یکی از موضوعاتی که بعد از تولید محتوای ویدیویی باید در لیست انجام کارهای ما باشد، توزیع محتوا ویدویی است. در این مقاله به بسترهای مناسب جهت توزیع محتوای ویدیویی خواهیم پرداخت همراه آی پرستا باشید…

چرا باید محتوای ویدیویی خود را توزیع نماییم؟

دلیل توزیع نمودن محتوای ویدیویی چند دلیل است:

مورد اول تاثیر برندینگ است. توزیع محتوا در شبکه های پرمخاطب باعث می‌شود که محتوا به دست مخاطبین و مشتریان ما که با این روش آنها با برند ما آشنا می شوند.

در صورتی که قبلاً از خرید داشتن و یا ما را می شناختند. این محتوا برای ایشان یادآوری به حساب می آید.

مورد دوم افزایش فروش و اطلاع رسانی محتوای تولیدی ما مطمئناً به هدف افزایش فروش و یا برندسازی ایجاد شده است. در صورتی که هدف ما از تولید محتوا افزایش فروش باشد با توزیع آن به تعداد مخاطبین بیشترین خواهد رسید و این مساله باعث افزایش فروش برای ما خواهد شد.

ممکن است ما خدمات و محصولات جدید را برای عرضه اضافه کرده باشیم که این محتواهای ویدیویی جهت اطلاع رسانی بیشتر مخاطبین خودمان ارائه شده باشد.

اطلاع رسانی از خدمات پشتیبانی، جشنواره، تخفیف، شرایط فروش و …

یوتیوب

تقریباً محبوبترین بستر آنلاین تماشای محتوای ویدیویی بلااستثنا یوتیوب است. این مجموعه در چند سال اخیر توسط کمپانی آلفابت که کمپانی مادر شرکت گوگل است خریداری شده و طبق سیاست های گوگل پیش می‌رود. سیاست‌های گوگل باعث شده تا افرادی که در یوتیوب به تولید محتوا می پردازد، بتوانند از این راه کسب درآمد کنن و به همین دلیل است که تعداد محتوای تولیدی یوتیوب در چند سال اخیر چند برابر شده است.

طبق آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۸ یوتیوب بالغ بر ۲ میلیارد بازدید روزانه داشته که بیشترین تعداد کاربر در بین شبکه‌های اجتماعی موجود است.

اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام در رده دوم این لیست با حدود یک و هشت میلیارد کاربر قراردارد. اینستاگرام شبکه اجتماعی مخصوص انتشار محتوای مالتی مدیا می‌باشد که تنها معطوف به ویدیو نیست اما بستر مناسبی برای انتشار محتواهای ویدیویی شما نیز می باشد.

در چند ساله اخیر اینستاگرام روش های متفاوتی را برای انتشار محتواهای ویدیویی تست و اجرا نموده است و همچنان به روش قطعی در این خصوص اکتفا ننموده که بتوانیم به صورت صد در صد از آن یاد نماییم. اما موضوعی که از آن مطمئن هستیم این است که انتشار محتوایی ویدیویی در بستر اینستاگرام هیچگاه لغو نخواهد شد و تا سال های آینده شاهد افزایش زمان انتشار محتوای ویدیویی جهت توزیع آن خواهیم بود.

شبکه های داخلی

شبکه های داخلی مانند آپارات، تماشا، نماشا، دلفک و … .شبکه های ایرانی هستند که در چند سال اخیر بسیار پیشرفت داشته اند و توانسته مخاطبان زیادی را به خود جلب نمایند.

آپارات تقریباً یکی از قدیمی ترین و پرقدرت ترین شبکه های انتشار محتوای ویدیویی در ایران است که در چند سال اخیر و به تبعیت از سرویس یوتیوب به ازای تولید محتوا و نمایش آن مبلغی را برای منتشر کننده پرداخت می نمایند.

نماشا و غیره شبکه های توزیع محتوای ویدیویی دیگر ایرانی هستند که هر کدام دارای تعداد بسیار زیادی مخاطب هستند و با توجه به ماهیت این سایتها که از نوع یو جی سی هستند. تعداد محتوای بارگذاری شده در روز در آنها بسیار بالا می باشد و این مسئله باعث می شود که محتوای ویدیویی شما به خوبی توزیع شده و به دست تعداد بیشتری مخاطبین برسد و بتوانید از محتوای تولیدی خود بهره لازم را ببرید.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*