رسانه های اجتماعی صرفا در جهت آگاهی از برند ها نیستند.وقتی به درستی روی آن ها سرمایه گذاری کنید، به ابزاری برای فروش در کسب و کار شما تبدیل می شوند. به همین جهت در این مقاله به نکات مهمی که برای موفقیت فروش در شبکه های اجتماعی باید رعایت کنید اشاره می‌کنیم. همراه آی پرستا باشید...

راه اندازی سایت فروشگاهی رایگان با فروشگاه ساز رایگان پرستاشاپ 

پیش نیاز مهم 

همه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مخاطبان یکسانی ندارند پس با وجود پلتفرم های بسیار زیاد، سرمایه گذاری در کانال های مناسب بسیار مهم است. ما در آی پرستا به شما می گوییم که برای کسب درآمد از رسانه های اجتماعی چه دستورالعمل هایی را دنبال کنید. 

سه نکته مهم که برای موفقیت فروش در شبکه های اجتماعی

در اینجا به سه روش طلایی برای افزایش فروش می پردازیم:

1.از کانال اجتماعی که دنبال کنندگان شما استفاده می کنند، استفاده کنید.

 اولین قدم برای افزایش فروش با استفاده از شبکه‌های اجتماعی این است که بفهمید مشتریان هدف شما وقت خود را به صورت آنلاین در کجا می‌گذرانند و از همان کانال‌های اجتماعی استفاده کنید.برای این کار می توانید تجزیه و تحلیل کاملی از جمعیت هدف خود انجام دهید. مثلا می‌توانید مشخصات مشتریان فعلی ‌تان را بررسی کنید یا سعی کنید ویژگی‌ های مشترک یک مخاطب هدف را پیدا کنید که هنوز با آن ‌ها آشنا نشده‌ اید. 

 

پیشنهاد مطالعه : پرسونا یا مخاطب کسب و کار چیست؟

به عنوان مثال: ممکن است برای اولین بار در حال ایجاد نام تجاری خود باشید و سعی در فروش کالایی به مادران کنید، یا می‌توانید در حال حاضر برای دانش‌آموزان بازاریابی کنید و سعی کنید حضور آنلاین خود را در جایی که زمان می‌گذرانند تقویت کنید.هنگامی که بدانید چه کسی محصولات یا خدمات شما را می‌خرد، می فهمید که از کدام پلتفرم ‌ها استفاده می‌کنند.اگر چه می‌توانید تصمیم بگیرید که در هر کانال اجتماعی حضور داشته باشید اما به یاد داشته باشید که انتشار محتوای شما به ‌طور گسترده در تمام شبکه ها بسیار وقت‌ گیر است. در واقع، چنین اقدامی ممکن است بیشتر از اینکه فایده داشته باشد ضرر داشته باشد.

 2. محتوای عالی ایجاد کنید اما آن را پرفروش یا شلوغ نکنید:

در حالی که اولویت دادن، به کیفیت بر کمیت بدیهی به نظر می رسد، اما اکثر بازاریابان دیجیتالی هنوز در این مورد اشتباه می کنند. کاربران شبکه های اجتماعی بسیار باهوش هستند و اگر محتوای متوسطی ایجاد کنید، به تعاملی که به دنبال آن هستید نخواهید رسید.در حین ایجاد محتوا، آن را بیش از حد سختگیرانه یا قابل فروش جلوه ندهید. باید در نظر داشته باشید که کانال های اجتماعی صرفاً برای خرید و فروش نیستند. اکثریت مردم هنوز آنجا هستند تا به صورت مجازی با یکدیگر مرتبط باشند. همانطور که چلسی مک دونالد، استراتژیست ارشد رسانه های اجتماعی در DEG Digital می گوید:من مشتریانم را تشویق می‌کنم که در حوزه ‌های اجتماعی مستقیماً روی فروش تمرکز نکنند، مگر اینکه یک کمپین تبلیغاتی را با اهداف درآمد محور هدایت کنند. منظور ما این نیست که رسانه های اجتماعی نمی توانند باعث فروش شوند. البته می تواند. اما بهترین شرط شما برای ترغیب مردم به خرید این است که به آنها محتوای جذاب و ارزشمندی بدهید تا آنها مشتری شما شوند. 

در اینجا چند پیشنهاد برای ایجاد پست هایی وجود دارد که تعادل خوبی بین فروش و مشتری ایجاد می کنند:

1.     تصاویری با الهام از موقعیت های زندگی واقعی ایجاد کنید.

2.     عکس‌ ها و ویدیو هایی را که شامل دستور العمل ‌ها یا نکته ‌هایی برای استفاده از محصولات شما هستند، پست کنید.

3.     تصاویر مشتریان احتمالی را که از محصولات خود استفاده می کنند را به اشتراک بگذارید.

4.     از پست های اینستاگرام در شبکه های اجتماعی دیگر استفاده کنید. 

3. خرید را برای مردم در کانال های اجتماعی آسان کنید:

برای انجام سریع و آسان خرید در شبکه های اجتماعی ، این فرآیند را ساده کنید. همچنین راهنمایی هایی برای این موضوع در بستر شبکه های اجتماعی برای مخاطبان قرار دهید تا بتوانند فرآیند خرید را به سهولت انجام دهند.  



(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد