مهم ترین تغییر در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت QRG = quality rater guidelines ، معرفی حرف E به شروع مخفف محبوب E-A-T است. در آخرین روزهای سال 2022 گوگل تغییرات قابل توجهی در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت (QRG) خود برای جستجو ایجاد کرده است. برای مطالعه ادامه مطلب همراه آی پرستا باشید … 

آپدیت اسپم برین

آپدیت Helpful content

در حالی که Google چندین بار در سال این سند را به‌ روزرسانی می‌کند، آخرین نسخه که به‌ روزرسانی شد، با تغییرات قابل‌ توجهی در ساختار سند، با اضافه شدن بخش‌ها و جداول جدید و در مجموع 11 صفحه جدید به محتوا، همراه شد.

در حالی که ده ها جزئیات مهم در مورد آنچه تغییر کرده وجود دارد، مسلماً مهم ترین تغییر، معرفی حرف E به شروع مخفف محبوب E-A-T بود.

معرفی E-E-A-T

گوگل اکنون در حال معرفی مفهوم E-E-A-T است که مخفف:

Experience تجربه

Expertise تخصص

Authoritativeness اقتدار

Trustworthinessاعتماد

افزودن "تجربه" نشان می دهد که کیفیت محتوا را می توان از طریق دریچه درک میزان تجربه سازنده و نویسنده محتوا در موضوع ارزیابی کرد.

با این چارچوب بندی مجدد از E-E-A-T، گوگل همچنین بیان می کند که "اعتماد" در مرکز این مفهوم قرار دارد و "مهم ترین عضو خانواده E-E-A-T" است.

گوگل همچنین مثال های واضح تری از مفاهیم مهم ارائه می دهد، مانند:

ارزیابی شهرت وب سایت ها و مشارکت کنندگان محتوا.

میزان اهمیت E-E-A-T و نحوه ارزیابی آن.

مضر بودن محتوا به چه معناست.

زبان و جزئیات بیشتر

به نظر می رسد گوگل زبان خود را به گونه ای توسعه می دهد که فراگیرتر شود و با زمان همگام شود. بسیاری از موارد جدید از پلتفرم های رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسرها و اینکه چگونه محتوا می تواند اشکال مختلف داشته باشد، مانند ویدئو، UGC و پست های رسانه های اجتماعی را اضافه کرد.

در این نسخه، گوگل همچنین در پاسخ به بسیاری از سوالات رایج در مورد نحوه عملکرد E-E-A-T و میزان اهمیت آن برای موضوعات مختلف، رویکردی جزئی دارد. گوگل مشخص می کند که چه محتوایی باید مضر تلقی شود و آیا تجربه روزمره برای تولید محتوای قابل اعتماد برای موضوع مورد نظر کافی است یا خیر؟

تغییرات بسیار بیشتر از آنچه در زیر ذکر شده است وجود دارد.

همه سئوکارها باید برای مطالعه دستورالعمل‌های جدید گوگل وقت بگذارند، زیرا این دستورالعمل‌ها نشان‌دهنده جایی هستند که گوگل می‌خواهد الگوریتم‌هایش به آنجا برسند.

مهم ترین تغییرات در QRG

در زیر برخی از مهم‌ترین تغییرات در دستورالعمل‌های کیفیت جستجو در دسامبر 2022، به تفکیک بخش آمده است.

(برای مطالعه کامل کلیک کنید.) 

  • درک وب سایت - بخش 2.5

  • یافتن اینکه چه کسی مسئول وب سایت است و چه کسی محتوا را در صفحه ایجاد کرده است - بخش 2.5.2

  • رتبه بندی کلی کیفیت صفحه - بخش 3.0

  • کیفیت محتوای اصلی - 3.2

  • شهرت وب سایت و سازندگان محتوا - بخش 3.3

  • شهرت سازندگان محتوا - 3.3.4

  • تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد (E-E-A-T) - بخش 3.4

E-A-T گوگل در چند سال گذشته یک موضوع داغ در جامعه سئو بوده است. این نسخه از دستورالعمل های ارزیابی کیفیت، نسخه جدید و تکامل یافته E-A-T را معرفی می کند:

E-E-A-T: تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد

گوگل در کنار معرفی یک حرف اضافی - E برای تجربه - اکنون "اعتماد" را در مرکز این "خانواده" ملاحظات مهم برای کیفیت صفحه قرار می دهد.

اعتماد 

"اعتماد مهمترین عضو خانواده E-E-A-T است زیرا صفحات غیرقابل اعتماد صرف نظر از اینکه چقدر باتجربه، خبره یا معتبر به نظر می رسند، E-A-T پایینی دارند."

اعتماد مکانیزمی است که توسط آن ارزیابان تعیین می کنند که آیا صفحه "دقیق، صادقانه، ایمن و قابل اعتماد" است. میزان اعتماد مورد نیاز یک صفحه کاملاً به ماهیت صفحه بستگی دارد.

گوگل نمونه ای از فروشگاه های آنلاین را ارائه می دهد که به سیستم های پرداخت آنلاین امن و خدمات خوب به مشتریان نیاز دارند. همچنین به سایت های بررسی محصول اشاره می کند - یک بررسی قابل اعتماد به جستجوگران کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای بگیرند نه اینکه فقط سعی کنند محصول را بفروشند.

گوگل جدول جدیدی را معرفی کرد تا به ارزیاب ها کمک کند که چگونه به تجربه، تخصص و اقتدار نزدیک شوند:

تجربه

معرفی «تجربه» به مفهوم E-A-T با بسیاری از به‌روزرسانی‌ها و ارتباطات Google در طول دو سال گذشته، به ویژه در رابطه با محتوای بررسی محصول، سازگار است.

گوگل روی محتوایی تمرکز می کند که سازندگان محتوا «تجربه دست اول برای موضوع» را دارند. داشتن تجربه قابل توجه باعث اعتماد می شود.

اعتماد

Google از مثال بررسی محصول استفاده می‌کند. شخصی که شخصاً از محصول استفاده کرده است نسبت به کسی که استفاده نکرده است تجربه بیشتری دارد، بنابراین اعتماد بیشتری ایجاد می‌کند.

برای ارزیابی Trust، مهم ترین "عضو خانواده E-E-A-T"، ارزیاب ها باید در نظر بگیرند:

آنچه وب سایت در مورد خود در صفحه درباره ما یا سایر صفحات سایت می گویند.

آنچه دیگران در مورد وب سایت یا سازندگان محتوای آن می گویند (بررسی های افراد و سایت های دیگر).

آنچه در صفحه قابل مشاهده است. شواهد واقعی در صفحه که می توان به سازنده محتوا اعتماد کرد (به عنوان مثال، شواهد واقعی از انجام کاری که ادعا می کنند در آن متخصص هستند).

گوگل همچنین جزئیات مهم جدیدی در مورد تضاد منافع اضافه می کند. بررسی توسط سازنده محصول قابل اعتماد نیست و همچنین نقد یک نفر ذی النفع برای تبلیغ محصول قابل توجه نیست.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد