پس از انتشار مقاله گوگل دیسکاور چیست؟ تصمیم گرفتیم تا برای استفاده از آن و جذب ترافیک بیشتر سایت ها مقاله با این عنوان که چگونه از گوگل دیسکاور برای افزایش ورودی سایت استفاده کنیم ؟ را منتشر کنیم تا مخاطبان عزیز آی پرستا بتوانند از آن به صورت کاربردی‌تر استفاده کنند.

 

راه اندازی سایت فروشگاهی رایگان با فروشگاه ساز رایگان پرستاشاپ 

 

نحوه نمایش محتوا در Discover

اگر محتوا توسط Google ایندکس شود و با استانداردهای محتوای Discover مطابقت داشته باشد، به‌طور خودکار واجد شرایط ظاهر شدن در Discover است. هیچ برچسب خاصی یا داده های ساختاری (کد اسکیما و مجموغه کارهای فنی) مورد نیاز نیست. لطفاً توجه داشته باشید که واجد شرایط بودن برای حضور در گوگل دیسکاور Discover تضمینی برای ظاهر شدن در آن و ورود مخاطب نیست.

 

اگر سایت شما یک یا چند استاندارد محتوای Discover را نقض می‌کند، اقدامات دستی Discover ممکن است در قسمت امنیت و کنش‌های دستی (security & Manual Actions) در سرچ کنسول شما ظاهر شود. درباره انواع تخلفات و نحوه رفع آنها بیشتر بدانید.

 

سیستم‌های خودکار ما محتوای سایت‌هایی را در Discover نشان می‌دهند که صفحات فردی زیادی دارند که تخصص، اعتبار، و قابل اعتماد بودن را نشان می‌دهند (E-A-T). کسانی که به دنبال بهبود E-A-T هستند می توانند برخی از سوالات مشابهی را که ما صاحبان سایت را تشویق می کنیم برای جستجو در نظر بگیرند.

برای افزایش احتمال نمایش محتوای شما در Discover، موارد زیر را توصیه می کنیم: 

  1.      از عناوین صفحاتی استفاده کنید که ماهیت محتوا را به تصویر می کشند، اما به صورت غیر کلیکی.

  2.      تصاویر جذاب و با کیفیت بالا را در محتوای خود بگنجانید، به خصوص تصاویر بزرگی که احتمال بیشتری برای بازدید از Discover دارند. تصاویر بزرگ باید حداقل 1200 پیکسل عرض داشته باشند و با تنظیم max-image-preview:large یا با استفاده از AMP فعال شوند. از استفاده از لوگوی سایت به عنوان تصویر خودداری کنید.

  3.      از تاکتیک‌هایی برای افزایش مصنوعی تعامل با استفاده از جزئیات گمراه‌کننده یا اغراق‌آمیز در محتوای پیش‌نمایش (عنوان، قطعه‌ها یا تصاویر) برای افزایش جذابیت، یا با خودداری از اطلاعات مهم مورد نیاز برای درک محتوا، اجتناب کنید.
  4.      از تاکتیک هایی که جذابیت را با توجه به کنجکاوی بیمارگونه، فریب دادن، یا خشم دستکاری می کند، اجتناب کنید.
  5.      محتوایی را ارائه دهید که به موقع برای علایق فعلی باشد، داستانی را به خوبی بیان کند یا بینش منحصر به فردی ارائه دهد.

 

برای ارائه یک تجربه کاربری خوب، Discover به دنبال ارائه محتوایی است که برای فیدهای مبتنی بر علاقه، مانند مقاله‌ها و ویدیوها مناسب است و همچنین محتوایی را که مطلوب نیست یا ممکن است خوانندگان را سردرگم کند، فیلتر کند. برای مثال، Discover ممکن است درخواست‌های شغلی، درخواست‌ها، فرم‌ها، مخزن کد یا محتوای طنز را بدون هیچ زمینه‌ای توصیه نکند.

 

ویژگی Follow و وب سایت شما

ویژگی دنبال کردن به افراد امکان می‌دهد یک وب‌سایت را دنبال کنند و آخرین به‌روزرسانی‌ها را از آن وب‌سایت در برگه «دنباله» در Discover در Chrome دریافت کنند. در حال حاضر، دکمه دنبال کردن یک ویژگی است که برای کاربرانی که وارد سیستم شده اند به زبان انگلیسی در ایالات متحده که از Chrome Android استفاده می کنند در دسترس است.

به طور پیش فرض، ویژگی Follow از فیدهای RSS یا Atom در وب سایت شما استفاده می‌کند. اگر فید RSS یا Atom در وب سایت خود ندارید، Google به طور خودکار یک فید برای کل دامنه شما بر اساس دیدگاه ما از سایت شما ایجاد می‌کند. اگر یک یا چند فید در وب‌ سایت خود دارید، می‌توانید تجربه دنبال کردن خود را با گفتن صریح به Google که می‌خواهید افراد برای صفحه خاصی در سایت شما کدام فید را دنبال کنند، بهینه کنید.

 

صفحات وب خود را برای ویژگی Follow بهینه کنید

برای کمک به Google برای درک اینکه می‌خواهید افراد کدام فید را برای یک صفحه خاص دنبال کنند، عنصر زیر را در بخش <head> صفحه‌های هاب و برگ خود اضافه کنید و به فید RSS یا Atom خود ارجاع دهید:

 

<link rel="alternate" type="application/rss+xml" href="https://feeds.feedburner.com/blogspot/amDG">

 

برای مثال، این عنصر <link> در صفحه فرود وبلاگ مرکزی جستجوی Google (صفحه مرکز) و در هر صفحه پست وبلاگ جداگانه (صفحه برگ) قرار دارد.

<html>
  <head>
    <linkrel="alternate"type="application/rss+xml"href="https://feeds.feedburner.com/blogspot/amDG"/>
  </head>
  <body>
    <h1>Google Search Central Blog</h1>
  </body>
</html>



دستورالعمل های خوراک

برای اطمینان از اینکه Google می‌تواند فید RSS یا Atom شما را پیدا و درک کند، این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید:

  1.      فید خود را با فایل robots.txt خود مسدود نکنید.
  2.      مطمئن شوید که فید شما مانند فایل‌های نقشه سایت به روز است.
  3.      شما می توانید فید خود را در جایی غیر از دامنه خود میزبانی کنید. گوگل از این موضوع پشتیبانی می‌کند.
  4.      اگر فید خود را تغییر مسیر می‌دهید، از یک کد وضعیت HTTP 3xx (redirects) استفاده کنید تا Google بتواند آن را دنبال کند.

 

تعیین فیدهای متعدد

اگر چندین فید در وب سایت خود دارید (مثلاً یک وب سایت خبری با فیدهای RSS برای صفحه اول، بخش تجاری و فناوری)، یکی از موارد زیر را انجام دهید:

یک عنصر <link> را به یک فید واحد اضافه کنید که برای آن صفحه منطقی است. به عنوان مثال، اگر مقاله در مورد فناوری است، فید فناوری را در عنصر <link> مشخص کنید.

 

<html>
  <head>
    <linkrel="alternate"type="application/rss+xml"href="https://example.com/technology/feed/"/>
  </head>
  <body>
    <h1>What's next for Technology in 2022</h1>
  </body>
</html>

 

 

فیدهای متعدد را به ترتیب ترجیح خود اضافه کنید. برای مثال، ممکن است ترجیح دهید که افراد فید صفحه اول، سپس بخش کسب و کار و سپس فناوری را به ترتیب دنبال کنند. Google از این اطلاعات برای درک بیشتر نحوه استفاده از فیدهای متعدد در سایت شما استفاده می کند.

<html>
  <head>
    <linkrel="alternate"type="application/rss+xml"href="https://example.com/feed/"/>
    <linkrel="alternate"type="application/rss+xml"href="https://example.com/business/feed/"/>
    <linkrel="alternate"type="application/rss+xml"href="https://example.com/technology/feed/"/>

  </head>
  <body>
    <h1>What's next for Business and Technology in 2022</h1>
  </body>
</html>

 

عملکرد خود را در Discover نظارت کنید

اگر محتوایی در Discover دارید، می‌توانید عملکرد خود را با استفاده از گزارش عملکرد برای Discover نظارت کنید. این گزارش نمایش‌ها، کلیک‌ها و CTR را برای هر یک از محتوای شما که در ۱۶ ماه گذشته در Discover ظاهر شده است، نشان می‌دهد، تا زمانی که داده‌های شما به حداقل آستانه نمایش‌ها برسد. گزارش عملکرد Discover شامل ترافیک Chrome است و به طور کامل ترافیک Discover سایت را در تمام سطوحی که کاربران با Discover تعامل دارند ردیابی می کند. این شامل نمایش‌ها و کلیک‌ها از برگه زیر است.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد