بحث ارتباط گرفتن در فضای آنلاین و اما مهمتر از آن چگونگی گرفتن ارتباط موثر، از موارد بسیار حیاتی برای توسعه کسب و کار شما است.زیرا اگر سیگنال های ارتباطی بین شما و مشتریانتان ضعیف شود یا از بین برود، رفته رفته آن ها را از دست خواهید داد و به پایانی نا خوشایند برای کسب و کارتان می رسید. ما در آی پرستا مجموعه ‌ای از پیشنهاد ها را برای موثر ترین تعامل آنلاین با مشتریان و انطباق دقیق با نیاز های آن ها ارائه داده ایم، در این مقاله با ما همراه باشید. 

چرا باید با مشتری ارتباط برقرار کنیم؟

به عنوان یک مدیر کسب و کار آنلاین، اگر بخواهید هر روز با پیشرفت های روز افزون و قابل قبول و داده های واقعی رو به رو شوید باید توانایی مدیریت ارتباط با مشتریان را در خود توسعه دهید.دانش مدیریت ارتباط با مشتریان به مجمومه اقداماتی گفته می شود که از ایجاد تعامل و ارتباط اولیه با مشتری شروع می شود و تا بررسی رفتار مشتری و تحلیل آن برای استفاده در اهداف و استراتژی های فروش ختم می شود. در این مسیر باید همواره بدانیم از چه ابزار موثری می توان استفاده کرد تا سریعترین و بهترین تعامل را برقرار کرد. سریعترین راه برقراری ارتباط آنلاین چیست؟ برای کشف راه ‌های مؤثر برای تعامل آنلاین و رشد جامعه مشتریان خود، به خواندن ادامه مقاله در آی پرستا بپردازید. 

1. بازاریابی ایمیلی

2. در شبکه های اجتماعی شرکت کنید

3. خدمات چت یا متن را فعال کنید

4. پاسخ به نظرات (هم منفی و هم مثبت) 

 

1. بازاریابی ایمیلی

ایمیل ابزاری عالی برای ایجاد ارتباطات شخصی است، تا زمانی که از آن به عنوان هرزنامه های فروش ( هرزنامه یعنی پیامی الکترونیکی که بدون در خواست گیرنده برای او ارسال شود.) استفاده نکنید. 

2.    درگیرشدن در رسانه های اجتماعی

مشتریان بنابر دلایلی مانند:به روز ماندن ،سوال پرسیدن و یا دریافت پشتیبانی به برندها در رسانه‌های اجتماعی روی می‌آورند. درباره فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و موارد دیگر بیشتر بیاموزید و چگونه میتوانید از هر یک برای دستیابی به مخاطبان مختلف به روشهای مختلف استفاده کنید.

مزایا:

استراتژی محتوای برون‌گرای شما (داستان‌های مشتری، تصاویر و ویدیو های سرگرم‌کننده، هدایای ااطلاعات محصول) به همان اندازه مهم است که کارکنان متخصص در دسترس باشند تا به نظرات و سؤالات پاسخ دهند و این موجب ایجاد تعامل عالی و دو طرفه بین شما و مشتریانتان می شود. 

معایب:        

ممکن است وقت و هزینه زیادی در این رابطه صرف شود.

3.خدمات چت را فعال کنید

مطالعات اخیر مصرف کنندگان نشان داده است که 79٪ از مشتریان ترجیح میدهند از چت زنده برای دریافت پاسخ فوری استفاده کنندبرای تقریبا نیمی از این مشتریان، چت زنده روشی ترجیحی برای تماس با پشتیبانی مشتریاست. این بدان معناست که اگر یک عملکرد چت را در وبسایت خود فعال نکنید  (مانند ارسال پیامک،بخش بزرگی از پایگاه مشتریان خود را نادیده میگیرید.

مزایا:
در سریع ترین زمان ممکن نیاز مشتری را می فهمید و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهید.
معایب: باید همیشه در دسترس بود.

4.پاسخ به نظرات (هم منفی و هم مثبت 


این روزها، بررسی های آنلاین به اندازه تبلیغات شفاهی ،اهمیت دارند. نود و سه درصد از مشتریان حداقل یکبار از اینترنت برای یافت نیت کسب و کار محلی در سال 2020 استفاده کردند و 85 درصد میگویند که به بررسی های آنلاین به اندازه توصیه های شخصی اعتماد دارند

مزایا:

1.مشتری احساس می کند که مورد توجه و احترام از سمت شما قرار گرفته است و همین باعث ایجاد روابط متقابل و فهمیدن نقاط قوت و ضعف شما می شود.

2.به جای اجتناب از پاسخ به دیدگاه های منفی مشتریان، آنها را فرصتی برای بهبود شهرت و ارائه خدمات خوب به مشتریان در نظر بگیرید.  

 

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد