اینکه از کدام نوع از روش‌های بازاریابی درونگرا یا برونگرا استفاده کنیم که تاثیر مناسبی در کسب و کار ما بر جای بگذارد موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا با توجه به ماهیت خود تفاوت هایی دارند. در این مقاله موضوعاتی را در رابطه با تفاوت های دو نوع بازاریابی برای شما شرح می‌دهیم تا بتوانید با توجه به نیاز و اهداف خود تشخیص دهید که از چه روشی برای بازاریابی استفاده کنید. همراه آی پرستا باشید ….


تفاوت‌های بازاریابی درونگرا و برونگرا

در این بخش به توضیح فاکتورهایی می‌پردازیم که باعث ایجاد تفاوت بین بازاریابی درون گرا و برونگرا می‌شود:

هزینه‌ها

متوسط هزینه‌ها در بازاریابی برونگرا بسیار بیشتر از بازاریابی درونگرا است. دلیل این موضوع را به شکل مختصر برای شما بیان می کنیم. در بازاریابی برونگرا شما از بسترهایی که مجموعه ها و افراد زمان خود را روی آن گذاشته اند و مخاطبان بسیاری را جمع کرده اند استفاده می‌کنید تا محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنید. پرداخت هزینه ها برای این تبلیغات نسبتا گران است. به همین دلیل بازاریابی برونگرا معمولاً بازاریابی است که از نظر مالی هزینه‌های بسیاری را خواهد داشت.

اما بازاریابی درونگرا این مشکل را ندارد و بسیاری از هزینه هایی که انجام می‌دهید، بهینه ترین حالت ممکن را داشته و برای شما یک بستر دائمی می سازد که شما همیشه می توانید از آن استفاده نمایید.


بازخورد

در بازاریابی برونگرا با اولین تبلیغات تعداد زیادی از مخاطبین از محصولات و خدمات شما مطلع شده و در صورت نیاز می توانند از آن استفاده نمایند یا در واقع فروش شما اتفاق می‌افتد اما در بازاریابی درونگرا این موضوع نیازمند زمان بیشتری است زیرا شما باید بتوانید مخاطب را با استفاده از فعالیت‌های خود به بسترهایی که برای آن آماده کرده‌اید برسانید تا فروش اتفاق بیفتد. آماده سازی بستر های که مخاطب شما را پیدا کند زمان نسبتا زیادی را می طلبد.


نکته: اگر همه تمرکز خود را روی بازاریابی درونگرا بگذارید با استفاده از ابزارها و روش‌های موجود می توانید در بازه ای کمتر از شش ماه اولین فروش خود را رقم بزنید.

برندسازی

اگر قصد دارید که برند و هویت کسب و کار شما به سرعت شناخته شود و مخاطبان زیادی را در بازه زمانی کوتاه جذب کنید بازاریابی برونگرا برای شما مناسب است. در بازاریابی درونگرا موضوع برندینگ بسیار کمرنگ تر از بازاریابی برونگرا اتفاق می‌افتد.
 

نرخ تبدیل

شاید عوامل بیان شده بالا تصمیم شما را برای استفاده از نوع بازاریابی مشخص کرده باشد. اما این عامل می‌تواند تمام معادلات شما را برهم بزند. نرخ تبدیل در بازاریابی درونگرا به شدت پایین است زیرا شما به سراغ مخاطب رفته و محصول و خدمت خود را به او عرضه داشته اید.

ممکن است به هر دلیلی مخاطب از استفاده از آن امتناع کند اما در بازاریابی درونگرا نرخ تبدیل بسیار بسیار بالاتر از بازاریابی برونگرا است.

دلیل این موضوع این است که مخاطب نیازش را جستجو می کند و از آن جستجو به شما می رسد پس در صورتی که محصول و خدمت شما او را قانع کند از آن استفاده می کند.

با توجه به موضوعاتی که در این مقاله مطرح شد می‌توانید بهترین نوع از بازاریابی را برگزینید، به فعالیت در آن بپردازید و به اهداف خود برسید، در نهایت فروش کسب و کار شما اتفاق می‌افتذ. در صورتی که عوامل دیگری می‌شناسید که بتواند تفاوت های بازاریابی برونگرا و درونگرا را مشخص نمایند در بخش نظرات به آن‌ها اشاره نمایید. از اشتراک نظر شما بسیار سپاسگزاریم

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد