تاثیر حضور در شبکه های اجتماعی بر کسب و کار موضوعی است در ادامه مقالات راه اندازی کسب و کار اینترنتی به آن می‌پردازیم. چندین سال است که شبکه های اجتماعی نفوذ بسیار زیادی در زندگی مردم پیدا کرده است. همچنین با وجود تلفن های همراه هوشمند و راه اندازی شبکه های اجتماعی روی آن‌ها ، عملا مردم در هر لحظه می‌توانند به شبکه های اجتماعی سر بزنند و آن را بررسی کنند.

 

راه اندازی سایت فروشگاهی با فروشگاه ساز رایگان پرستاشاپ


حضور مستمر شما و برندتان بر روی این شبکه های اجتماعی امکان دیده شدن کسب و کارتان را برای مردم فراهم می‌نماید. این دیده شدن مقدمه آشنایی مخاطب با برند شما است. با فعالیت مستمر شما ، مخاطب با شما تعامل می‌کند و بعد از مدتی به شما اعتماد می‌کند. به این روش مخاطبان شما می‌توانند مشتریان شما شوند.


کدام شبکه اجتماعی؟

سوال اساسی که همیشه برای برندها و کسب و کار ها قابل تامل است. در کدام شبکه اجتماعی فعالیت کنیم.
آیا تمامی شبکه های اجتماعی برای حضور ما مناسب است؟
آیا تنها در یک شبکه های اجتماعی حضور داشته باشیم ؟

پاسخ به این سوالات را می‌توانید با کمی تحقیق و بررسی و شناسایی عوامل بسیاری به دست آورد. مثلا یکی از راه های مهم برای پیدا کردن این موضوع تحقیقات بازار است.
یا راه دیگر که تاثیر بسیاری در این موضوع دارد، شناسایی پرسونای مشتریان و استفاده از آنان جهت اهداف بازاریابی است. 


پرسونای کسب و کار یا مخاطب کسب و کار کیست؟

تاثیر حضور در شبکه های اجتماعی بر کسب و کار

حضور در شبکه های اجتماعی تاثیر بسیاری در کسب و کارها دارد. در این بخش به بررسی این تاثیرات می‌پردازیم.

آشنایی با برند

اولین تاثیر حضور در شبکه های اجتماعی تاثیری است که بر شناخته شدن برند گذاشته می‌شود. با فعالیت مستمر و شناخت درست پرسونا و حضور در شبکه اجتماعی صحیح در مدت زمان کوتاهی تعداد افرادی که با برند شما آشنا می‌شوند افزایش می‌یابد.  

شخصیت برند

در ادامه فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی مخاطبان با شما و برندتان تعامل می‌کنند. در پس این تعامل و بعد آشنایی برند شما شخصیت خود را به مخاطبانتانش نشان می‌دهد. این موضوع باعث ایجاد احساسات مختلف مخاطب نسبت به برند شده و در طولانی مدت برند شما شخصیت خود را پیدا خواهد کرد و مخاطبان ، مشتریان و افراد جامعه برند را به ویژگی هایش می‌شناسند.


جریان سازی

از دیگر تاثیراتی که حضور در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها دارد، می‌توان به جریان سازی اشاره کرد. جریان سازی و یا موج سواری روی ترندهای روز تاثیر بسیاری بر شناخته شدن و همه گیر شدن دارد. به اتفاقات روزمره توجه کنید. روزانه اتفاقات بسیار زیادی در اطراف ما رخ می‌دهد که قابلیت استفاده و موج سواری دارد.

تریبون سخنگویی

شاید انتخاب این عنوان خیلی مناسب نباشد. اما کاربرد این موضوع بسیار زیاد است. برندهای بزرگ هر لحظه در معرض هجوم مخاطبان و رقبایشان هستند. یکی از بهترین راه هایی که کسب و کارها می‌توانند این مشکلات را کنترل کنند شبکه های اجتماعی هستند.

شبکه اجتماعی نظیر توییتر مناسب ترین بستر برای این مهم است. در گذشته برندهایی همچون اسنپ ، دیجی کالا ، تپسی و ... با حضور مناسب توانسته اند جریانات منفی را کنترل کرده و به شکل مناسبی آن ها را رفع نمایند.

اعتماد سازی

آخرین و شاید تاثیر گذارترین دلیل حضور برندها در شبکه های اجتماعی ، اعتماد سازی است.
حضور مستمر کسب و کار در شبکه های اجتماعی نشان دهنده حضور فرد و تیم در پس چهره آنلاین آن برند است. این مسئله برای مخاطبان بسیار اهمیت دارد و باعث اطمینان خاطر نسبت به خرید می‌شود.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد