به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، هزاران راه برای بیشترین بهره وری از بازاریابی شما وجود دارد. از تنظیم تبلیغات هدفمند برای جذب مشتریان جدید گرفته تا قدردانی از وفادارترین خریداران و افزودن توصیه محصولات به ایمیل های شما. تمامی این تاکتیک ها درصد تاثیرگذاری متفاوتی دارند، بنابراین تمرکز کنید روی روشی که بسته به زمان و بودجه شما برای کسب و کار شما بهتر است.

در ادامه 10 راهکار و نکته برتر برای ایمیل مارکتینگ و تجارت الکترونیک کسب و کار کوچک شما از طرف میل چیمپ همراه با میزان تلاش مورد نیاز برای اجرای آن ها آورده شده.

سایت خود را متصل کنید

فروشگاه پرستاشاپی و اکانت میل چیمپ خود را با استفاده از پلاگین (رایگان) میل چیمپ برای پرستاشاپ به هم متصل کنید که به شما اجازه می دهد از رفتار خرید مشتری برای قدرت بخشیدن به بازاریابی خود استفاده کنید. این پلاگین را نصب کنید تا قابلیت ارسال ایمیل برای سبدهای از دست رفته و کمپین های شخصی سازی شده بر اساس رفتار خرید مشتری را فعال کنید تا میزان ROI (نرخ بازشگت سرمایه) خود بر اساس تلاشتان را اندازه گیری کنید.

تلاش مورد نیاز: کم

آماده اید؟ میل چیمپ برای پرستاشاپ را دریافت و شروع کنید.

یک برنامه تخفیفی را توسعه دهید

حراج ها و تخفیف های خود را برای یک سال ترسیم کنید، حتی تمامی فصول خرید در تعطیلات را در نظر بگیرید.

تلاش مورد نیاز: متوسط

کشف کنید چرا ما عاشق تقویم محتوایی خود هستیم.

تخفیف های خود را برای کل سال برنامه ریزی کنید

رویدادهای پیش رو را اطلاع رسانی کنید

هرگونه رویداد پیش رو، تخفیف های دوره ای و حراج های فصلی را به طور پیشرفته اطلاع رسانی کنید. به صورت ماهانه خبرنامه ای را همراه با تخفیف های محصولات مورد نظرتان ارسال کنید و فراموش نکنید به کاربران شبکه های اجتماعی خود نیز اطلاع دهید.

تلاش مورد نیاز: کم

از مشتریان وفادار خود قدردانی کنید

به بهترین مشتریان خود تخفیف های ویژه، دسترسی سریع تر به حراج ها و یا امکان مشاهده زودهنگام محصولات جدید را هدیه دهید.

تلاش مورد نیاز: متوسط

فرا بگیرید که چگونه اتوماسیون ارائه پاداش به وفاداری مشتریان را تسهیل کرده است.

سیاست های ارسال کالای خود را مشخص کنید

به طور واضح جزییات تاریخ ارسال و اولویت سفارش کالاهای خود را مخابره کنید تا مشتریان بتوانند محصولات خود را برای تعطیلات یا سایر رویدادهای مهم سر وقت دریافت کنند. برای مثال، می توانید از ماژول پاپ آپ تخفیف استفاده کنید.

تلاش مورد نیاز: کم

سیاست های ارسال کالای خود را مشخص کنید

محصولاتی را توصیه کنید که مشتریان شما عاشق آن ها شوند

ایمیل مارکتینگ خود را بر اساس توصیه محصولات با توجه به تاریخچه خرید مشتریان، شخصی سازی کنید.

تلاش مورد نیاز: کم

فرا بگیرید چگونه اتوماسیون توصیه محصولات و سبدهای از دست رفته را با یکدیگر ترکیب کنید تا بهرترین نتیجه را بگیرید.

هدف گذاری مخاطب بر اساس دموگرافیک (جمعیت شناسی)

از دموگرافیک های پیشبینی شده برای ایجاد ایمیل هایی تاثیرگذار و مرتبط با مخاطبان شما بر اساس جنسیت و سن استفاده کنید.

تلاش مورد نیاز: کم

درباره تقسیم بندی و گروه بندی ایمیل ها بیشتر بخوانید.

تست کنید تا متوجه شوید چه چیزی بیشترین تعامل را هدایت می کند

روی کپی های مختلف، تصاویر و کلیدهای فراخوانی عملیات (Call To Action) تست A/B را انجام دهید تا متوجه شوید چه چیزی بهترین نتیجه را به مشتری میدهد. ترکیب برنده می تواند به طور دستی انتخاب شود یا به صورت خودکار بر اساس نرخ باز کردن، نرخ کلیک و یا بازده کل تشخیص داده شود.

تلاش مورد نیاز: زیاد

شرکت طراحی گرافیک محصولات RetroSupply Co برخی از تست های A/B و لیست استراتژی های توسعه خود را با ما اشتراک گذاشته است. توصیه های آن ها را مشاهده کنید.

نقاط قوت ایمیل مارکتینگ خود را بیابید

مشتریان گذشته خود را دوباره به میدان باز گردانید

برنامه ای برای بازگردانی مشتریانی که مدتی است از شما خرید نکرده اند طراحی کنید.

تلاش مورد نیاز: متوسط

مقاله نکاتی برای طراحی ایمیل های خودکار موفق ما را مطالعه کنید.

برای جذب مشتریان جدید تبلیغات تنظیم کنید

از لیست ایمیل خود برای ارسال تبلیغات هدفمند در فیسبوک، اینستاگرام و گوگل برای یافتن مشتریان جدیدی که علایق مشترک با مشتریانی که عاشق شما هستند استفاده کنید.

تلاش مورد نیاز: متوسط

لینک مقاله: MailChimp for PrestaShop: Email Marketing Best Practices

(2 رای)
5 5 1 2
  • محسن همتی ها
    1398-02-12

    سلام وقت شما بخیر
    این میل چیپی که معرفی کردید کلش خارجی هستش چطوری میتونیم یک نسخه فارسی شده اش رو داشته باشیم اینجوری اصلا نمیشه باباهش کار کرد ...
    ایا ماژول بهتری برای ارسال ایمیل مارکتینگ به مشتری ها هست ؟

    پاسخ مدیر:

    درود بر شما

    با توجه به وضعیت بحرانی اقتصاد ایران و بالا بودن نرخ ارز و همچنین تحریم های روز افزونی که ما با آنها مواجه هستیم، متاسفانه نمیتونیم یک راهکار ثابت و ارزان رو پیشنهاد بدیم. اگه نخواید از سرویسهای پولی استفاده کنید که هزینه ماهانه به دلار یا یورو دارند، بهترین راه چرخش در سرویسهای رایگان است. در این زمینه باید جستجو کنید و با توجه به تعداد مشتریان و حجم ارسال ایمیلی که دارید، گزینه های مناسب رو پیدا کنید.

    معمولا فروشگاهها، دو نوع ارسال ایمیل دارند، که یکی تعامل با مشتریان فعلی و یکی هم ارسال انبوه تبلیغاتی است. برای گزینه ی اول، از سرویسهای رایگان اکثر سایتهای خارجی مثل mailjet - elasticmail - pepipost و دهها سرویس دیگه میتونید استفاده کنید که معمولا پلنهای رایگانی برای ارسالهای محدود دارند. در این مورد اگه تعداد مشتریانتون بالاست باید به فکر یک سرویس پولی باشید و البته وقتی پای پول به میون میاد باید توجیه اقتصادی این مساله رو بررسی کنید و ایمیلها رو با دقت و کارشناسی بیشتری ارسال کنید. در این زمینه ممکنه ماژول استخراج مشتریان دلخواه برای هدف گذاری مشتریان مناسب باشه. به طور مثال با استفاده از این ماژول میتونید، مشتریانی که از شما لب تاب خریدن ولی کیف لب تاب رو نخریدن استخراج کنید و تخفیفی برای خرید براشون ارسال کنید.

    مورد دوم ارسال انبوه است که نیاز به تهیه لیست ایمیل دارد و چندین سرویس ایرانی وجود دارند که این کار رو انجام میدن و البته ما چون از هیچ کدوم استفاده نکردیم، نمیتونیم در این زمینه توصیه ای داشته باشیم. در هر دو حالت، شما نیازی به ماژول ندارید و بهتر است که ایمیل مارکتینگ رو خارج از اسکریپت پرستاشاپ انجام بدید و البته باید آنالیز و بررسی دقیقی روی نوع ایمیل مارکتینگ و بازدهی روشهای مختلف داشته باشید.