عکاسی محصولات سایت فروشگاهی

سعید عشقی
1401-03-25 12:02:25
268

عکاسی محصولات سایت فروشگاهی جزو جدا ناپذیر سایت های فروشگاهی است. این موضوع دلایل بسیاری دارد. اولین و شاید مهمترین دلیل آن این است که مخاطب و مشتری شما هیچ تصوری از محصول ندارد. به متن زیر توجه کنید:


راه اندازی سایت فروشگاهی رایگان با فروشگاه ساز رایگان پرستاشاپ

        "شما وارد فروشگاه فیزیکی می‌شوید. به صورت پیش فرض درخواست خرید تیشرت یا پیراهن دارید. فروشنده به جای اینکه ابتدا محصولات را به شما نشان دهد و توضیحاتش را برای شما ارائه دهد، شروع به صحبت می‌کند و به شما توضیح می‌دهد که ابعاد این محصول اینگونه است. دارای این رنگ بندی است. این جنس را دارد. این ویژگی ها در این محصول وجود دارد و برای این فصل و این محیط مناسب است. چه تصویری در ذهن شما نقش می‌بندد؟؟؟؟"

 

اهمیت عکاسی محصولات سایت فروشگاهی

درصورتی که اگر همان ابتدا محصولات مورد نظر شما را نشان می‌داد. شما به مقصود خود رسیده بودید و نیاز به توضیحات با این حجم نبود.

در فروشگاه آنلاین نبود تصویر و یا نداشتن تصویر مناسب دقیقا همین مشکل را ایجاد خواهد کرد. مخاطب شما بدون درنگ محیط فروشگاه شما را ترک خواهد کرد.

 

اصول عکاسی محصولات سایت فروشگاهی

اما عکاسی محصولات سایت فروشگاهی اصول و قواعد خاصی دارد که نیاز است آن‌ها را رعایت کنید تا برای شما و کسب و کارتان موثر باشد. توجه نمایید اگر بدون رعایت کردن این نکات عکاسی انجام دهید مشکلی پیش نخواهد آمد اما با رعایت این نکات نتایج بهتری خواهید داشت و تاثیر بهتری خواهید گرفت.

تجهیزات مناسب، مهم‌ترین ابزار کار شما

تجهیزات لازم برای این موضوع را فراهم کنید. محیط مناسب برای عکاسی ، نور مناسب ، بک گراند تاثیر گذار ، سه پایه دوربین و ..... از اصلی ترین تجهیزات لازم برای عکاسی محصولات است.

دقت داشته باشید که هر کدام از تجهیزات را به روش های متفاوت و هزینه های متفاوت می‌توانید تهیه کنید. در نقطه شروع با هزینه حدود 2 میلیون تومان و خرید لایت باکس نیاز شما رفع خواهد شد. همچنین در مراحل پیشرفته شما برای تهیه استودیو با هزینه هایی گزافی همچون 100 تا 200 میلیون هم می‌توانید این تجهیزات را محیا کنید.

راز‌های عکاسی محصولات فروشگاهی

در هر کاری مجموعه‌ای از ترفندها وجود دارد. این ترفندها بسته به تجربه و ذوق افراد به دست می‌آید و به دنبال آن باعث افزایش مهارت و کیفیت خروجی کار آن‌ها می‌شود. در ادامه برخی از این ترفندها را برای شما بیان می‌کنیم.

نورپردازی منحصر ‌به ‌فرد

در عکاسی محصول و به صورت کلی عکاسی از سوژه خاص، نور بخش جدایی نا پذیر موضوع است. نور مناسب محیط و متمرکز بر سوژه کار شما را با کیفیت ، حرفه ای و مناسب نشان می‌دهد.

زاویه دوربین

زاویه دوربین نیز بخش دیگری از کار است. معمولا در عکاسی محصول سه زاویه کاربردی وجود دارد. در ادامه این زوایا را با هم بررسی خواهیم نمود.

زاویه 90 درجه (از بالا)

معمولا زاویه 90 درجه که به چشم پرنده معروف است برای عکس برداری از بالای تصویر استفاده می‌شود. این زاویه باعث می‌شود که کلیات محصول به خوبی نمایش داده شده و بخش زیادی از محصول قابل مشاهده باشد.

زاویه 45 درجه

این زاویه برای نمایش ابعاد محصولات بسیار مفید است. با تصاویری که از زاویه 45 درجه ثبت می‌کنید مخاطبان شما به آسانی ابعاد محصولات را درک می‌کنند. این زاویه برای نمایش دکوراسیون ، لوازم الکترونیکی بسیار مناسب است.

زاویه صفر درجه

زاویه صفر درجه زاویه است که برای نمایش محصولات ایستاده کاربرد بسیاری دارد. این زاویه برای نمایش محصولات آرایشی و عطر بسیار پر کاربرد است.

توجه نمایید قبل از مرسوم شدن لنز ماکرو (جهت ثبت جزئیات) از این زاویه برای نمایش جزئیات محصول استفاده می‌شده است.  

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد