یکی از موضوعات بسیار مهم که بعد از بررسی سایت های پرستاشاپی بسیاری متوجه شدیم، مسئله حجم تصاویر نسبتا بالا در این سایت ها بود. به صورت متوسط 70 درصد سایت های که از پرستاشاپ استفاده می‌کنند، مشکل حجم بالای تصاویر را دارند.

این مسئله زمانی بهتر درک می‌شود که تعداد محصولات سایت بیشتر شود. از آنجایی که سایت های پرستاشاپ ماهیت فروشگاهی دارند. این موضوع خیلی دور از انتظار نیست که تعداد محصولات بالا وجود داشته باشد. همچنین در صورتی که هر محصول چندین تصویر داشته باشد. این موضوع خیلی حادتر از قبل خواهد شد.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقاله ای جهت بهبود این موضوع را برای شما آماده کنیم و راه های کاهش حجم تصاویر در پرستاشاپ را برای شما بازگو کنیم. همراه آی پرستا باشید...

 

راه های کاهش حجم تصاویر در پرستاشاپ

برای انجام این موضوع 3 راه وجود دارد. در ادامه این سه روش را بررسی خواهیم کرد تا به بهترین نتیجه برسیم.

  1.      استفاده از نرم افزارها
  2.      استفاده از سایت‌ها
  3.      استفاده از ماژول

 

نرم افزارهای کاهش حجم تصاویر


نرم افزارهای بسیاری جهت این موضوع وجود دارد. معروفترین آن ، نرم افزار فتوشاپ است. برای مشاهده این نرم افزارها کافیست در موتور جستجوی گوگل عبارت "نرم افزار برای کاهش حجم تصاویر " را سرچ کنید. همچنین به زبان انگلیسی سرچ کنین "
Software to reduce the size of images".  با انجام این موضوع می‌توانید لیستی از نرم افزار ها را مشاهده نمایید.

در این مقاله روش کاهش حجم با فتوشاپ را برای شما قرار داده ایم.

آموزش کاهش حجم تصاویر با فتوشاپ

برای انجام این روش ، نیاز است که ابتدا تصاویر خود را در این نرم افزار وارد کنید. در صورتی که نیاز به تغییرات دارد ، آنها را تغییر دهید و سپس هنگام خروجی با استفاده از گزینه save for web ذخیره کنید. با این روش به سادگی حجم تصاویر کاهش خواهد یافت و در نتیجه بهترین نتیجه را دریافت کنید.

 

استفاده از سایت های آنلاین

علاوه بر نرم افزار ها، سایت های بسیاری هستند که میتوان به عنوان یکی از راه‌های کاهش حجم تصاویر در پرستاشاپ از آن استفاده نمود. برای انجام این فرآیند کافی است در موتور جستجوی گوگل عبارت "سایت برای کاهش حجم عکس " یا به زبان انگلیسی "reduce image size " را جستجو کنید.

از معروف ترین این سایت ها میتوان به TInypng.com   و compressor.io اشاره نمود. روش کار با این سایت ها بسیار آسان است. کافیست تصاویر خود را آپلود کرده و پس از فشردن کلیک Optimize چند لحظه صبر کنین ، سپس فایل خود را به بهترین شکل ممکن دریافت نمایید.

 

استفاده از ماژول

روش دیگری که به عنوان آخرین راه میتوان در جهت کاهش حجم تصاویر در پرستاشاپ از آن بهره برد، استفاده از ماژول است. برای انجام این کار میتوانید از ماژول های موجود استفاده نمایید. روش انجام کار در هر ماژول با ماژول های دیگر متفاوت می باشد. امکانات آن نیز بسته به هر ماژولی متفاوت است که هنگام راه اندازی و نصب آن از این امکانات مطلع خواهید شد. 

(1 رای)
5 5 1 1
هیچ دیدگاهی وجود ندارد