یکی از موضوعاتی که در سال ۲۰۲۳ و ماه اکتبر این سال در دنیای سئو رخ داد همزمانی شروع دو آپدیت از الگوریتم‌های گوگل بود. آپدیت اسپم دیتکت و آپدیت هسته اکتبر دو آپدیتی بودن که به فاصله یک روز از هم شروع شده و حدود دو هفته و بیشتر به طول می‌انجامد. خبر شروع و انتشار این دو آپدیت به صورت رسمی از اکانت توییتری گوگل سرچ کنسول که عموما اخبار آپدیت‌ها را منتشر می‌کند، منتشر شد تا به صورت رسمی و برای اولین بار این دو آپدیت به شکل همزمان شروع شود. همراه آی پرستا باشید...

آپدیت هسته 

آپدیت هسته آپدیتی هست که در چند سال اخیر سالی ۲ الی سه مرتبه اتفاق افتاده و معمولاً دگرگونی‌های بسیاری را در سطح وب ایجاد می‌کند. این آپدیت مربوط به هسته‌های الگوریتم جستجوی گوگل می‌باشد و معمولاً در زمان خود به شکل کافی باعث اتفاقات خاص می‌شود.

آپدیت اسپم 

آپدیت اسپم که نوع اول آن در سال ۲۰۲۲ و اوایل ۲۰۲۳ منتشر شد آپدیت دیگری است که همزمان با آپدیت هسته در حال انتشار است. این آپدیت تمرکز زیادی بر روی سایت‌های اسپم شده دارد و زمانی که این سایت ها را شناسایی کند مجموعه اتفاقات ناگریزی برای آنها پیش خواهد آمد.

برای مقابله چه کنیم؟

بهترین را برای مقابله با آپدیت‌های گوگل رعایت قوانین و مقرراتی است که وضع کرده و به مرور زمان در آنها تغییراتی ایجاد نموده است.

اگر سایت را از ابتدا با این قوانین مقررات راه اندازی کرده و به همین ترتیب پیش ببرید طی آپدیت‌های منتشر شده از سمت موتور جستجو مشکلی برای سایت شما پیش نخواهد آمد.

در صورتی که کارشناس و متخصص سئو هستید و سایت‌هایی را به عنوان پروژه قبول می‌کنید با اعمال و رعایت نکات مهمی که منتشر می‌شود می‌توانید این مسائل را اجرا و پیاده‌سازی کرده و از آسیب‌های احتمالی دوری کنید.

از کجا بفهمیم کدام آپدیت بر روی سایت ما اعمال شده؟

در صورتی که شما به مدت ۶ ماه و بیشتر بر روی سایت در حال انجام فعالیت باشید و اطلاعات فنی و مستندات درستی از وضعیت سایت داشته باشی با توجه به اتفاقات پیش آمده ناشی از وضعیت آپدیت‌های منتشر شده می‌توانید تشخیص دهید که سایت شما دارای چه مشکلاتی در چه موضوعاتی است.

راه حل نهایی

مهمترین مولفه متخصص سئو این است که در هر زمانی بداند چه کاری مناسب است و چه کاری مناسب نیست، تشخیص این موضوع به تجربه و مهارت هر شخصی بر می‌گردد. 

اما در زمان آپدیت لازم است صبر داشته باشید تا تاثیرات آن به شکل کامل بر روی سایت شما و .

رقبا اعمال شده و سپس تصمیم گیری کنید.

تکمیل آپدیت‌ها

دو آپدیت هسته و اسپم گوگل که تقریباً همزمان آغاز شده بود به همان شکل تقریبا در زمان مشابه نهایی و منتشر شد.

اخبار جدید این دو آپدیت به شکل زیر است:

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد