ابزارهای بررسی و سنجش سرعت سایت

سعید عشقی
1400-12-26 12:35:00
341

در این مقاله قصد داریم در رابطه با ابزارها و سایت های که برای بررسی و سنجش سرعت سایت وجود دارند صحبت کنیم. شما میتوانید با استفاده از این سایت ها سرعت سایت پرستاشاپی خود را بسنجید و از صحت و سرعت لود آن مطلع شوید. همچنین اطلاعات بسیار دیگری در این سایت ها وجود دارد که می‌تواند برای شما مفید باشد. همراه آی پرستا باشید...

ابزار gtmetrix

سایت GTMetrix  از سال 2009 به فعالیت مشغول است. این ابزار از قدیمی ترین ابزارها جهت سنجش سرعت سایت به حساب می‌آید. بر اساس اطلاعات موجود در سایت جی تی متریکس تا کنون بیش از 800 میلیون صفحه مورد آنالیز قرار گرفته است. همچنین بیش از 900 هزار کاربر در این سایت ثبت نام کرده اند.

استفاده از بخشی از خدمات این سایت رایگان است و نیازی به ثبت نام ندارد. البته با ثبت نام می‌توانید به امکانات بیشتری دست پیدا کنید. شما می‌توانید تصویر ابتدایی سایت رو در زیر مشاهده کنید. همچنین با کلیک بر روی عبارتGTMertix  به این سایت وارد خواهد شد.  

جی تی متریکس

ابزار  PageSpeed Insights

سایت PageSpeed Insightsکه توسط گوگل در چند سال اخیر راه اندازی شده و با توجه به اهمیت بالای گوگل برای وبمستران یکی از معیار های اصلی برای محاسبه سرعت و سنجش تبدیل شده است.

کار با این ابزار هم مانند دیگر ابزارها بسیار ساده و راحت است. کافیست آدرس صفحه مد نظر را در باکس مربوطه وارد کنید و منتظر باشید تا نتیجه بررسی برای شما نمایان شود. این ابزار مثل چندین ابزار دیگر گوگل برای کاربران ایرانی قابل دسترسی نیست و جهت استفاده از آن نیاز به فیلتر شکن دارید.

شما می‌توانید تصویر ابتدایی سایت رو در زیر مشاهده کنید. همچنین با کلیک بر روی عبارت  PageSpeed Insightsبه این سایت وارد خواهد شد.

 

سایت pingdom

ابزار pingdom هم جز ابزارهای قدیمی جهت سنجش سرعت سایت محسوب می‌شود. البته به گفته بسیاری از متخصصین فاکتورهای مورد بررسی توسط این ابزار خیلی جامع نمی‌باشد.

این ابزار بخش های بسیار دیگری را دارا می‌باشد و خدمات بسیار دیگری نیز پوشش می‌دهد. یکی از این خدمات سنجش سرعت سایت است. استفاده از خدمات این سایت تا دو سال قبل حتی بدون ثبت نام نیز امکان پذیر بود اما اکنون استفاده از این خدمات نیازمند ثبت نام می‌باشد.

شما می‌توانید تصویر ابتدایی سایت رو در زیر مشاهده کنید. همچنین با کلیک بر روی عبارت Pingdom به این سایت وارد خواهد شد.

 

سایت واکاو

ابزار ایرانی واکاو اولین ابزار جهت سنجش سرعت سایت است که چند سالی ایت فعالیت خود را آغاز نموده است. این ابزار محیط بصری بسیار نزدیکی با سایت GTMetrix دارد.

به دلیل ایرانی بودن این ابزار و پوشش از زبان فارسی کارکردن با آن بسیار ساده تر از دیگر ابزارها است. استفاده از بسیاری از خدمات این سایت رایگان بوده و نیاز به ثبت نام نمی‌باشد. البته ثبت نام در این سایت مزایای بسیاری دارد که پیشنهاد می‌شود از آن استفاده نمایید.

شما می‌توانید تصویر ابتدایی سایت رو در زیر مشاهده کنید. همچنین با کلیک بر روی عبارت واکاو به این سایت وارد خواهد شد.

(0 رای)
0 5 1 0