1 جولای 2024 گوگل همه داده‌های تاریخی شما را حذف می‌کند. چگونه از داده های خود قبل از پاکسازی اول جولای گوگل محافظت کنید. به تازگی، گوگل تصمیم گرفته است که تمام سرویس های Universal Analytics را از اول جولای 2024 تعطیل کند.

Google Analytics تمام داده‌های تاریخی را از نسخه Universal Analytics حذف می‌کند زیرا به نسخه جدید Google Analytics 4 (GA4) منتقل شده است. این تغییر بخشی از به‌روزرسانی ابزارهای اندازه‌گیری Google برای انطباق با فناوری در حال تغییر و اکوسیستم نظارتی است. برای آگاهی بیشتر از این خبر ، همراه آی پرستا باشید...

در اینجا یک جدول زمانی از آنچه اتفاق افتاده آمده است:

مارس 2023: اگر کاربران اطلاعات Universal Analytics خود را به GA4 منتقل نمی‌کردند، Google یک پراپرتی GA4 از طرف آنها ایجاد می‌کرد.

1 جولای 2023: Universal Analytics پردازش داده های جدید را متوقف کرد.

1 جولای  2024: کاربران دسترسی به رابط Universal Analytics و API را از دست خواهند داد و تمام داده های تاریخی حذف خواهند شد.

گوگل توصیه می کند که کاربران در صورت تمایل به حفظ داده های قبلی خود، قبل از ۱ جولای ۲۰۲۴ از آن خروجی بگیرند. این امر ضروری است زیرا داده های قدیمی از Universal Analytics را نمی توان به GA4 وارد کرد. کاربران می توانند داده های خود را در قالب های مختلف خروجی بگیرند یا از Google Analytics Reporting API برای استخراج داده ها به فضای ذخیره سازی ابری استفاده کنند.

این بدان معناست که از اول جولای، به داده‌های UA خود در Google Analytics دسترسی نخواهید داشت و امکان خروجی گرفتن از آن نیز از بین خواهد رفت.

چگونه می توانید داده های تاریخی خود را حفظ کنید؟

برای استخراج داده ها چندین روش وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

گزینه 1: دانلود دستی فایل

مزایا: تقریباً برای همه کاربران آسان است، رایگان

معایب: وقت گیر، دست و پا گیر، دسترسی به داده ها برای گزارش دهی بعدی دشوار است، محدود به 5000 ردیف

گزینه 2: با استفاده از افزونه Google Analytics داده ها را در Google Sheets بارگیری کنید (بهترین گزینه برای مبتدیان فناوری)

مزایا: پیاده سازی نسبتاً ساده برای اکثر کاربران با تجربه صفحه گسترده، رایگان، دانلود سریع.

معایب: محدود به یک بازه زمانی تعیین شده (به عنوان مثال، ماهانه)، هر برگه دارای محدودیت های کل داده است، اغلب با مشکلات نمونه گیری مواجه می شود.

گزینه 3: دانلود داده ها با استفاده از Google Analytics API

مزایا: پس از راه اندازی، داده ها را به سرعت می کشد

معایب: به دانش و منابع توسعه وب نیاز دارد، مشکل نمونه‌گیری داده را حل نمی‌کند، محدودیت‌های سهمیه API

گزینه 4: دانلود داده ها در BigQuery (بهترین گزینه در کل)

مزایا: دسترسی آسان به داده‌ها بعداً برای گزارش‌دهی، افزایش بینش داده‌ها، انعطاف‌پذیرترین برای داده‌ها

معایب: راه‌اندازی اولیه برای تازه‌کاران پیچیده است، می‌تواند شامل هزینه‌هایی برای BiqQuery باشد، ممکن است برای راه‌اندازی به منابع فنی نیاز داشته باشد، نیاز به ابزار اضافی داشته باشد.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد