در این مقاله کوتاه یکی دیگر از ترفندهای کار با پرستاشاپ را برای شما توضیح میدهم. این ترفند شماره 3 هم بسیار ساده است.

با توجه به قابلیت "چند فروشگاهی" پرستاشاپ ، شاخه ای به نام روت (root) در این فروشگاه ساز وجود دارد که فروشگاههای مختلف زیر مجموعه این شاخه خواهند شد. به صورت پیشفرض بعد از نصب پرستاشاپ ، یک فروشگاه ایجاد میشود که شاخه اصلی آن یعنی شاخه "خانه" ، اولین شاخه زیر مجموعه روت است. شناسه شاخه روت 1 و شناسه شاخه خانه 2 است. شما اگر چند فروشگاهی را در پرستاشاپ فعال کنید و فروشگاه جدیدی ایجاد کنید ، شاخه جدیدی در کنار شاخه خانه ایجاد خواهد شد که زیرمجموعه شاخه روت خواهد بود.

در حالتی که چندفروشگاهی غیرفعال است و شما تنها فروشگاه اصلی را دارید ، در منوی شاخه ها دسترسی به شاخه خانه ندارید و نمیتوانید آنرا ویرایش کنید، چرا که تغییر اشتباه این شاخه یا حذف آن میتواند کل شاخه های فروشگاه اینترنتی شما را دچار مشکل کند. البته در حالت عادی هیچ نیازی به تغییر این شاخه نیست ولی برخی دوستان بارها این سوال را مطرح کردند که چگونه میتوان شاخه خانه را تغییر داد و به همین دلیل این آموزش تهیه شده است.

ابتدا به بخش مدیریت پرستاشاپ بروید و روی منوی "کاتالوگ >> شاخه ها" کلیک کنید. لیست شاخه های زیرمجموعه خانه برای شما باز خواهد شد. روی ویرایش یکی از شاخه ها کلیک کنید تا صفحه ویرایش باز شود. لینک ( آدرس اینترنتی ) این صفحه به صورت زیر خواهد بود :

http://yoursite.ir/admin/index.php?controller=AdminCategories&id_category=3&updatecategory&token=7e5e1b7f86ff1eb4e792860247a1ef07

آموزش ویرایش شاخه خانه پرستاشاپ

حالا شما برای دسترسی به ویرایش شاخه خانه ، کافیست در لینک بالا id_category=3 را به id_category=2 تغییر دهید. خواهید دید که صفحه ویرایش این شاخه برای شما بارگذاری میشود.

توجه داشته باشید که تغییر اشتباه در این شاخه ممکن است فروشگاه شما را دچار اشکال کند و بهتر است تنها به تغییر نام این شاخه در صورت نیاز بسنده کنید.

(0 رای)
0 5 1 0