چرا تیم پرستاشاپ فارسی

مهدی شاد
1394-08-22 02:08:03
6918

تاریخچه پرستاشاپ فارسی در ایران

در سال 1390 با توجه به ضعف و کمبود هایی که در توسعه و پشتیبانی فروشگاه سازهای اوپن سورس معتبر جهان در ایران وجود داشت ، جرقه تشکیل تیم پشتیبانی برای فروشگاه ساز پرستاشاپ که دو سال متوالی بهترین فروشگاه ساز متن باز در سطح بین المللی بود ، شکل گرفت. با تحقیق و مطالعه ای که بر روی این اسکریپت انجام دادیم ، کار توسعه برای ایران شروع شد و همزمان انجمن پرستاشاپ و سپس بازارچه پرستاشاپ را راه اندازی کردیم.

بعد از بررسی دقیق این اسکریپت، نسخه پرستاشاپ فارسی را با تغییرات و بومی سازیهای متناسب با کشور ایران بصورت رایگان و عمومی ارائه کردیم و در اولین گام بعدی به سراغ تامین اولین نیازهای کاربران رفتیم و ماژولهای بانکی و پستی را برای سرویس ها و بانکهای ایرانی آماده و ارائه نمودیم. سپس به طراحی قالب و ماژولهای کاربردی در زمینه های مختلف پرداختیم. به لطف پشتکار همکاران و دقت و صداقتی که همیشه سرلوحه کار ما بوده است ، به سرعت پرستاشاپ محبوبیت زیادی در بین ایرانیان پیدا کرد و روز به روز با استقبال بیشتری مواجه شدیم.

با توجه به تسلط تیم آی پرستا بر این سیستم، به همکاری با سایت اصلی پرستاشاپ برای رفع اشکالات و همچنین راستچین سازی پرستاشاپ پرداختیم و به کمک تیم ما و تجربه ای که در نسخه فارسی داشتیم ، بخش نصب در نسخه خود سایت prestashop.com هم قابلیت راستچین پیدا کرد و چنانچه هر زبان راستچینی در هنگام نصب انتخاب شود ، فعال خواهد شد.

با مکاتباتی که با prestashop.com صورت گرفت ، مدیریت بخش فارسی انجمن جهانی پرستاشاپ هم به ما سپرده شد. هر چند که عمده فعالیت ما در انجمن فارسی ipresta.ir هست ولی در بخش فارسی انجمن اصلی هم پاسخگوی کاربران هستیم.

یکی از مشکلات عمده ای که با آن مواجه بودیم ، ترجمه نسخه های جدید پرستاشاپ بود که هم تغییرات زیادی داشت و هم نحوه ترجمه بسیار وقت گیر و طاقت فرسا بود. طی چند ماه مطالعه و بررسی روشهای مختلف برای سرعت بخشیدن و بهبود ترجمه ، سرویس سایت کرودین (Crowdin) بسیار مورد توجه ما قرار گرفت و بصورت آزمایشی یک نسخه را از طریق این سرویس ترجمه کردیم . پس از اطمینان از بهینه و موفقیت آمیز بودن این روش ، مکاتباتی با سایت اصلی prestashop.com داشتیم که در طی آن با توضیح و آموزش روش کار ، توصیه کردیم کلا بخش ترجمه پرستاشاپ به این سرویس منتقل شود که پس از چند روز مورد قبول واقع شد و از آن تاریخ به بعد ، کلیه ترجمه های پرستاشاپ برای زبانهای مختلف در سرویس سایت Crowdin.com انجام میشود. در حال حاضر مطمئنا پرستاشاپ بهترین سرویس ترجمه را در بین اوپن سورس ها داراست. پس از این تغییر ، مدیران ما به عنوان مدیر بخش ترجمه های پرستاشاپ هم انتخاب شدند تا نظارت بر کار ترجمه داشته باشیم. با همکاری اعضای خوب انجمن پشتیبانی پرستاشاپ فارسی در کار ترجمه ، همیشه ترجمه زبان فارسی بالاتر از 95درصد بوده و در حال حاضر که این مطلب را نگارش میکنم 100% میباشد.

ویژگیهای تیم پرستاشاپ فارسی

احتمالا با این توضیحات متوجه شده اید که چرا تیم پرستاشاپ فارسی  (iPresta.IR) را به شما توصیه میکنیم ولی با این حال به صورت اجمالی به ذکر نکات این انتخاب میپردازم :

  1.         نماینده رسمی پرستاشاپ در ایران هستیم
  2.         به صورت شرکت ثبت شده و کاملا قانونی فعالیت میکنیم. شرکت تجارت پایا الکترونیک پارس
  3.         مدیر بخش فارسی انجمن prestashop.com هستیم.
  4.         تنها ارائه کننده نسخه های پرستاشاپ در ایران هستیم . توجه کنید که برخی سایتهای کلاهبردار برای اینکه اعتباری کسب کنند ، نسخه پرستاشاپ ما را به نام خود منتشر میکنند و کدهای مخربی داخل نسخه ها کار میگذارند و تغییرات ناشیانه ای میدهند که باعث بروز مشکلات در آینده فروشگاه خواهد شد. ما به فروشگاههایی که با نسخه ای به جز نسخه فارسی iPresta.IR راه اندازی شده باشند هیچ خدماتی ارائه نخواهیم کرد.
  5.         تحول سیستم ترجمه پرستاشاپ جهانی با تلاش و ابتکار تیم ما صورت گرفته است.
  6.         مدیر بخش ترجمه های پرستاشاپ در سایت Crowdin.com هستیم.
  7.         همکاری نزدیکی با تیم اصلی پرستاشاپ داریم.
  8.         تمام قالبهای بازارچه پرستاشاپ فارسی از پایه توسط طراحان ما طراحی شده است و هیچ یک از قالبها ترجمه شده یا نال شده نیستند.
  9.         تمام ماژولهای تجاری بازارچه پرستاشاپ فارسی توسط برنامه نویسان ما از پایه طراحی شده اند و هیچکدام ترجمه شده یا نال شده نیستند.
  10.         تیم ما کاملا پایبند به قانون کپی رایت میباشد و با ناقضین این قانون در حد توان برخورد خواهیم کرد.
  11.         نزدیک به 15000 مشتری در بازارچه پرستاشاپ داریم
  12.         از زمان راه اندازی سیستم تیکت، نزدیک به 17000 تیکت پاسخ داده شده داریم. میانگین زمان پاسخ دهی به تیکتها در بخش خدمات، یک ساعت و دوازده دقیقه، در بخش قالب، 48 دقیقه و در بخش ماژول، 46 دقیقه است.
  13.         انجمن ما بیشتر از 12000 هزار عضو دارد و پاسخ اکثر سوالات خود را میتوانید در آنجا پیدا کنید.
  14.         آدرس و شماره های تماس ما در بازارچه مشخص و قابل دسترس است و در صورت نیاز حتی میتوانید مراجعه حضوری هم داشته باشید.
  15.         بازارچه پرستاشاپ فارسی دارای نماد اعتماد دو ستاره میباشد .

 

روش کار پرستاشاپ فارسی

  •          نسخه بومی و فارسی شده پرستاشاپ را به طور رایگان ارائه نموده ایم و میتوانید استفاده کنید و پس از اطمینان از امکانات موجود در آن اقدام به راه اندازی فروشگاه نمائید.
  •          ماژولهای بانکی برای راه اندازی درگاه پرداخت آنلاین نوشته شده اند و به رایگان در اختیار شما قرار دارند.
  •          ماژولهای واسطه پستی هم اغلب رایگان هستند و شما میتوانید روش مورد نظر خود را انتخاب و استفاده نمائید. تا این مرحله شما میتوانید یک فروشگاه آنلاین با تمام امکانات ضروری برای فروش محصولات به صورت آنلاین را به رایگان راه اندازی نموده و به تجارت الکترونیک بپردازید.
  •          برای پاسخ به سوالات و مشکلات ، انجمن پرستاشاپ فارسی بهترین منبع شماست که به صورت رایگان میتوانید از اطلاعات اندوخته شده در طی بیش از سه سال فعالیت این انجمن استفاده نمائید. با کمی حوصله و جستجو میتوانید جواب بیش از 90درصد سوالات خود را در انجمن پشتیبانی پرستاشاپ فارسی پیدا کنید و چنانچه جواب سوالی در انجمن موجود نبود ، سوال خود را مطرح کنید تا توسط سایر کاربران با تجربه یا مدیران پاسخ داده شود.
  •          ماژولها و قالبهای رایگانی هم در انجمن قرار گرفته اند که میتوانید استفاده کنید.
  •          بخش بلاگ پرستاشاپ ، دارای مقالات و آموزشهایی است که برای مطالعه و افزایش بهره وری در اختیار عموم قرار دارد.
  •          بخش راهنمای پرستاشاپ فارسی، ترجمه بخش کاربری از مستندات و راهنمای سایت اصلی پرستاشاپ است که در صورت نیاز میتوانید مطالعه کنید تا با قسمتهای مختلف پرستاشاپ آشنا شوید.
  •          شماره های تماس در بازارچه برای پشتیبانی نیستند ولی برای راهنمایی و تماسهای ضروری ، در ساعات مشخص شده در حد توان پاسخگوی شما عزیزان هستند. تا این مرحله تمام خدمات رایگان هستند.
  •          برای خرید قالب یا ماژول میتوانید به بازارچه مراجعه نمائید و محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید. اغلب محصولات بلافاصله بعد از خرید قابل دانلود و استفاده هستند.
  •          بخش تیکت برای پشتیبانی از محصولات تجاری بازارچه راه اندازی شده و بعد از خرید هر محصول ، چنانچه مشکلی داشتید از این طریق پشتیبانی دریافت خواهید کرد.
  •          همچنین برای سفارش قالب و ماژول اختصاصی باید از طریق بخش تیکت اقدام نمائید.
  •          چنانچه فروشگاه شما مشکل خاصی دارد که نیاز دارید توسط متخصصین بازارچه بررسی و رفع اشکال شود ، میتوانید از بخش تیکت اقدام کنید تا براورد هزینه شده و انجام شود.

 

(6 رای)
5 5 1 6
  • محمدرضا
    1397-06-27

    ممنون از تیم خوب آی پرستا
    قطعا در این شرایط اسفناک مملکت ما، کسب نمایندگی رسمی و فعالیت قانونی خیلی سخته. امیدوارم نتیجه زحماتتون رو ببینید.
    البته با اجازه یک انتقاد هم دارم، شما که نماینده رسمی پرستاشاپ هستید چرا محصولات ادانز رو نمیفروشید؟ به خاطر اینه که به فروش محصولات خودتون لطمه میخوره یا دلیل دیگه ای داره. اگه ماژولی از ادانز بخوایم تهیه کنیم شما میتویند انجام بدید؟ البته فقط بحث ماژول هست وگرنه با اینکه تعداد قالبهاتون قابل مقایسه با ادانز نیست ولی واقعا گرافیک و ظاهر فوق العاده ای دارند و اصلا نمیشه به سمت قالب خارجی رفت

    پاسخ مدیر:

    سلام

    ممنون از لطف شما

    گرچه برای فروش محصولات اددانز مکاتبه کردیم اما امکان فروش محصولات اددانز به صورت مستقیم روی سایت ما متاسفانه وجود نداره. دلیلش هم اینه که محصولاتی که در اددانز وجود داره توسط توسعه دهنده های مختلف طراحی شده و مالکیت قانونی محصولات برای اون توسعه دهنده هاست و اددانز صرفا فروشنده ست.

    در حال پیاده سازی راهکارهایی هستیم که بتونیم امکان خرید ریالی رو در خود سایت اددانز پرستاشاپ پیاده سازی کنیم. گرچه نمایندگی مستقیم برخی محصولات اددانز و غیر اون رو گرفتیم و می تونید در بخش addons.ipresta.ir اون ها رو مشاهده و خریداری کنید.

    موفق باشید

  • amir
    1397-06-30

    سلام
    من از قدیم که روی دامنه ی قبلی بودید همه اخبار پرستاشاپ و کاراتون رو پیگیری میکردم و چندین فروشگاه اینترنتی برای خودم و اطرافیان با پرستا راه انداختم. قطعا شما رو یک تیم موفق میدونم که پله پله پیش رفتید و هدفتون تنها پول نبوده و به نظر من دلیل موفقیت تیم شما همینه که فقط به فکر منفعت نبودین
    براتون آرزوی موفقیت و پیشرفت هر چه بیشتر دارم

    پاسخ مدیر:

    سلام

    خوشحالیم که تونستیم رضایت شما رو جلب کنیم. همچنین از نظرات شما متشکریم و متقابلا برای شما موفقیت و پیشرفت رو آرزومندیم.

    پیروز باشید

  • hamid
    1397-06-31

    توی یک سال اخیر واقعا سرعت و کیفیت پشتیبانیتون خیلی بهتر شده و مخصوصا ما به خانم حمیدی خیلی زحمت دادیم و واقعا دلسوزانه کارهای ما رو پیگیری میکنن. قطعا تیم شما متخصص ترین تیم پرستاشاپ هست (با توجه به مشکلاتی که داشتم و سایر تیم ها نتونستن برای حلش به من کمکی بکنن) ولی خدمات شما نقص هایی داره از نظر منکه مدیر یک فروشگاه اینترنتی هستم:
    1- ما رو به حال خودمون رها میکنید. درسته که ما از شما ماژول و قالب میخریم و شما هم وظیفه ی اصلی خودتون، که تحویل قالب و ماژول هست رو به درستی انجام میدین، ولی من به عنوان مدیر یک فروشگاه توقع دارم که شما بعدا هم یه حالی از من بپرسین و مثلا سایت رو یه نگاه بندازین و اگه مشکلی داریم بهمون تذکر بدین. یا حتی همون ابتدای کار میتونین یه سری مشاوره برای افرادی که تازه فروشگاه راه میندازن داشته باشین. البته میدونم اینا وظیفه ی شما نیست ولی قطعا پیشرفت فروشگاههای ما باعث پیشرفت شما هم میشه. خیلی از اشتباهاتی که ما انجام میدیم و شاید باعث تعطیلی کارمون بشه رو شما میتونین با یک نگاه برطرف کنین.
    2- یه سری خدمات جانبی مثل سئو، تولید محتوا و خیلی چیزای دیگه میتونین اضافه کنین. من که مشتری شما هستم و از کارم راضی هستم، ترجیح میدم که تو زمینه های دیگه هم باشما کار کنم. حتی اگه خودتون یه واسط پرداخت داشتین قطعا من اولین مشتریش بودم. به هر حال ما که چند ساله شما رو میشناسیم و بهتون اعتماد داریم قطعا برامون راحتتره که همه چیز رو از شما تحویل بگیریم و خودمون فقط به کارای فروش مشغول باشیم.
    چند مورد دیگ هم هست که اهمیتش کمتره و اگه اینا رو انجام دادین بعدا اونا رو هم میگم. به هر حال من واقعا خوشحالم که مشتری شما هستم و دلم میخواد که شاهد پیشرفت بیشترتون باشم و بهتون تبریک میگم بابت این تیم خوب و منسجمی که دارید و موفقیتهایی که کسب کردید.

    پاسخ مدیر:

    درود به شما دوست عزیز

    ممنون از نظر لطفتون و دلگرمی ای که به ما میدین. ما در آی پرستا، از گذشته با حجم زیادی از تیکت ها مواجه بودیم که این روند همچنان هم ادامه دارد. به دلیل مشکلاتی که به وجود اومد و تاخیرهایی که در سیستم پاسخگویی ایجاد شد، تصمیم به افزایش نیرو گرفتیم. طبیعتا مدتی هم برای تربیت و آموزش تخصصی این افراد صرف شد تا تونستیم به حد مطلوب خدمات برسیم. در حال حاضر میانگین زمان پاسخگویی به تیکت ها در بخش مختلف در حدود 1 تا 1.5 ساعت هست که برای سیستم پشتیبانی یک فروشگاه ساز بسیار ایده آل است.

    1- حق با شماست ولی متاسفانه به دلیل تعداد بالای مشتریان و فروشگاههای پرستاشاپی، تا به حال نتونستیم این کار رو برای همه مشتریان انجام بدیم. هر چند که ما به طور شانسی و اتفاقی هر ماه با تعدادی از مشتریان تماس میگیریم و راهنمایی های لازم رو انجام میدیم و در مورد مشکلات و روشهای کار باهاشون صحبت میکنم. لیستی از این فروشگاهها رو هم تهیه کردیم و این فرایند در برنامه کاری ما برای آینده قرار داره ولی فعلا نتونستیم برای همه فروشگاهها این کار رو انجام بدیم. با این حال برای مشاوره و راهنمایی، میتونید از طریق تیکت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    2- پیشنهاد بسیار خوبی هست و البته در چندین زمینه مختلف این کار در حال انجامه که به مرور زمان به محض آماده شدن بستر مناسب برای هر مورد، اطلاع رسانی میشه و در اختیارتون قرار میگیره. البته فعلا برنامه ای برای واسط پرداخت شدن نداریم ولی سرویسهای جدیدی در آینده به آی پرستا اضافه میشه

    باز هم متشکرم از محبتی که به ما دارید. ما همچنان درگیر دردسرهای نسخه 1.7 هستیم تا بتونیم مشکلاتش رو به طور کامل برطرف کنیم. به محض اینکه این موارد خاتمه پیدا کنه، برنامه های آینده آی پرستا در بخش های مختلف استارت میخوره و در جریان اونها قرار خواهید گرفت

    سربلند باشید

  • اردلان
    1397-07-02

    براتون آرزوی موفقیت روز افزون دارم

    پاسخ مدیر:

    سلام

    ممنون از لطف شما. ما هم آرزوی موفقیت روز افزون برای شما و تمامی کاربرانمون رو از صمیم قلب داریم.

    پیروز باشید