یکی از آپدیت‌های مهم گوگل در ماه مارس که حدود 45 روز طول کشید. اما اینکه علت این بازه زمانی چه بوده است را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد. در آپدیت هسته گوگل ماه مارس شاهد تغییر رتبه زیادی در سایت‌های مختلفی بودیم که شاید علت آن را نیز بعد از مطالعه این مقاله متوجه شوید. در ادامه به بررسی چندین فاکتور مهم این آپدیت گوگل می‌پردازیم. همراه آی پرستا باشید ...

فاکتورهای مهم آپدیت 

  • در زمان تولید محتوا باید به فاکتورهای مفید بودن، رضایت و تجربه مخاطب توجه کنید.

شما به عنوان سئوکار یا تولیدکننده محتوا باید در زمان تولید محتوا دائما خود را جای مخاطب و خواننده مطلب بگذارید تا بتوانید بیشترین رضایت کاربر را جذب کنید.

  • توجه به کلیت موضوع محتوا

با بررسی آمار متوجه می‌شویم که اکثر سئوکاران دیگر جزئیات فنی زیادی می‌شوند. در صورتی که باید کلیت و قالب اصلی محتوا به شکلی باشد که بتواند رضایت کاربر را به دست آورد. اگر در مورد فاکتورهای یک محتوای خوب بخواهید بدانید باید گفت که چارچوب مشخص و مطلقی وجود ندارد زیرا که می‌توان هزاران محتوای مناسب و خوب در قالب‌ها و فرم‌های مختلفی تولید کرد.

  • آپدیت هسته گوگل 45 روز طول کشید

اینکه چرا این فرآیند انقدر به زمان نیاز داشت به عوامل مختلفی بستگی داشت. به طور خلاصه باید گفت که این فرآیند بسیار طولانی و زمانبر همراه با جزئیات بسیار زیادی بود. این کار شبیه به سپری کردن یک اتاق جنگ کوچک بود. در واقع به شکل زنده مراکز داده در حال پایش ظرفیت و زیرمجموعه‌های آن بودند. اعمال تغییرات بسیار زیاد در زمان کوتاه عمل اشتباهی است و همین موضوع اتلاف زمان را تا حد زیادی افزایش داد. بارها در حین انجام عملیات با چالش‌ها و مشکلات زیادی رو به رو شدیم که مجبور به مکث و تعلیق عملیات شدیم. در نهایت تلاش کردیم تا سرعت کار را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.
این موضوع (آپدیت هسته گوگل) اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا قرار است تغییراتی در مقیاس بسیار بزرگ در سطح جهان انجام شود. چالش‌ها و تست‌های زیادی وجود دارد که باید انجام شود تا مطمئن شویم که فرآیند جستجو به درستی صورت می‌پذیرد.

  • آپدیت هسته گوگل در ماه مارس، اصلی‌ترین آپدیت تا به امروز

تا امروز این آپدیت بزرگترین و اصلی‌ترین آپدیت گوگل بوده است. متخصصین زیادی به ما هشدار دادند تا فرآیند جستجوی گوگل را دچار مشکل و اختلال نکنیم. یکی از بزرگ‌ترین اهداف ما نیز عملکرد درست گوگل در این حین بود. به صورت کلی بروزرسانی‌های زیادی به صورت همزمان در حال انجام بود و کنترل این موضوع همراه با فعالیت صحیح جستجو در گوگل کار بسیار سختی بود.

  • چرا بعد از اتمام آپدیت، اطلاع آن به عموم مردم یک هفته زمان برد

بسیار از افراد و کارشناسان می‌پرسند که چرا این اطلاع‌رسانی با یک هفته تاخیر از 19 آوریل تا 26 آوریل طول کشید؟ بعد از اتمام این آپدیت نیاز به چندین تست بود تا متخصصین مربوطه مطمئن شوند که تمامی فرآیندهای آپدیت به درستی انجام شده است یا خیر. متخصصین گوگل تا یک هفته بعد درگیر پینگ‌ها و بحث‌های مختلف بودند.

  • کاهش 45 درصدی محتوای غیر مفید

قبل از شروع این آپدیت پیش‌بینی شد که این کاهش محتوای غیر مفید در حدود 40 درصد باشد در حالی که پس از اتمام آپدیت این عدد به 45 درصد تغییر پیدا کرد.

  • گوگل چگونه کیفیت پایین محتوا را تعریف می‌کند؟

یکی از مهمترین سوالاتی که سئوکاران و تولیدکنندگان محتوا همیشه به دنبال آن هستند این است که چه محتوایی از نظر گوگل بی‌کیفیت و سطح پایین است؟
در واقع فاکتورهای زیادی برای این موضوع وجود دارد اما یکی از مهمترین این فاکتورها توجه به اطلاعات درست محتوا در مقایسه با موضوع آن است.
امروزه گوگل حساسیت و دقت هر محتوا را متوجه می‌شود. مثلا قاعدتا گوگل تفاوت اهمیت مطلب حمله قلبی و مطلب اطلاعات در مورد یک گربه ناز را متوجه می‌شود. در مطلب اول درستی اطلاعات و دقت آن اهمیت بسیار زیادی دارد در حالی که درستی مطلب دوم به مراتب بسیار کمتر است. در واقع گوگل حالا به این شکل کیفیت محتوا را بررسی می‌کند. نوع محتوا در تعیین کیفیت آن اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد.

  • علت نوسانات رتبه‌بندی گوگل چیست؟

یکی از سوالات مهم سئوکاران و تولیدکنندگان محتوا نوسانات رتبه‌بندی است. پاسخ قطعی و مطلقی وجود ندارد. تنها پاسخ گوگل این است که جستجوهای مردم دائما در حال تغییر و بروزرسانی است. مثلا جستجو در مورد کنسرت خوانندگان، فیلم و موزیک‌های جدید و ....
گوگل ادعا دارد که حتی با تغییر و بروزرسانی نکردن هیچ چیزی، باز هم رتبه‌بندی سایت‌ها با توجه به تغییر جستجوهای افراد دچار نوسان می‌شود.

  • چند سیستم در بروزرسانی‌های گوگل دخیل هستند؟

به هیچ عنوان نمی‌توان پاسخ صحیحی به آن داد. روش‌های مناسبی برای شمارش این سیستم‌ها وجود ندارد. اگر از هر کدام از کارشناسان گوگل این سوال پرسیده شود جواب متفاوتی به شما خواهند داد.

  • آیا اظهارات سخنگوی گوگل دقیق بود؟

بسیاری از سئوکاران سخنگویان گوگل از جمله دنی سالیوان و جان مولر را به دروغگویی در سال‌های گذشته متهم کرده‌اند، در حالی که این موضوع اصلا صحت ندارد. به این موضوع توجه کنید که سیستم جستجوی گوگل دائما در حال بروزرسانی است و این سیستم جستجو کاملا پویا است.

  • گوگل از سئوکاران و تولیدکنندگان محتوا بازخورد می‌خواهد

گوگل می‌گوید که " ما گوش می‌دهیم، اهمیت می‌دهیم، بازخورد را ادامه دهید". گوگل دائما در حال پویایی فرآیند جستجو است به همین دلیل به شدت به بازخوردهای مختلف اهمیت می‌دهد.

  • سئوکاران نقش حیاتی در جستجوی گوگل دارند

سئوکاران دو نقش عالی را برای گوگل بازی می‌کنند. نقش اول ساخت سایت‌هایی با کیفیت بالا و نقش دوم با ارائه بازخورد، فرآیند جستجو را در بهنیه‌ترین حالت ممکن نگه می‌دارند.

کلام آخر

در این مطلب اطلاعات مهم و اساسی را در مورد آپدیت هسته گوگل در ماه مارس 2024 را با هم بررسی کردیم. تمامی این جزئیات می‌تواند برای سئوکاران و تولیدکنندگان محتوا بسیار سودمند و تاثیرگذار باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که بروزرسانی در حوزه‌های مختلف برای سئوکاران از هر چیزی مهمتر و واجب‌تر است.

منبع : searchengineland.com

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد