چه بازاریابی تازه کار باشید یا متخصص، شما یک ابزار قدرتمند در اختیار دارید: ذهن شما. اما از آن جایی که سلول های خاکستری شما از جهات مختلف فوق العاده هستند، گرایش دارند برای ایجاد اهداف چشم اندازهای بزرگ به بخش های کمی کوتاه مدت تر تبدیل شوند.

اگر شما صاحب یک کسب و کار یا بازاریاب آن هستید، این می تواند تمرکز شما به دستیابی به مشتریان درخشان جدید برای فروش فوری را شکل دهد. البته شما می توانید استراترژی پرورش مشتریان موجود فعلی را نیز در دستور کار خود قرار دهید.

یک امتیاز بزرگ در پرورش مشتریان منحصر به فرد برند شما نهفته است: می تواند خرید دوباره را رقم بزند همچنان که ارجاع های زبانی را مشتعل کرده و افزایش می دهد. دلیل آن هم این است که وفاداری به برند در احساسات نهفته است، بدان معنا که شما باید تلاش خود را برای برقراری ارتباطی عاطفی با مشتری به طور شخصی و با دقت به کار ببندید، چرا که این ارتباط موثر می تواند به وفاداری پایدار به برند شما منجر شود.

در ادامه 4 روش را برای ایجاد رابطه ای پایدار با مشتریان و با قدرت ادامه دادن ذکر شده است.

 

هرازگاهی به اشتراک بگذارید

هر برند، داستانی دارد. به همین دلیل است که رسانه های اجتماعی یک ضرورت محسوب می شود. نه تنها باعث مردی شدن و برجسته شدن صدای برند شما می شود، بلکه مسیری مستقیم برای ارتباط دوطرفه بی درنگ برای مصرف کننده می باشد.

  • از توییتر، فیسبوک و اینستاگرام برای اطلاع رسانی در مورد آخرین اخبار مربوط به فروشگاه یا تولیدی خود به مشتریان استفاده کنید.
  • به مشتریان با استفاده از برجسته کردن کارمندان با استعداد خود تصویری از پشت صحنه بدهید. به مواردی الهام بخش نیاز دارید؟ سریال های آشنایی با MailChimp ما را دنبال کنید.
  • اگر مشتری تصویری از خود در حال استفاده یا پوشیدن محصول شما ارسال می کند نگران نباشید و آن را در شبکه های اجتماعی خود، البته با کسب اجازه از او! منتشر کنید. این کار نه تنها ابزاری قدرتمند برای بازاریابی است، بلکه راهی سرگرم کننده بها دادن به مشتریان شماست.

به مشتریان خود گوش کنید

رسانه اجتماعی به شما این امکان را می دهد تا به مهم ترین طرز فکرهای مشتریان دسترسی داشته باشید و این فرصت را فرآهم میکند تا گوش داده و – پاسخ دهید به – بازخورد آن ها.

  • وقتی یک مشتری در پلتفرم هایی مانند فیسبوک و توییتر با شما ارتباط برقرار می کند، به آن ها پاسخ دهید! شاید به نظر کم اهمیت برسد، اما آن حس خدمات شخصی می تواند به تقویت وفاداری آن ها منجر شود.
  • یک صفحه نظرسنجی یا "تماس با ما" به وب سایت خود اضافه کنید چرا که کمک می کند احساسات و نیازهای مشتریان را بهتر درک کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا متوجه شوید از نظر مشتری چه کاری را دارید درست انجام می دهید یا آن ها چه نگرانی هایی دارند.

پینوشت: خطوط ارتباطی خود را باز نگه دارید، بخشی از یک رابطه خوب بودن به معنی شنونده خوبی بودن است.

تجربه فوق العاده ای رقم بزنید

یکی از بهترین راه ها برای ایجاد اولین (یا دومین یا سومین) تاثیر مثبت و تشویق مشتریان به وفاداری ارائه کردن یک تجربه فوق العاده – و فرآهم کردن یک سرویس عالی – در هر مرحله از مسیر است.

  • زمانی که یک مشتری سفارشی را درج می کند، می توانید یادداشتی شخصی برای تشکر از خرید او ارسال کنید. اگر آن ها آیتمی را سفارش داده اند که نیاز به روش استفاده یا نگه داری خاصی دارد، فراموش نکنید که آن را نیز همراه محصول ارسال کنید.
  • مجموعه ای از پیام های تاییدیه سفارش و ارسال مرسوله را برای مشتری ارسال کنید که به مشتری برای پیگیری سفارش خود کمک کند و تمامی اطلاعات مهم را – فرآهم – کنید.
  • اگر سوالی – شاید در مورد سفارش مشتری یا آدرس حمل – پیش آمد، نگران نباشید و مستقیما با مشتری در ارتباط باشید تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن مشکلات احتمالی را رفع کنید.

به یاد داشته باشید: تنها نمایش مسئولیت پذیری و اطمینان بخشی می تواند به برند شما کمک کند.

بهای متقابل دهید

مشتریان شما حیات بخش کسب و کار شما هستند و گاهی لازم است فرسنگ ها دورتر بروید تا نشان دهید چقدر از اطمینان و حمایت آن ها سپاسگذارید. بهای متقابل دادن به مشتریان وفادار شما می تواند به آن ها ثابت کند چقدر با ارزش هستند و باعث شود در سال های پیش رو باز هم به شما بازگردند.

  • اگر برنامه ای برای یک فروش فوق العاده بزرگ دارید (یا داغ ترین محصولات فصل برای اولین بار در هفته در انبار شما موجود شده اند)، به مشتریان دایمی خود سریعا ایمیلی ارسال کنید تا اولین نفری باشند که مطلع می شوند.
  • برترین مشتریان خود را با ارائه بن و تخفیف های انحصاری قابل استفاده در خریدهای بعدی شگفت زده کنید.
  • هدیه ای را برای زمانی که مشتری به مبلغ مشخصی از خرید در فروشگاه شما می رسد در نظر بگیرید.

اینجا در MailChimp، ما عاشق کمک به کسب و کارها برای برند سازی و افزایش فروش هستیم. ایجاد وفاداری پایدار خیلی هم سخت نیست: با چند قدم ساده، می توانید شروع به تقویت روابط با اهمیت با مشتری ها کنید که می تواند باعث تکرار خرید و بهره وری از ارجاع زبانی شود.

امیدواریم این نکات به شما در جذب مشتریان جدید و ارزش افزایی برای مشتریان قدیمی شود.

منبع: 4 Ways to Build a Lasting Relationship with Your Customers

(1 رای)
5 5 1 1
هیچ دیدگاهی وجود ندارد