گزارش میت آپ - دانشگاه خیام مشهد خرداد 97

مهرشاد ذاکریان
1397-03-15 08:16:12
894

طبق برنامه ریزی انجام شده، اولین میت آپ رایگان و رسمی پرستاشاپ در ایران، که قبلا در این خبر به آن پرداخته بودیم، بصورت حضوری در دانشگاه خیام مشهد برگزار شد. در ادامه با گزارشی از روند برگزاری این میت آپ با ما همراه باشید.

قبل از برگزاری میت آپ

تقریبا از اردیبهشت ماه مکاتبات آی پرستا با شرکت پرستاشاپ فرانسه جهت برگزاری میت آپ آغاز شد. پس از هماهنگی و تایید شرکت پرستاشاپ، آی پرستا برای رزرو محل برگزاری میت آپ با دانشگاه خیام اقدام نمود.

در ابتدا مکاتباتی با سرکار خانم دکتر غفاریان صورت گرفت و پس از آن ادامه فرآیند با هماهنگی جناب مهندس نوبخت مسئول انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه خیام پیش رفت. اواخر اردیبهشت ماه مراحل اخذ مجوزهای مربوطه، تایید هیئت علمی و حراست دانشگاه به پایان رسید و تاریخ برگزاری میت آپ مشخص شد. در این زمان آی پرستا اقدام به چاپ پوسترها و استندهای مربوطه نمود تا دانشجویان دانشگاه خیام از برگزاری این میت آپ آگاه شوند.

البته درخواست هایی هم از طرف برخی کاربران غیر دانشجو داشتیم که متاسفانه مسئولین حراست دانشگاه با حضور افراد غیر دانشجوی دانشگاه خیام برای حضور در این میت آپ موافقت نکردند. انشاءالله در میت آپ های بعدی جبران خواهیم کرد.

دست اندرکاران آی پرستا - میت آپ پرستاشاپ - دانشگاه خیام مشهد

روز برگزاری میت آپ

بعد از اطلاع رسانی های لازم، بالاخره روز موعود فرا رسید، روز یکشنبه 13 خرداد ماه 1397. اولین چیزی که ذهن ما را به خود مشغول کرده بود، این موضوع بود: امروز آخرین روز حضور دانشجویان در دانشگاه است و از فردا 3 روز پشت سر هم تعطیلی خواهیم داشت. لذا این که مبادا دانشجویان در دانشگاه حضور نداشته باشند یا در این میت آپ شرکت نکنند کمی باعث استرس شده بود.

اما خوشبختانه هنگام ورود به دانشگاه متوجه شدیم عده زیادی از دانشجویان در دانشگاه حضور دارند و بر خلاف تصور تقریبا تمامی بروشورهایی که برای ارائه به دانشجویان آماده کرده بودیم به اتمام رسید! همچنین باز هم بر خلاف انتظار ما سالن میت آپ پر شد و جای خالی باقی نماند.

دانشجویان بسیار مشتاق بودند تا بدانند چطور می توانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند و درآمد داشته باشند. میت آپ را با موضوع معرفی کسب و کارهای اینترنتی، معرفی پرستاشاپ و روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی شروع کردیم، سپس با موضوع نیچ مارکتینگ و نحوه فعالیت به عنوان آژانس ارائه دهنده خدمات وب به پایان بردیم.

میت آپ پرستاشاپ - نیچ مارکتینگ - دانشگاه خیام مشهد

پس از پایان میت آپ

با توجه به استقبال گسترده دانشجویان، پس از میت آپ اکثر آن ها سوالات خود را جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی مطرح نمودند و از نرم افزار پرستاشاپ بسیار استقبال کردند. برخی از دانشجویان که موفق به حضور در ابتدای میت آپ نشده بودند در پایان میت آپ درخواست برگزاری دوباره و ارائه مجدد میت آپ را داشتند که متاسفانه با توجه به محدودیت زمانی اختیار برگزاری میت آپ توسط آی پرستا این امر میسر نبود.

همچنین پس از پایان میت آپ تماس هایی مبنی بر دعوت به برگزاری میت آپ در سایر دانشگاه ها از جمله دانشگاه فردوسی مشهد داشتیم که این درخواست ها هم اکنون در دست بررسی و پیگیری است.

امیدواریم که این میت آپ برای تمامی افراد حاضر مفید بوده باشد و همچنین بتوانیم میت آپ های بعدی را با کیفیت و کمیت بهتر پیش ببریم. لطفا در صورتی که احساس می کنید شهر و یا دانشگاه شما پتانسیل برگزاری میت آپ های پرستاشاپی را دارند، با ما در ارتباط باشید.

با تشکر

تیم پرستاشاپ فارسی، آی پرستا

(3 رای)
5 5 1 3
هیچ دیدگاهی وجود ندارد