لینک بیلدینگ یا لینک ارنینگ ؟

سعید عشقی
1403-06-11 16:02:36
53

اصطلاح لینک ارنینگ اصطلاحی است که نسبتا جدید و به روز است. در این مطلب قصد داریم به صورت کامل به بررسی سوال لینک بیلدینگ یا لینک ارنینگ بپردازیم. به صورت کلی باید گفت که لینک ارنینگ در جهت بهینه‌سازی لینک بیلدینگ به وجود آمده است و تلاش می‌کند تا عیوب و ضعف‌های لینک بیلدینگ را از بین ببرد. با آی پرستا همراه باشید تا به صورت کامل به بررسی این اصطلاح و تفاوت‌های این دو بپردازیم.

قبل از اینکه به تفاوت‌های این دو مفهوم بپردازیم باید بگوییم که هر دو این مفاهیم با یک هدف ایجاد شده‌اند.

شباهت و تفاوت لینک بیلدینگ و لینک ارنینگ

لینک بیلدینگ یا همان لینک‌سازی سابقه بسیار زیادی دارد اما چندین سال استفاده از آن به شکل افراطی و نامرغوبی انجام می‌شود تا حدی که ربات‌ها و مزارع لینک برای تبدیل کردن لینک بیلدینگ به یک فاجعه به وجود آمدند. از همین رو مدتی است که لینکسازی برای موتور جستجوگر گوگل نه تنها یک امتیاز مثبت محسوب نمی‌شود بلکه در بسیاری از موارد تاثیر منفی نیز دارد.

1-       کسب لینک، یک پاداش برای یک وب سایت عالی است

به زبان ساده اگر شما زمان زیادی را برای سایت خود بگذارید و محتوای باکیفیت و به قول معروف به درد بخور تولید کنید به کسب لینک می‌رسید. البته این موضوع فقط مربوط به محتوا نیست بلکه محتوا اصلی‌ترین بخش آن است. در واقع اگر شما محتوای باکیفیت، طراحی صفحه زیبا، رابط کاربری ساده و ... را داشته باشید حتما به کسب لینک می‌رسید. یعنی به طور حتم سایت‌های زیادی شما را منبع قرار داده و به شما لینک می‌دهند.

برای اینکه به صورت کامل این موضوع را درک کنید کافیست خود را جای دیگر سایت‌ها قرار بدهید تا بفهمید چه زمانی حاضر هستید به یک سایت لینک بدهید و از آن به عنوان منبع استفاده کنید. یک جمله زیبا در این زمینه وجود دارد که می‌گوید شما باید یک مطلب زیبا یا بسیار کاربردی و مهم را وارد زندگی افراد کنید تا مطلب شما مفید در نظر گرفته شود.

2-     کسب لینک غیرفعال است

این همان چیزی است که اریک وارد فقید آن را "بک لینک طبیعی منفعلانه به دست آمده" نامید. منفعلانه در اینجا به این معنی است که هیچ تلاشی از سمت شما برای دریافت این لینک صورت نگرفته است. هیچ هزینه، بک لینک متقابل یا هیچ تلاشی در این جهت وجود نداشته است و این لینک‌دهی به صورت کاملا طبیعی رخ داده است.

این لینک‌ها کاملا مورد اعتماد تمامی موتورهای جستجو و کاربران هستند.

بنابراین این لینکی است که به‌طور ایده‌آل به دست می‌آید، پیوندی است که آن را نخواسته‌اید، پولی برای آن پرداخت نکرده باشید یا با آن بده بستان لینک نکرده باشید. در واقع این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که یک نفر محتوای شما را آنقدر مفید یافت که به آن لینک داد. ساختن یک وب سایت عالی یک تلاش منفعلانه نبود، اما کسب لینک بود.

واقعیت این است که این روش، بسیاره ایده آل است و در دنیای واقعی بسیار کم اتفاق می‌افتد.

کسب لینک در این مورد به روابط عمومی، تبلیغات و استراتژی‌های بازاریابی سطح بالا متکی است. مشکل اینجاست که لینک بیلدینگ بسیار تخصصی است. متاسفانه در بسیاری از موارد مجموعه‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی یک سازنده لینک در تیم بازاریابی خود ندارند. توجه کنید که تخصص سازنده لینک بسیار تخصصی و حرفه‌ای است و از پس هر فردی بر نمی‌آید.

3-    لینک بیلدینگ بازاریابی است و بازاریابی فعال است

لینک بیلدینگ نوعی از بازاریابی و فرآیندی بسیار تخصصی و پیچیده است. با اینکه لینک بیلدینگ بسیار مهم و اختصاصی است اما هیچ گاه به یک صاحب کسب و کار پیشنهاد نمی‌کنیم تا بخش زیادی از بودجه بازاریابی را برای این موضوع صرف کند. بازاریابی فعال است و لینک بیلدینگ بازاریابی است.

4-     لینک بیلدینگ به طور فعال پیوندهایی را از وب سایت‌های مناسب دنبال می‌کند

به صورت کلی منظور و هدف ما فریب موتورهای جستجو نیست. در این مبحث ما قصد داریم لینک‌های مبتنی بر شایستگی را به صورت طبیعی و منطقی پیوند دهیم. پیوندهای ما باید هم از دیدگاه انسانی و هم از دیدگاه موتورهای جستجو معنا داشته باشند. و ما باید برای پیگیری این پیوندها فعال باشیم.

5-    لینکسازی کار است، کسب لینک پاداش است

ساخت لینک کار تخصصی و پیچیده‌ای است اما در حاضر فقط از این طریق می‌توان به کسب لینک رسید.

توجه کنید که برای کسب لینک باید فعالیت زیادی داشته باشید. در واقع شبیه به یک بیلبورد تبلیغاتی باید خود را پرزنت کنید.

به این موضوع توجه کنید که هیچ اقدامی نکردن نمی‌تواند منجر به کسب لینک شود. شما در هر کسب و کاری که هستید به کسی که بتواند لینک‌های موثر بسازد و این کار را در بهینه‌ترین و هوشمندانه‌ترین حالت انجام دهد نیاز دارید.

لینک بیلدینگ کار است و کسب لینک پاداش است. شما تلاش کردید و همه چیز را به درستی انجام دادید، بنابراین لینک را کسب خواهید کرد.

 

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا به صورت کامل در مورد لینکسازی و لینک ارنینگ با شما صحبت کنیم. در واقع هر دوی این مفاهیم در راستا و در جهت هم هستند با این تفاوت که لینک ارنینگ به صورت هوشمندانه، انسانی، طبیعی و کاملا مفید انجام می‌شود. برای اینکه سایت شما به این مرحله برسد باید تایم زیادی را برای سایت خود صرف کنید.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد