در این مقاله از آی پرستا در رابطه با موضوعی جدید صحبت خواهیم نمود. موضوع مورد بحث ما پاپ آپ (POP UP) است که یکی از انواع تبلیغات درون سایت است. پاپ آپ ماهیتی تبلیغاتی داشته آما هزینه بالایی برای کسب و کار از نظر مالی و پرداختی ندارد. همراه آی پرستا باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با پاپ آپ (POP UP) بدست آورید.


پاپ آپ چیست؟

پاپ آپ نوعی دیگر از تبلیغات آنلاین است. این نوع تبلیغات معمولا در پنجره‌ای کوچک تر از پنجره اصلی (معمولا سایز آن قابل تنظیم است) به مخاطبان نمایش داده می‌شود. پاپ آپ ها با هدف جلب توجه مخاطبان نمایش داده می‌شوند. هدف اصلی این نوع نمایش فروش محصولات یا کسب لید است. به همین دلیل است که این نوع از تبلیغات به شکلی نمایش داده می‌شوند که برای رسیدن به اهدافشان مشکلی نداشته باشند. 

پاپ آپ استفاده کنیم یا خیر ؟

اینکه پاپ آپ خوب است و یا خیر ، از آن استفاده کنیم یا نه ، همه این موضوعات به استراتژی کسب و کار شما ارتباط دارد. 

پاپ آپ ها به صورت کلی برای افراد بسیاری آزار دهنده هستند و مخاطبان را آزرده خاطر می‌کنند. این موضوع به روش های مختلف و انواع گوناگون بیان شده و تقریبا تمامی افرادی که در حوزه وب مشغول به فعالیت هستند از آن آگاهی دارند. 

اما در موارد بسیاری پاپ آپ ها کاربرد های بیزنسی جذابی داشته و فروش خوبی را رقم می‌زنند. به همین دلیل کسب و کارهای زیادی از آن استقبال کرده و در برنامه های اجرایشان آن را استفاده می‌کنند. 

به همین دلیل است که این موضوع به این شکل و چند وجهی بیان می‎شود تا کسب  کارها خود در این مورد تصمیم بگیرند که آیا رضایت کاربران برایشان مهم است یا کسب درآمد و موارد مالی .

شما نیز در هر کسب و کاری که حضور دارید ابتدا این موضوع را مشخص نمایید، سپس به فکر برنامه و اجرای آن باشید. 

انواع تبلیغات پاپ آپ

پاپ آپ ها انواع مختلفی دارند. البته این نوع از انواع به زمان نمایش آن‎ها نسبت به حضور کاربر ارتباط دارد. در ادامه با انواع پاپ آپ ها آشنا می‌شویم.

پاپ آپ هنگام ورود

نوعی از پاپ آپ ها که بعد از ورود مخاطب به سایت نمایش داده می‌شود. این پاپ آپ ها معمولا دارای تعیین زمان برای نمایش بر حسب ثانیه است. یعنی چند ثانیه بعد از ورود مخاطب به سایت این نوع تبلیغات نمایش داده می‌شود. پنجره باز شونده تا زمانی که مخاطب از سایت خارج نشود و یا همین پنجره را نبندد فعال خواهد بود. 

پاپ آپ هنگام خروج

این نوع از پاپ آپ‌ها هنگام خروج مخاطب به نمایش در می‌آیند. جنس اجرای آن همانند پاپ آپ‌های ورودی است و با به همان شکل اجرا می‌شود. عمده ترین دلیل استفاده از این پاپ آپ‌ها جلوگیری از خروج مخاطب از سایت است. 

در صورتی که پاپ آپ خروجی شما مناسب باشد می‌تواند یک هدف خوب را برای شما به ارمغان آورد.

در حقیقت با ارائه پیشنهاد خوب به مخاطب پاپ آپ شما از ثبت یک بانس ریت به سمت ثبت یک تبدیل خواهد رفت.

پاپ‌آپ کلیکی

این نوع پاپ آپ‌ها مبتنی بر کلیک‌های کاربران بر روی لینک‌های موجود است. با هر کلیکی از مخاطب قبل از ورود به صفحه مقصد ماژول پاپ آپ فعال شده و پاپ آپ مد نظر نمایش داده می‌شود. 

آنگونه که بیان شد اگر درست متوجه شده باشیم این نوع از پاپ آپ در صورتی که به درستی استفاده شود نرخ بازدهی و تبدیل بسیار بالایی به همراه خواهد داشت. 

اما استفاده درست و نرخ بازدهی بالا یعنی چه ؟ 

در این بخش وقتی مخاطب بر روی لینکی کلیک می‌کند پاپ آپی مرتبط با موضوع لینک شده را به او نمایش دهید. مطمئن باشید با این روش بازدهی بسیار مناسبی دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال در فروشگاه اینترنتی قصد خرید کفش برند آدیداس را دارید با کلیک بر روی دسته محصول آن ویدیویی از انواع محصولات آدیداس برای شما نمایش داده خواهد شد. آیا درصد زیادی از مخاطبان از این پاپ آپ استقبال نمی‌کنند؟

اسکرول پاپ آپ

اسکرول پاپ آپ از انواع دیگر تبلیغات پاپ آپ است که روش کار در این تبلیغات به این شکل است که مخاطب شما باید از حد مشخصی از صفحه گذشته باشد تا تبلیغات پاپ آپ برای وی نمایش داده شود. معمولاً در سایت‌های وبلاگی برای جلب نظر مخاطب و جذب او به باشگاه مشتریان و ارسال ایمیل های حاوی مقالات بعد از اتمام مقاله این پاپ آپ می‌تواند نتیجه مفیدی برجای بگذارد.

پاپ آپ مبتنی بر زمان

پاپ آپ مبتنی بر زمان همانگونه که از نام آن پیداست نسبت به زمان حضور مخاطب فعال بوده و آن را محاسبه می‌کند. هر چقدر که مدیران سایت بخواهند می‌توانند این زمان را تنظیم کرده و پاپ آپ را نمایش دهند.

مثلا این زمان روی 30 ثانیه تنظیم می‌شود. به این شکل هر مخاطب بعد از 30 ثانیه حضور در سایت پاپ آپ را مشاهده خواهد نمود.

چگونه در سایتم پاپ آپ نمایش دهم؟

برای نمایش و استفاده از پاپ آپ در سایت خود بسته به زبان نوشته شده سایت و cms مربوط باید از روش های مختلف استفاده نمود. برای سایت های که با استفاده از پرستاشاپ کار می‌کنند می‌توان از ماژول پاپ آپ پرستاشاپ استفاده نمود. 

مشاهده و خرید ماژول پاپ آپ پرستاشاپ  

در تبلیغات پاپ آپ چند نکته را رعایت کنید

  1. زمان نمایش تبلیغات پاپ آپ نباید آنقدر دیر باشد که مخاطب از سایت خارج شود و نه آنقدر زود که مخاطب شوکه شود.

  2. پاپ آپ را به شکلی طراحی کنید که مخاطب بتواند به سرعت آن را ببندد و به ادامه کارش بپردازد.

  3. مطمئن شوید تبلیغات پاپ آپ برای هر مخاطب بیشتر از یکبار تکرار نشود.

  4. تبلیغات پاپ آپ شما باید دارای CTA مشخص و واضح باشد تا نظر مخاطب را جلب نماید.

  5. آزمایش کردن در فعالیت های بازاریابی رمز موفقیت است. هر زمان که نتایج مناسبی دریافت نکردید باید شرایط را تغییر دهید. تغییر دادن شرایط باعث می‌شود که نتایج جدید بگیرید و مقایسات لازم را انجام دهید و به بهترین نتایج موجود برسید.

(0 رای)
0 5 1 0