یکی از مشکلاتی که اکثر مدیران سایت‌های پرستاشاپی با آن مواجه شده اند این است که مشتریان در هنگام ثبت نام و جستجو چنانچه از صفحه کلید (کیبورد) فارسی و عربی استفاده کنند با خطا مواجه می‌شوند. برای رفع این مشکل فایل اصلاحیه که در این آموزش برای شما پیوست شده است را دانلود کرده و آن را در طبق آموزش زیر آپلود کنید.

چطور مشکل حروف "ی" و "ک" عربی و اعداد فارسی و عربی در فرم ثبت نام و جستجوی پرستاشاپ را رفع کنیم؟

ابتدا فایل zip كه در انتهاي اين مطلب قرار داده شده است را دانلود كنيد. در این فایل دو فایل zip مخصوص نسخه ۱.۶ و ۱.۷ پرستاشاپ وجود دارد. نسخه مرتبط به فروشگاه خود را انتخاب کنید.

سپس در هاست خود وارد پوشه ای که پرستاشاپ را در آن نصب کرده اید شده و به مسیر زیر بروید: 

override -> classes

در این پوشه چنانچه فایل Tools.php وجود ندارد فایل zip دریافت شده را در پوشه اصلی فروشگاه خود از حالت فشرده خارج کنید.

 

هشدار*: لطفا توجه داشته باشید اگر در این مسیر فایل tools.php از قبل موجود است نباید آن را با فایل دانلودی جایگزین کنید! در این صورت از فایل tools.php موجود یک نسخه بکاپ روی سیستم خود تهیه کنید، سپس آن را ویرایش کرده و محتویات فایل tools.php که از این آموزش دانلود کرده اید را به انتهای آن اضافه کنید.

نکته: برای خالی کردن کش پرستاشاپ به بخش "پارامترهای پیشرفته -> کارایی" مراجعه کنید و روی کلید "پاک کردن حافظه موقت" یکبار کلیک کنید.

جهت دانلود فایل مذکور از لینک زیر استفاده کنید:

برای دانلود فایل کلیک کنید

فایل را از حالت فشرده خارج کرده و فایل متناسب با نسخه پرستاشاپ خود را در هاست آپلود کنید.

چنانچه برای اعمال این اصلاحیه در سایت خود مشکل دارید می‌توانید از بخش پشتیبانی یک درخواست ارسال کرده و از خدمات پشتیبانی آی‌پرستا استفاده نمایید.

(4 رای)
5 5 1 4
  • سعید اسدی نیا
    1398-09-16

    این مورد روی رمزهای عبور هم تاثیر میذاره؟ یعنی اگه کسی قبلا با اعداد فارسی رمز عبورش رو ثبت کرده باشه با استفاده از این روش دیگه نمیتونه وارد حسابش بشه مگر اینکه فراموشی رمز عبور رو بزنه درسته؟؟

    پاسخ مدیر:

    بله اثر میذاره. رمز عبور افرادی که قبلا با حروف فارسی بوده به درستی کار نخواهد کرد و باید فراموشی بزنن. اگه این موضوع براتون اهمیت داره از طریق تیکت در ارتباط باشید

  • هادی
    1398-10-05

    عرض سلام و وقت به خیر
    خدا خیرتون بده

  • s a
    1399-01-06

    متاسفانه این روش رو تست کردم و قابل اجرا نیست به دلایل زیر
    1- اگر فایل tools.php رو تغییر بدیم و utf8 ذخیره نکنیم اصلا جستجوی پرستاشاپ تغییری نمیکنه و همچنان با حروف عربی مشکل داره. حتما باید یونیکد ذخیره بشه که کار کنه

    2- اگر فایل tools.php رو تغییر بدیم و با utf8 ذخیره بکنیم جستجوی پرستاشاپ درست میشه اما یک سری چیزهای جانبی مثل ماژول پرستافاکتور فراکت و اپ سیستمی ها از کار می افته. احتمالا چیزهای دیگه هم به مشکل میخوره و من تست نکردم

    خیلی خوب بود اگر میشد اصلاح بشه یا روشی جایگزین بشه. جستجوی پرستا عالی شده بود

    پاسخ مدیر:

    با سلام

    در واقع این مشکل باید در ماژول های شما رفع بشه و روش اصولی حل این مشکل در این مقاله شرح داده شده.

    موفق باشید