قدم به قدم تا پیدا کردن شخصیت تاثیر گذار مناسب برای برند شما

پس از مطالعه اکثر کمپین های بازاریابی موفق اینستاگرامی متوجه شدم اکثر آن ها حول محور بازاریابی شخصیت های تاثیر گذار می چرخند. پیدا کردن شخصیت تاثیر گذار برای موقعیت شما راهی بسیار مناسب برای سرعت بخشیدن به اهداف و جذابیت بخشیدن به محتوای شماست.

در این پست، من به شما تاثیر استفاده از شخصیت های تاثیر گذار اینستاگرامی را در بازاریابی محتوای شما نشان خواهم داد. من به شما می آموزم چگونه بهترین شخصیت های تاثیر گذار را برای یک برند خاص شناسایی کنید و یک استراتژی موفق را توسعه دهید، تا بتوانید از اعتبار آن ها برای هدایت افراد زیادی به صفحه اینستاگرامی خود بهره ببرید و مشتری بیشتری داشته باشید.

photo by Kyaw Tun

عکس از کیا تون

 

شخصیت تاثیر گذار کیست؟

شخصیت های تاثیرگذار ایسنتاگرام در حقیقت رهبران طرز تفکر، متخصصان یک حوزه یا مبلغان برند هستند که توسط مخاطبان هدف شما مورد اعتماد قرار گرفته اند و بسیار مشهور هستند.

قدرت شخصیت های تاثیر گذار اینستاگرامی برای افزایش جلب توجه به یک برند انکار ناپذیر است، آن ها نقش اصلی موفقیت بسیاری از کمپین های بازاریابی اینستاگرامی برندها به خصوص در حوزه بازاریابی محتوایی بوده اند.

اما قبل از آن که برای انتخاب و تماس با شخصیت تاثیر گذار احتمالی هیجان زده شوید، سازمان دهی خودتان و تعیین برخی اهداف بسیار مهم هستند.

photo by Estee Janssens

عکس از استی جانسنز

 

تعیین اهداف بازاریابی شخصیت تاثیر گذار شما

شکی نیست که بازاریابی شخصیت های تاثیر گذار باید بخشی از استراتژی کمپین های بازاریابی اینستاگرامی شما باشند. بهره برداری از شهرت و قدرت شخصیت کلیدی تاثیر گذار می تواند باعث بهبود بازاریابی محتوایی شما شود، اما این کاملا وظیفه شماست که ابتدا برخی کارهای سخت و خسته کننده ضروری را برای شفافیت اهداف انجام دهید تا به اندازه کافی شخصیت های تاثیر گذار را به سمت این اهداف هدایت کنید.

 من همیشه پیشنهاد می کنم اهداف هوشمند (SMART) تنظیم کنید، اهدافی که:

  • مشخص باشند (Specific)،
  • قابل اندازه گیری باشند (Measurable)،
  • قابل دستیابی باشند (Attainable)،
  • واقعی باشند (Realistic) و
  • زمان بندی شده باشند (Timely).

چند راه وجود دارد که شخصیت های تاثیرگذار اینستاگرامی بتوانند به شما برای رسیدن به این اهداف کمک کنند. آن ها می توانند:

  • محتوای منحصر به فرد برای صفحه شما بسازند،
  • ترافیک را به سمت صفحه شما هدایت کنند،
  • اعتماد و آگاهی را برای برند شما به ارمغان آورند و یا
  • به شما برای ورود به یک بازار جدید کمک کنند.

تنظیم اهداف هوشمند (SMART) به شما برای شفاف کردن آنچه امید دارید به آن توسط بازاریابی شخصیت های تاثیر گذار دست یابید کمک خواهد کرد. شفاف بودن اهداف بسیار حائز اهمیت است چرا که به شما کمک می کند ایده باطنی و طبیعت درخواست خود را برای آن شخصیت ها فرآهم کنید. برای مثال، چی چیزهایی می خواهید، چگونه آن ها را میخواهید و در چه بازه زمانی آن ها را میخواهید.

به طور مثال اگر می خواهید شخصیت تاثیر گذار یک ویدیو را در وب سایت شما به اشتراک بگذارد، شما باید ابتدا مشتریان خود را برای ایشان توصیف کنید، محدوده سلایق آن ها را مشخص کنید و همچنین تن و سبک وبسایت خود را برای اون توضیح دهید.

به همین ترتیب، اگر از شخصیت ها می خواهید محتوای اصلی شما را به اشتراک بگذارند، شما باید آن ها را به تصاویر، پیام ها و انگیزه هایی برای اشتراک آن محتوا مسیر دهید.

متاسفانه بازاریابی شخصیت های تاثیر گذار هزینه ای دارد، بنابراین بسیار مهم است که مشخص کنید این شخصیت ها چگونه از همکاری با شما سود خواهند برد.

اهداف شما هرچه که باشند این بسیار مهم است که هنگام انتقال نیازهای خود به شخصیت تاثیر گذار آن ها را در ذهن خود نگاه دارید.

با داشتن هدف شفاف و مشخص، شما آمادگی بیشتری برای مسیردهی شخصیت برای رسیدن به اهداف خود خواهید داشت.

photo by Stefan Stefancik

عکس از استفان استفانچیک

 

انتخاب صحیح شخصیت مناسب برند شما

برای درک این که کدام شخصیت های تاثیر گذار توانایی دستیابی به اهداف بازاریابی شما را دارند، شما ابتدا باید نیازها، انگیزه ها و آرزوهای مشتریان و دنبال کنندگان خود را در نظر بگیرید.

با پرورش درک عمیق تری از روحیه پایگاه مشتریان خود، راحت تر می توانید متوجه شوید کدام شخصیت و چگونه می تواند تاثیر بیشتری روی آن ها بگذارد.

شخصیت های تاثیر گذار واقعی فقط دارای محبوبیت نیستند، بلکه آن ها اعضای آگاه، معتبر و قابل اعتماد جامعه کاربری حوزه ای مشخص هستند.

جهت تشخیص آن که آیا یک شخصیت انتخاب مناسبی برای برند شما هست یا خیر، با مقایسه همپوشانی مخاطبان آن شخصیت با مخاطبان هدف خود شروع کنید. با صداقت سوالات زیر را در مورد مشتریان خود پاسخ دهید:

  • در حوزه کاری شما آن ها به صدای چه کسی گوش می کنند؟
  • چه کسی اطلاعاتی را برای کمک به تصمیم گیری آن ها فرآهم می کند؟
  • آن ها پاسخ چه کسی به سوالاتشان را قبول دارند؟
  • چه کسی مباحث را در سایت ها و اپلیکیشن هایی که آن ها از آن خرید می کنند را کنترل می کند؟

یکی از راه های پیدا کردن شخصیت های تاثیر گذار دارای پتانسیل استفاده از ابزاری همچون Influencer DB است. این ابزار به شما در پیدا کردن شخصیت های تاثیر گذار کمک خواهد کرد بر اساس سه شاخص: ظرفیت، بازتاب و ارتباط.

  1. ظرفیت: ظرفیت اندازه مخاطبان شخصیت تاثیر گذار مد نظر شماست. شما می توانید ظرفیت شخص را بر اساس تعداد دریافت کنندگان ایمیل، دنبال کنندگان اینستاگرام و یا بازدید کنندگان بلاگ او اندازه بگیرید.
  2. بازتاب: تعداد تعاملاتی است که محتوای آن شخص دریافت می کند. فکر کنید: تعداد زیادی لایک، نظر، ریتوییت و بک لینک.
  3. ارتباط: ارتباط بر می گردد به همسو بودن یک شخصیت با یک موضوع یا یک حوزه کاری خاص. مرتبط ترین شخصیت های تاثیر گذار از مهم ترین کلمات کلیدی آن حوزه به طور مرتب، در زمان های مشخص و بخش های مشخصی برای آن محتوا جهت جذب ترافیک جدید و افزایش فروش استفاده می کنند.

Influencer DB همچنین گزینه ای را برای محدود کردن جستجوی شما بر اساس موقعیت مکانی، جنسیت و یا زبان فرآهم می کند که به شما کمک خواهد کرد با حلقه های مشخصی از مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید.

حال آنکه در مورد نحوه انتخاب شخصیت های تاثیر گذاری که پتانسیل بیشتری برای کمک به شما برای رسیدن به اهدافتان دارند صحبت کردیم، وقت آن رسیده که عملا ببینیم چگونه می توانیم به آن ها دست یابیم و با آن ها ارتباط برقرار کنیم.

photo by Lacie Slezak

عکس از لسی اسلزاک

 

تماس با شخصیت های تاثیر گذار و دریافت پاسخ از آن ها

شخصیت های تاثیرگذار اینستاگرامی راهکاری داغ برای آن هستند. این تمرین ها را برای بهبود استراتژی دستیابی به شخصیت تاثیر گذار و افزایش شانس دریافت پاسخ از آن ها را تمرین کنید.

 

غریبه نباشید

در دنیای دیجیتالی، همانند دنیای واقعی، مردم بیشتر تمایل دارند برای دوستان خود کاری را انجام دهند. هنگامی که شخصیت تاثیر گذار خود را پیدا کردید، برای ارتباط با او تلاش کنید.

مطالب آن ها را بخوانید، برای آن ها نظر بگذارید، آن ها را ریتوییت کنید و شروع به ساخت یک رابطه کنید. هنگامی که یک رابطه معتبر را شکل دهید، بروز همکاری طبیعی تر خواهد شد.

 

 

ساز خود را کوک کنید

این تمرین ها شخصی هستند. راهی را برای معرفی برند خود پیدا کنید که برای آن شخصیت خوش آیند بوده و مرتبط با سلایق و احساسات او باشد.

نشان دهید که تحقیق کرده اید و راه هایی که می توانند مخاطبان آن شخصیت از برند یا محصول شما بهره ببرند را برجسته کنید.

در نهایت موضوع را با یک خاطره به یادماندنی شخصی که در ذهن شخصیت تاثیر گذار ثبت شود ببندید و طلسم را به ساز خود اضافه کنید.

 

ارزش آنچه را پیشنهاد می دهید برجسته کنید

از آن جایی که این یک همکاری است، مهم است که زیر ارزش پیشنهادی که به شخصیت تاثیر گذار می دهید را خط بکشید. از او بپرسید که چطور می توانید به ایشان کمک کنید.

آیا می توانید دسترسی به یک محصول و یا سرویسی که برای آن شخص مهم است را فرآهم کنید؟ آیا می توانید یک دسترسی برای مخاطبان گوناگون فرآهم کنید؟ برند شما چه چیز با ارزشی را برای مخاطبان شخصیت تاثیر گذار پیشنهاد می کند؟

 

موانع را حذف کنید

ارتباط میان شخصیت تاثیر گذار با خود و درخوست هایتان را تسهیل کنید. در مورد نیازهای خود دقیق باشید و کارهای خسته کننده را خودتان انجام دهید.

برای مثال اگر ایده ای در مورد نحوه ارائه محتوای خود دارید یک قالب ساده از آن تهیه کنید، یا دسترسی آسان به تصاویر یا پست هایی که می خواهید از آن ها الگو برداری کنید را فرآهم کنید. پس از آن که شخصیت تاثیر گذار را برای خود انتخاب و با او ارتباط برقرار کردید وقت آن است که شرایط و ضوابط همکاری خود را تنظیم کنید.

Photo by RawPixel

عکس از rawpixel.com

 

چگونه ساختار همکاری خود را بسازید

حال آن که شخصیت تاثیر گذاری که علاقه مند به همکاری با او هستید را انتخاب کرده اید و تمرین های ذکر شده را برای ارتباط با ایشان دنبال کردید، قدم بعدی مذاکره در مورد ساختار همکاری است. زمانی که به بحث قرارداد می رسید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • خروجی: از شخصیت تاثیر گذار می خواهید چه چیزی را ایجاد کند؟ دقیق باشید. برای مثال، شما می خواهید محتوا دو بخش باشد، یک بخش در بلاگ شخصیت تاثیر گذار به همراه ذکر نام شما و بک لینک منتشر شود و بخش دیگر که می خواهید خودتان در زمانی نا مشخص در آینده ارسال کنید.
  • دوره زمانی: چه زمانی به آن نیاز دارید؟ در مورد ضرب العجل خود صریح و شفاف باشید. اهمیت توجه به این ضرب العجل را توضیح دهید و اطمینان حاصل کنید که آن شخص برنامه تداخلی ای که مانع دستیابی به آن شود را نخواهد داشت.
  • پرداخت: شما در ازای این خدمات چه بهایی را پرداخت خواهید کرد؟ همانطور که قبلا گفتیم کار کردن با یک شخصیت تاثیر گذار بهایی دارد. گاهی این اشخاص بخشی از کار را رایگان / و بخشی دیگر را در ازای چیزی (دریافت یک سرویس، محصول یا تجربه) انجام می دهند. اما مذاکره در مورد هزینه ضروری است. در حین این مذاکره فراموش نکنید که شما در حال پرداخت بها در ازای دریافت رخی خدمات مانند ایجاد محتوا، حق استفاده و دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان هستید.
  • استفاده از محتوا: شما چه حقوقی در مورد این محتوا خواهید داشت؟ معمولا، شخصیت های تاثیر گذار مالکیت محتوایی که تولید می کنند را برای خود نگه می دارند، ولی حق استفاده کامل دو ساله از محتوا برای برند معمولا رایج است.
  • هشتگ های اسپانسر: آیا آن شخص باید محتوای شما را با استفاده از هشتگ های اسپانسر برچسب گذاری کند؟ این بخش مبهم است چرا که آیین نامه های مرتبط با محتوای اسپانسر مدام در حال تغییر هستند و در هر کشوری متفاوت می باشند. به همین دلیل بهتر است ایمن بازی کنید و از آن شخص بخواهید از هشتگ #spon یا #ad استفاده کند. نگران نباشید – درج این برچسب ها تاثیری در نوع تعامل دنبال کنندگان آن شخص با پست شما نخواهد داشت.

کار کردن با یک شخصیت تاثیر گذار به عاملی کلیدی برای موفقیت در بازاریابی محتوایی تبدیل شده است. هم اکنون شما نه تنها از اهمیت تنظیم اهدافی واضح و قابل اندازه گیری برای پلن بازاریابی شخصیت تاثیر گذار خود آگاه شده اید، بلکه بهترین استراتژی ها برای برقراری ارتباط و مذاکره با آن شخص برای رسیدن به این اهداف را نیز فراگرفته اید.

با استفاده از این تمرین های موثر و کمک گرفتن از ابزار بازاریابی شخصیت های تاثیر گذار، شما تمام چیزهایی که برای ساخت کمپین های واقعا جذاب برای برند خود نیاز دارید را خواهید داشت.

بیوگرافی نویسنده

Author bio: Giles Thomas

سلام، من گیلس توماس هستم. هم-موسس RisePro.co، جایی که کارآفرینان و تاجران تجارت الکترونیک برای یادگیری افزایش نرخ تبدیل و فروش به آن مراجعه می کنند. من همچنین موسس آژانس تجارت الکترونیک رو به رشد Whole Design Studios هستم. من سرپرست منتورهای بازاریابی در بخش شتاب دهندگان گوگل و متخصصان بازاریابی گوگل هستم.

 

ایمیل: [email protected]

فیسبوک: https://www.facebook.com/acquireconvert/

توییتر: https://twitter.com/acquireconvert

لینکداین: https://www.linkedin.com/in/gilesadamthomas/

منبع: How to partner with influencers to create engaging marketing campaigns

(1 رای)
5 5 1 1
هیچ دیدگاهی وجود ندارد