Entity چیست و چه کاربردی دارد؟

سعید عشقی
1403-07-16 17:44:41
63

Entity یکی از مفاهیم نسبتا جدید و بسیار مهم در زمینه سئو است که اگر در حوزه سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو فعالیت دارید باید با آن آشنا باشید. توجه کنید که الگوریتم‌های موتورهای جستجو دائما در حال هوشمندی بیشتر و همچنین توجه به شاخص‌های معنایی در محتوا و در سایت‌ها هستند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به صورت کامل در مورد این مفهوم و کاربرد آن با شما صحبت کنیم. همراه آی پرستا باشید ...

Entity چیست؟

 یکی از مفاهیم مهمی که بسیاری از افراد هنوز با آن آشنایی ندارند Entity است. ترجمه تحت لفظی Entity، "موجودیت" است که در مبحث سئو مفهوم بسیار گسترده‌تر و بزرگ‌تری دارد. از آنجایی که ترجمه درستی از این کلمه به فارسی وجود ندارد بهتر است که از همین کلمه یعنی Entity تا پایان مقاله استفاده شود. به زبان ساده Entity در مفاهیم سئو به این معنای موجودیتی منحصر به فرد و قابل تعریف است که خاصیت تشخیص را داشته باشد.

امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو به دلیل هوشمندتر شدن فقط با توجه به کلمات فعالیت نمی‌کنند بلکه در زمینه سئو معناگرا بیشتر به دنبال مفاهیم و کانسپت محتوا هستند. سئو معناگرا قادر است بهتر و سریع‌تر کاربر موتورهای جستجو را بشناسد و متناسب با او بهترین پیشنهاد را برای جستجو به او ارائه کند.

برای درک بهتر یک مثال را برای شما بیان می‌کنیم. به طور مثال اگر کاربر شما کلمه "پوست شیر" را سرچ کند آیا منظور او سریال پوست شیر، موزیک پوست شیر و یا خود پوست حیوان شیر است؟

اگر کاربر بتواند منظور کاربر را از این عبارت درک کند قادر است تا بهترین نتیجه را به او نمایش دهد. برای راهنمایی بهتر موتورهای جستجو، اگر منظور شما سریال پوست شیر است باید Entityهای مهم دیگری در این زمینه مثل اسم بازیگران، اسم شخصیت‌ها، اسم کارگردان و نویسنده، استفاده از کلمات مرتبط مثل سریال، نمایش خانگی، تیزر و ... را نیز همراه با آن به کار ببرید. در حال که اگر منظور شما پوست حیوان شیر است باید Entityهای مرتبط با شیر مثل جنگل، حیوان، کاربرد پوست شیر و... را در کنار آن استفاده کنید تا درک موتورهای جستجو از متن و مطلب سایت شما درست باشد.

همانطور که در بالاتر در مورد آن صحبت شد Entityبا هدف درک بهتر و سریع‌تر کاربر و در نهایت رضایت بیشتر کاربر به وجود آمده است. توجه کنید که Entity، مفهوم بزرگتری از کلمه کلیدی است که تاثیر بسیار بیشتری نیز در سئو و بهینه‌سازی سایت‌ها دارد.

کاربرد Entity در سئو

بعد از اینکه در مورد ماهیت و مفهوم Entity به صورت کامل صحبت کردیم حالا نوبت به آن رسیده است که کمی بیشتر در مورد کاربردهای این مفهوم در سئو با هم صحبت کنیم.

·        کمک به تولید محتوا

یکی از کاربردهای بسیار مهم Entity این است که می‌تواند در تولید محتوا به ما کمک کند. دیگر با استفاده از این مفهوم نیاز به کیورد استافینگ و تکرار کلمه کلیدی نیست. با استفاده از این مفهوم گوگل بهتر و راحت‌تر منظور و هدف هر محتوا را درک می‌کند. اما به صورت کلی استفاده از Entity در کنار سرچ درست کلمات کلیدی و کلمات مرتبط با آن می‌تواند نوید یک محتوا درخشان را به شما بدهد.

·        نتیجه بخش بودن جستجو کاربر

موتورهای جستجو امروزه به سمتی می‌روند که بتوانند بهترین نتیجه را برای کاربر به نمایش بگذارند. مفهوم Entity کمک می‌کند تا رضایت کاربر در مورد نتیجه‌ای که برای او نمایش داده می‌شود بهتر باشد. صرف تکرار کلمه کلید نمی‌تواند رضایت کاربر را در پی داشته باشد.

مزایا سئو Entity محور

حالا که در مورد کاربرد Entity با شما صحبت کردیم بهتر است که کمی بیشتر مزایا و ویژگی‌های این کانسپت را با هم بررسی کنیم.

·        بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو

همانطور که بارها در مطالب بالا نیز به آن اشاره شد در سئو Entity محور، موتورهای جستجو بهتر و سریع‌تر منظور و هدف محتوا را درک کرده و در نتیجه نتایج مرتبط‌تری را به کاربر نمایش می‌دهند.

·        افزایش نرخ بازگشت سرمایه

یکی از ویژگی‌ها و مزایای بسیار خوب این کانسپت یعنی Entity این است که تلاش می‌کند تا ترافیک هدفمندتری را به هر سایتی هدایت کند. دقیقا همین موضوع باعث می‌شود تا نرخ بازگشت سرمایه بیشتر از حالت عادی یعنی سئو مبتنی بر کلمه کلیدی باشد.

·        کاهش رقابت

برای اینکه بتوانید در بهینه‌سازی موتورهای جستجو ممتاز و پیشتاز باشید باید سعی کنید که به سمت سئو معناگرا روی بیاورید. دقیقا استفاده از همین تکنیک‌ها باعث می‌شود تا شما نسبت به سایر رقبای خود متفاوت و جلوتر باشید. توجه کنید که سئو مبتنی بر Entity باعث می‌شود هم کاربر، هم موتورهای جستجو و هم وب مستر سایت رضایت بیشتری داشته باشند پس به راحتی از آن عبور نکنید.

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعات زیادی را در مورد مفهوم Entity و کاربرد آن در سئو را با شما در میان بگذاریم. توجه کنید که Entity هم به نفع وب مستر و هم به نفع کاربر است. اینتیتی تلاش می‌کند تا سایت‌هایی 

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد