استراتژی های فروش در سایت های فروشگاهی موضوعی که در این مقاله به آن می پردازیم. استراتژی های فروش موضوعی است که می توانید در سایت های فروشگاهی خود از آنها استفاده نمایید تا مخاطبان بیشتری را جذب نموده و مقدار فروش خود را افزایش دهید. همراه آی پرستا باشید…

پیش نیاز های لازم 

در ابتدای امر نیاز هست چند نکته را به عنوان پیش نیاز برای انجام فرآیند ها و استراتژی های فروش در سایت های فروشگاهی برای شما بیان کنیم تا با رعایت آن بتوانید برنامه های خود را به شکل بهتر عملی نمایید.

پرسونا

یکی از این پیش نیازها شناخت درست مشتریان و مخاطبان کسب و کار شما است. در علم بازاریابی مفهومی وجود دارد به نام پرسونا که تعریف آن اینگونه بیان می شود. پرسونا، مخاطب فرضی هر کسب و کاری است. از این تعریف اینگونه برداشت می‌کنیم که باید برای کسب و کارهای خود مخاطبان فرضی را ترسیم کنیم. این مخاطبان با توجه به کسب و کار و موضوع آن دارای ویژگی های خاصی می‌باشد مثلاً افرادی که از فروشگاه لوازم ورزشی خرید می کنند با افرادی که سیگار می‌کشند از نظر ویژگی دارای تفاوت های فاحشی هستند. به همین دلیل است هر کسب و کاری نیاز دارد مخاطبان فرضی خود را بشناسد و با توجه به شخصیت آنها برنامه های بازاریابی خود را پیاده سازی نماید.


برای آشنایی بیشتر با مفهوم پرسونا کلیک کنید

پشتیبانی

پیش نیاز دیگری که می‌تواند شما را در فرآیند های فروش موفق کند و باعث بهبود آن شود قرآیند های

پشتیبانی است. فرآیندهای پشتیبانی یکی از حساس‌ترین موضوعات برای کسب و کار شما است. موضوع پشتیبانی برای همه کسب و کارها و در همه شرایط حائز اهمیت است چرا که همیشه مورد نیاز بوده و تاثیر بسیار زیادی در اعتبار و نام برند مجموعه خواهد داشت. پشتیبانی سریع و شفاف موضوعی است که همه مخاطبان و مشتریان به دنبال آن هستند.

ذخیره اطلاعات مشتریان

ذخیره اطلاعات درست از مخاطبان پیش نیاز دیگری است که باعث می شود در طولانی مدت بتوانید مشتریان خود را از همه نظر شناسایی کرده و آنها را در دست بندی مختلف قرار دهید و از اطلاعات آن ها به بهترین شکل برای انجام فعالیت‌های بازاریابی استفاده نمایید.

اعتماد سازی

آخرین پیش نیاز مورد بحث در این مقاله موضوع اعتماد سازی است. اعتماد سازی مسئله‌ای است که 

نمی‌توان آن را در مدت یک روز یا یک هفته یا یک ماه ساخت. این مسئله در طول فعالیت هر برندی با توجه به رفتار آن با مخاطبان و مشتریانش ایجاد شده و ساخته می شود. به همین دلیل نمی توان آن را در مدت زمان کوتاه ساخت.


استراتژی های فروش در سایت فروشگاهی

در بخش قبلی پیش نیازهای لازم مربوط به این موضوع را بیان نموده ایم که نیاز است پرسونا را درست بشناسیم، فرایندهای پشتیبانی را به خوبی انجام دهیم، اطلاعات مشتریان را به شکل کامل ذخیره کرده و در جهت اعتماد سازی فعالیت هایی را انجام دهیم. در این قسمت به توضیح استراتژی های اصلی فروش در سایت فروشگاهی می پردازیم. همراه ما باشید.

تخفیف

تخفیف دادن یکی از فعالیت هایی است که باعث می شود مشتریان شما ترغیب به خرید بیشتر شوند. از انواع تخفیف می توان به تخفیف درصدی، تخفیف به ازای معرفی، تخفیف فصلی و تخفیف خرید های دوم و سوم و…  اشاره کرد.

همکاری در فروش

موضوع همکاری در فروش که با استفاده از این روش و راه اندازی آن شما می توانید این امکان را برای تمامی مخاطبان خود فراهم آورید که محصولات شما را با برداشت حق بازاریابی برای تان به فروش برسانید. افزایش حجم فروش همیشه به نفع شما خواهد بود.

کانال های بازاریابی

یکی از بهترین ویژگی های بازاریابی در فضای آنلاین امکان مشاهده نتایج است. با بررسی فعالیت‌ها و نتایج آن ها در کانال های مختلف می توانید بهترین کانال و پربازده ترین آن را برای کسب و کار خود پیدا کنید. سعی کنید ابتدا یک کانال مناسب و پر بازده را برای خود پیدا کنید و در آن به صورت مستمر فعالیت کنید. بعد از آن می توانید به صورت موردی بودجه خود را برای شروع فعالیت و انجام تست و آزمایش در کانال های مختلف هزینه نمایید تا با بهینه سازی این موضوع بهترین کانال های بازاریابی را با توجه به مخاطبان خود پیدا کرده و در آن به فعالیت بپردازد.

در نهایت از اطلاعات ذخیره شده مشتریان استفاده کنید تا با آنها ارتباط ایجاد کرده و تعامل خود را با مخاطبانتان بالا ببرید.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد