بعد از انتشار مقالات با عنوان "کد اسکیما چیست و کاربردهای آن" و "معرفی انواع کد اسکیما و داده های ساختار یافته" حال نوبت به نگارش مقاله برای روش تولید و ایجاد کد اسکیما برای بارگذاری بر روی سایت گرفتیم. برای مطالعه این مقاله و آموزش آن همراه آی پرستا باشید… 

آشنایی با انواع روش های کد گذاری اسکیما

قبل از اینکه به سراغ روش تولید و ایجاد اسکیما در سایت برویم بهتر است با انواع روش های کد گذاری اسکیما آشنا شوید. نشانه گذاری در سایت می‌تواند با استفاده یکی از این 3 نوع کد انجام شود:

  • json-ld

  • microdata

  • Rdfa

روش های تولید و ایجاد کد اسکیما

برای تولید و ایجاد کد های اسکیما دو روش کلی وجود دارد و البته چندین روش که به صورت کلی همه این روش ‌ها از همین دو روش اصلی بهره می‌برند. دو روش اصلی عبارت است از :

  • کد نویسی

  • استفاده از افزونه و ماژول

در روش کد نویسی نیاز هست که توانایی کد نویسی و درک مفاهیم مربوط را داشته باشید. همچنین روش که می‌تواند در این امر به شما کمک نماید، استفاده از سایت هایی است که کد های اسکیما را برای شما آماده کرده و تحویل می‌دهد. با استفاده از این سایت ها می‌توانید بدون دانش برنامه نویسی کد های اسکیما مورد نیازتان را به شکل کد شده تحویل بگیرید و در سایت و صفحه مورد نظرات بارگذاری نمایید. 

سایت های تولید کننده کد اسکیما : 

https://technicalseo.com/

https://www.rankranger.com/schema-markup-generator

https://hallanalysis.com/json-ld-generator/


استفاده از افزونه 

روش دوم برای تولید کد اسکیما استفاده از افزونه و ماژول است. برای اینکه در سایت پرستاشاپی خود بتوانید از قابلیت اسکیما استفاده کنید می‌توانید ماژول دستیار سئو و بهینه سازی شبکه های اجتماعی را تهیه کرده و برای این منظور از آن استفاده نمایید. 

روش های تولید و ایجاد کد اسکیما را برای شما مطرح نمودیم. میتوانید با روش های مطرح شده نیاز خود را رفع نمایید. اما توجه کنید که یک بخش مهم کار در صحت ایجاد کد اسکیما است. اگر همه کارها را انجام دهید اما کد اسکیما به درستی در صفحه موجود نباشد ، همه فعالیت های انجام شده بی اثر است. بدین منظور در ادامه به روش تست کد اسکیما ایجاد شده می‌پردازیم.

روش تست اسکیما در صفحه 

برای تست و صحت وجود کد اسکیما میتواند از صفحه زیر استفاده کنیم:

https://search.google.com/test/rich-results

 در این صفحه از سایت گوگل می‌توانید کد های اسکیما که روی هر صفحه از سایت خود بارگذاری کرده اید را تست کنید تا مشاهده نمایید که آیا کد بارگذاری شده از نظر گوگل و ربات هایش صحیح هستند یا خیر ؟

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد