخه ای که اکنون دریافت میکنید، کاملا چپ چین است و چنانچه در هنگام نصب پرستاشاپ، زبان راستچین انتخاب کنید، تمام استایلهای راستچین سازی به طور خودکار تولید میشوند و شما میتوانید بدون دردسر از نسخه اورجینال و راستچین پرستاشاپ استفاده کنید.

تحول اصلی این نسخه اینجاست :


تغییرات این نسخه فقط موردی که در بالا گفته شد نیست و در واقع با این نسخه، شما میتوانید هر قالب چپ چینی را با چند ویرایش جزئی، در فروشگاه خود به صورت راستچین شده استفاده کنید. به زودی و پس از تائید پرستاشاپ، راهنمای کامل راستچین سازی قالبهای چپ چین هم منتشر خواهد شد. در انتهای این مطلب لینک دانلود یک قالب خارجی ساده قرار داده شده است تا بتوانید با استفاده از آن، قابلیت راستچین سازی قالب در این نسخه را تست کنید. برای این منظور، پس از نصب پرستاشاپ و این قالب رایگان، به بخش "بین المللی >> بومی سازی" مراجعه کرده و در قسمت "GENERATE RTL STYLESHEETS" نام قالب را انتخاب کرده، "Generate front RTL stylesheets" را فعال نموده و روی دکمه "ایجاد" کلیک کنید. پس از چند ثانیه باید پیغامی مبنی بر موفقیت این عملیات دریافت کنید و سپس میتوانید سایت خود را در حالت راستچین مشاهده نمائید. توجه داشته باشید که چنانچه قابلیتهای کش پرستاشاپ را فعال کرده اید باید قبل از مشاهده سایت، کش پرستاشاپ را خالی نمائید. فارسی نبودن این بخش ها به این دلیل است که هنوز این قسمتها در نسخه اصلی سایت پرستاشاپ قرار نگرفته اند تا قابل ترجمه باشند.

هدف نهایی ما توسعه پرستاشاپ برای ارتقا کیفیت فروشگاههای اینترنتی ایرانی است و همواره در تلاشیم تا محدودیت های موجود برای ایرانیان را به حداقل ممکن برسانیم.

لینک دانلود پرستاشاپ 1.7 راستچین           لینک دانلود قالب رایگان برای نسخه 1.7

پذیرای پیشنهادات و انتقادات شما هستیم.

همچنین چنانچه در نصب این نسخه دچار مشکل شدید حتما به ما از طریق تیکت اطلاع بدید تا بررسی بشه. البته ایرادهای جزئی ظاهری هنوز وجود دارند و این نسخه نهایی پرستاشاپ 1.7 نیست ولی بخش اصلی کار در این نسخه انجام شده است.

موفق و پیروز باشید

(5 رای)
4.8 5 1 5
  • مهدی
    1396-05-19

    سلام
    میشه دمو اضافه کنید؟؟

    ممنون

    پاسخ مدیر:

    تغییرات این نسخه هنوز تائید نشده و در نسخه بعدی حتما دمو هم اضافه خواهد شد

  • meysam daneshi
    1396-05-19

    سلام
    دوستان عزیز حسابی خسته نباشید، می شود بصورت تقریبی بفرمایید نسخه 1.7 کی آماده ارائه می شود؟ و بصورت عمومی همه می توانند استفاده کنند؟
    فقط می خوام یه حدودی بدانم که بشود برنامه ریزی کرد.

    پاسخ مدیر:

    سلام

    نسخه 1.7.3 که از سایت اصلی منتشر خواهد شد شامل راستچین سازی های ما خواهد بود. فکر میکنم حداکثر تا یک ماه آینده منتشر خواهد شد و شما از بابت بومی سازی مشکلی نخواهید داشت. ولی نسخه 1.7 همچنان به طور کامل آماده نیست و زیرساخت آن هر روز در حال توسعه و تغییر است و ما فکر میکنیم هنوز برای استفاده واقعی از این نسخه آماده نشده است. توصیه ما این است که منتظر اعلام آی پرستا برای زمان استفاده از نسخه 1.7 بمانید که احتمالا حداقل 3 ماه بعد خواهد بود و شاید هم بیشتر

  • meysam daneshi
    1396-05-21

    ما به گروه قدرتمند شما اعتقاد داریم و شک نداریم خلی زود به موفقیت دست پیدا خواهید کرد.

    پاسخ مدیر:

    متشکرم

    نظر لطف شماست

    امیدواریم که نتیجه این اقدامات به نفع پرستاشاپی های عزیز باشه و خدمات بهتر و و متنوع تری دریافت کنند.  

  • mehran
    1396-06-23

    سلام خسته نباشید,بنده در نظر داشتم از نسخه ی سیستم شما استفاده کنم
    الان به نظر شما همون نسخه ی 1.6 رو نصب کنم یا صبر کنم و نسخه ی 1.7 رو نصب کنم؟
    تقریبا هرچی آموزش درمورد سیستم وجود داشت رو مطالعه کردم و چند هفته ای هست منتظر ارائه ی نسخه ی جدید با تایید کامل شما هستم, اگه نظرتون رو لطف کنید خیلی خیلی ممنون میشم
    و اگر نسخه ی1.6 رو نصب کنم،انتقال اطلاعات و فیکس کردن قالب برای نسخه ی 1.7 مشکل ساز نمیشه
    با تشکر از شما

    پاسخ مدیر:

    درود به شما

    در این زمان هنوز نسخه 1.7 فارسی ارائه نشده و این نسخه مشکلاتی دارد که فعلا توصیه نمیکنیم از آن استفاده کنید. همچنین فعلا ماژول و قالب ایرانی برای این نسخه بسیار کم و محدود است و دچار مشکل خواهید شد. بومی سازیهای ما برای زبان فارسی تائید شده اند و به زودی نسخه 1.7.3 که از زبان فارسی پشتیبانی خواهد کرد، منتشر خواهد شد ولی چند ماهی زمان لازم است تا این نسخه به حد قابل قبول برای استفاده واقعی برسد.

    پرستاشاپ در حال منتقل شدن به فریمورک قدرتمند سیمفونی هست و این پروسه به طور گام به گام انجام میگردد و نسخه 1.7 در آینده بسیار بهینه تر خواهد شد. با توجه به اینکه ساختار پرستاشاپ در نسخه 1.7 کاملا تغییر کرده است، امکان سازگار کردن قالبها با نسخه 1.7 وجود ندارد و شما باید برای این نسخه، قالب مجزایی تهیه کنید. همچنین هنوز ماژولی برای ارتقا از نسخه 1.6 به نسخه 1.7 وجود ندارد که البته در حال آماده سازیست. نسخه 1.6 پرستاشاپ هم طبق جلساتی که ما با پرستاشاپ داشتیم، حداقل تا دو سال پشتیبانی خواهد شد.

    با توجه به تمام موارد بالا، فعلا توصیه ما، استفاده از نسخه 1.6 هست

    موفق باشید

  • مهدی
    1396-06-23

    با سلام

    آیا قابلیت GENERATE RTL STYLESHEETS در قالب هایی که از طریق صفحه ساز ساخته شده اند نیز کاربرد دارد یا موجب تداخل می شود؟

    باتشکر

    پاسخ مدیر:

    سلام

    بله در همه قالبها کاربرد خواهد داشت به جز قالبهایی که خود آنها توسط طراح راستچین سازی شده اند. البته راستچین سازی خودکار نسخه 1.7 برای همه قالبها به طور 100درصد کامل عمل نخواهد کرد و طراح قالبها باید با توجه به راهنمایی که به زودی در داکیومنت پرستاشاپ قرار خواهیم داد، عمل کنند تا قالبهایی که تولید میکنند با این قابلیت سازگار باشد. فعلا تنها قالب پیشفرض بطور 100درصد با این قابلیت سازگار است.

  • محمدی
    1396-08-29

    وقتی با افتخار اعلام میکنید که راستچین سازی این نسخه به عهده شماست و کلی تاخیر تو ارائه از طرف شما روی میده بهتره پاسخگو باشید .فقط میگید به صورت رســـمـــــــــــی به شما سپرده شده.این نسخه 1.7.3 چی شد

    پاسخ مدیر:

    دوست عزیز کاری که به ما محول شده خیلی وقت هست که تموم شده و این مساله ای که شما به راحتی توی یک خط زیر سوال میبریدش شاید بیشتر از یک سال وقت و انرژی و هزینه براش صرف شده تا به نتیجه مطلوب و قابل انتشار رسیده.

    ما بومی سازی خودکار رو در سیستم پرستاشاپ اعمال کردیم و تمامی تغییرات در گیت هاب پرستاشاپ ثبت، تست و تائید شده اند. ولی ما مسئول انتشار نسخه ها نیستیم و دسترسی به این بخش نداریم و از این گذشته، به جز راستچین سازی، موارد دیگری هم در نسخه 1.7.3 وجود دارند که سایت اصلی باید در این مورد تصمیم گیری کنه.

    البته ما عادت داریم که بسیاری از کاربران به جای تشکر و قدردانی، به دنبال تخریب و قضاوتهای عجولانه هستند.

  • سلمان شیخ
    1397-05-03

    ناراحت نباشید انشالله با گسترش فروشگاه های اینترنتی فرهنگ خدمتگذاران هم بیشتر خواهد شد . پیشنهاد میکنم بهشون کتاب بیشعوری را پیشنهاد کنید تا دست از طلبکاری بردارند.

  • hossein gmail.com
    1397-09-22

    با سلام،
    آیا هنوز نسخه 1.7.4.4 رو توصیه نمی کنید؟ و اگر پاسخ شما خیر است چرا و تا چه وقت با منتظر بمانیم؟

    پاسخ مدیر:

    سلام

    هنوز هم خیر.

    مساله مهم اینه که پرستاشاپ داره صفحات مختلف رو از فریمورک سابق خودش به سیمفونی منتقل میکنه که تعداد صفحات منتقل شده در هر نسخه رو اعلام و در گیت هاب منتشر میکنه. این انتقال، اتفاق بسیار خوبیه و باعث افزایش کارایی و سرعت پرستاشاپ میشه ولی همراه با مشکلات و باگ هایی هست که به وجود میاد و به مرور برطرف میشه. پس تا زمانیکه این انتقال کامل نشه نمیتونیم بگیم این نسخه بالغ شده و ممکنه ایرادات زیادی داشته باشه که در عمل هم همینطوره.

    مورد بعدی واحد پول و تقویم هست که قرار بود برای نسخه 1.7.5 ارائه بشه که ظاهرا به خاطر مشکلاتی که داشتند به نسخه 1.7.6 موکول شده.

    اگه در حال استارت یک کار جدید هستید میتونید از نسخه 1.7 استفاده کنید ولی برای کارهایی که قرار هست زود به نتیجه برسه و براشون هزینه بشه همچنان این نسخه رو توصیه نمیکنیم و همچنین هنوز توجیه لازم برای انتقال فروشگاههای نسخه 1.6 به 1.7 وجود نداره.

    زمان دقیقی نمیشه داد ولی فکر میکنم تا آخر فصل بهار سال 98، نسخه 1.7 کامل و مشکلات حاصل از انتقال هم برطرف شده باشه.

  • حبیب نوری
    1398-02-28

    سلام پرستاشاپ نصب می کنم دکمه سبد خرید و بعضی قسمتا انگلیسی هست و ترجمه نشده چطور این مشکل رو حل کنم با تشکر

    پاسخ مدیر:

    سلام

    با توجه به اینکه ترجمه ها در هنگام نصب، منتقل میشوند ممکنه مشکلی در اینترنت شما در هنگام نصب وجود داشته که این مشکل ایجاد شده.

    کافیه ترجمه های زبان فارسی رو مجددا از طریق بخش مدیریت به روز رسانی کنید

  • چشم به راه
    1398-06-09

    با سلام،

    هنوز نسخه 1.7 ارائه نشده است. اینکه هر کاری مشغله های خاص خودش را دارد و می تواند زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص دهید، شکی نیست. کسی هم زحمات شما را زیر سوال نمی برد.

    چرا بعد از یکسال هنوز نسخه بومی پرستاشاپ 1.7 کامل ارائه نشده است؟ بخش زمان ها و کنترل قیمت ها و ...
    این یک شکاف بزرگ در بخش پشتیبانی برای کسانی است که خود را نماینده رسمی یک تیم می دانند اما خروجی همانند تیم اصلی نیست. ببینید بومی سازی نباید دقیقن جز خود سورس اصلی باشد، می تواند بگونه یک ماژول بخش های مورد نظر را تغییر دهد + یا تغییر سورس کنترلرها و سایر بخش ها در که در این نسخه به راحتی قابل انجام است.
    یک انتقاد گرم، چرا این ابزاری که ممکن است برای برخی مناسب باشد نزدیک به چند سال پیش آماده شده است، اما هنوز بومی سازی سورس اصلی خیر؟! آیا کسانی که از پرستاشاپ استفاده می کنند همه به تاریخ رسمی کشور نیاز دارند یا راست چین سازی خودکار قالب ( آن هم بگونه کامل کار نمی کند)؟

    اگر برای بومی سازی پرستاشاپ نسخه 1.7 نیاز به کمک دارید، گیت هاب هست و سایز انجمن ها. درخواست مشارکت دهید و تمامی تغییرات را کنترل کنید. سپس روی نسخه اصلی نصب می شود یا بگونه ماژول.

    پرسش آخر، آیا می توانید بگویید که چه زمانی دقیق نسخه 1.7 بومی منتشر می شود (شامل تاریخ خورشیدی و سایز امکانات مورد نیاز)

    با سپاس

    پاسخ مدیر:

    درود بر شما

    قبلا بارها در گروهها و جاهای مختلف دیگه توضیح دادیم که انتشار نسخه 1.7 به معنی کامل بودن این نسخه نیست. هنوز خود پرستاشاپ فرانسه هم مشتریان و سایتهای تاپش رو به نسخه 1.7 منتقل نکرده. ما به عنوان مرجع فارسی باید ملاحظات زیادی داشته باشیم و بزرگترین هدفمون حفظ ثبات فروشگاههاست. سایت اصلی مجبوره تبلیغ 1.7 رو بکنه و همه مشتریان جدیدش رو به 1.7 سوق بده تا بتونه اشکالات رو سریعتر رفع کنه و جامعه کاربری بزرگی برای این نسخه ایجاد کنه. سایر سایتهای توسعه دهنده هم چه در ایران چه در خارج از ایران، هدفشون فروش هست و نسخه 1.7 یک پتانسیل جدید برای فروش برای اینها ایجاد کرده که به همین دلیل قطعا با اشتیاق از این نسخه استقبال کردند. ولی ما مرجع پرستاشاپ فارسی هستیم و تا نسخه ای از پرستاشاپ به طور کامل تائید نشه اون رو منتشر نمیکنیم.

    شرکت پرستاشاپ جرات و جسارت خیلی زیادی به خرج داده و سیستم پرستاشاپ رو در نسخه 1.7 از فریمورک خود پرستاشاپ به سیمفونی منتقل کرده. البته این کار به صورت تدریجی و نسخه به نسخه در حال انجام هست و هنوز هم به پایان نرسیده. ریسک این کار خیلی بالاست و همونطور که انتظار میرفت باگ ها و مشکلات زیادی هم در هر نسخه جدید ایجاد شد که موجب دردسرهای زیادی برای کاربران و توسعه دهنده های پرستاشاپ شد.

    هدف ما از ابتدای نسخه 1.7 این بود که بومی سازی رو به نسخه اصلی منتقل کنیم تا بی نیاز از توسعه های آتی باشه و همه به راحتی بتونن از اون استفاده کنن. این کار با قرار گرفتن راستچین سازی خودکار شروع شد. متاسفانه در حین رفع سایر مشکلات پرستاشاپ، دائما تغییراتی در بخش راستچین سازی هم انجام میشد که به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم کلیه ی اصلاحات رو به بعد از انتقال کامل پرستاشاپ به سیمفونی موکول کنیم. علاوه بر این برای فرمت واحد پول، خود پرستاشاپ قول اصلاح داده بود و به همین دلیل ما تغییری در این زمینه ندادیم. برای فونت هم، ماژول مدیریت فونت رو منتشر کردیم. تنها مورد باقی مونده در واقع تقویم هست که به محض کامل شدن فرایند انتقال به سیمفونی، تقویم رو اصلاح خواهیم کرد.

    در حال حاضر هم آی پرستا در حال آماده سازی و سازگاری محصولاتش با 1.7 هست و فکر میکنم به زودی شاهد انتشار نسخه کامل و قابل اطمینان از 1.7 خواهید بود. ما از شما مشتاق تر هستیم.

    از زمانی که برای درج نظرتون صرف کردید تشکر میکنم.