مارکتینگ اتومیشن یا همان اتوماسیون بازاریابی، استفاده از ابزارها برای ارسال پیام‌ها  به مشتریان است. این نرم‌افزارها قابلیتی برای شما ایجاد می‌کنند که پیام‌های ادامه‌داری را برای مخاطبان خود ارسال کنید. نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی با استفاده از فاکتورهایی که شما تعیین می‌کنید به مخاطبان پیام ارسال می‌کند. برای مثال عادت خرید مشتریان در چه دسته‌بندی قرار می‌گیرد، در چه مرحله‌ای از خرید هستند و آخرین واکنش آن‌ها به وب‌سایت شما چگونه بوده است؟ برای آشنایی بیشتر با مارکتینگ اتومیشن همراه آی پرستا باشید …..


اتوماسیون بازاریابی چگونه کار می کند؟

اتوماسیون بازاریابی از نرم افزاری برای خودکار سازی کار بازاریابی یکنواخت استفاده می کند. بخش‌های بازاریابی می‌توانند کارهای تکراری مانند بازاریابی ایمیلی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و حتی کمپین‌های تبلیغاتی را خودکار کنند، نه فقط به خاطر کارایی، بلکه همچنین برای ارائه تجربه شخصی‌تر برای مشتریان خود.

فناوری مارکتینگ اتومیشن، انجام این وظایف را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.


اتوماسیون بازاریابی چه کاری می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد؟

وقتی به چالش‌های رایجی که کسب‌وکارها با آن‌ها مواجه هستند نگاه می‌کنیم، می‌دانیم که ایجاد سرنخ و درگیر نگه‌داشتن مشتریان در طول سفر (مشتری) آن‌ها همچنان در اولویت است. همراه با این اهداف، کسب‌ وکارها با انفجار داده‌های جمع‌آوری‌شده مواجه می‌شوند، اما برای استفاده از آن تلاش می‌کنند.

نرم‌افزار مارکتینگ اتومیشن می‌تواند با به کار انداختن داده‌ها با ساده‌سازی گردش‌های کاری ما به غلبه بر این چالش‌ها کمک کند.

بیشتر کسب‌وکارها اتوماسیون بازاریابی را ابزاری متوسط ​​می‌دانند که برای پرورش سرنخ‌ها از طریق توالی ایمیل خودکار ایده‌آل است و در حالی که بازاریابی ایمیلی یک کاربرد عالی برای مارکتینگ اتومیشن است، این رویکرد می‌تواند منجر به تجربه‌ای از هم گسیخته برای مشتریان بالقوه و مشتریان شود که از بازاریابی، فروش، و خدمات به مشتریان در حال حرکت هستند.

مشتریان بالقوه از طریق یک قیف فروش خیالی با نقاط تماس دلخواه و محتوای نا مربوط مجبور می‌شوند. کسب‌وکارها به جای واکنش به نیازهای فردی مشتری، همان کتاب بازی را به صورت تکراری ارائه می‌کنند.

با این حال، استراتژی های بازاریابی خودکار باید در طول چرخه حیات مشتری به کار گرفته شوند. وقتی اتوماسیون بازاریابی به طور متفکرانه یکپارچه شود، زمینه مناسبی برای روابط سالم و طولانی مدت با مشتریان شما ایجاد می کند. زمانی که اتوماسیون بازاریابی به خوبی انجام شود، سه مزیت اصلی برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد:



گردش کار شخصی شده

هر یک از اقدامات مشتریان بالقوه شما یک نقطه داده اضافه برای استراتژی بازاریابی شما است و به شما می گوید که مشتریان بلافاصله به دنبال چه چیزی هستند. همانطور که این اطلاعات مفید است، ردیابی دستی این رفتارها غیرممکن است. با این حال، با نرم‌افزارمارکتینگ اتومیشن، کسب‌وکارها می‌توانند از این ورودی‌ها در چندین کانال برای درک عمیق نیازهای مشتریان خود و ارائه محتوای مناسب در زمان مناسب استفاده کنند.

این گردش‌های کاری به سوق دادن مشتریان بالقوه به سمت محتوای مفید کمک می‌کند و در نتیجه سرنخ‌های مناسبی به دست می‌آید که می‌توان آن‌ها را متفکرانه در بین مشتریان پرورش داد. هر چند اتوماسیون بازاریابی به همین جا ختم نمی شود. با وجود مشتری در مرکز چرخ لنگر، کسب و کارها می‌توانند به جذب مشتریان با گردش کار شخصی سازی شده ادامه دهند که منجر به مشتریان وفادار و تکراری می شود که دوستان و خانواده خود را معرفی می‌کنند.

فرآیندهای ساده

کل شرکت خود را با فرآیندهای ساده ای که مشتریان شما را در مرکز همه چیز نگه می دارد گرد هم بیاورید. فرآیندهایی بسازید که در تیم‌های عملکردی مختلف کار کنند تا بتوانید تلاش مشتری را در هر مرحله از سفر کاهش دهید. از سیلوها عبور کنید و با هم کار کنید تا یک تجربه مشتری یکپارچه را از همان اولین تماس و حتی فراتر از خرید مشتری ارائه دهید.

با مارکتینگ اتومیشن موثر، نیازی به رویه‌های پیچیده نیست، زیرا همه چیز به‌ طور خودکار در ذخیره‌سازی داده‌های مرکزی شما ذخیره می‌شود و گردش‌های کاری داخلی می‌تواند به شما کمک کند تا وظایف را در صورت نیاز اولویت‌بندی کنید.

چگونه از اتوماسیون بازاریابی بیشترین بهره را ببرید

در بهترین حالت، مارکتینگ اتومیشن ترکیبی از نرم افزار، استراتژی و مشتری مداری است. این به شما امکان می‌دهد با محتوای بسیار شخصی‌شده و مفید، مشتریان بالقوه را پرورش دهید که به تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان خوشحال و مشتریان به حامیان وفادار کمک می‌کند.

برای استفاده حداکثری از مارکتینگ اتومیشن، کسب و کارها باید اتوماسیون را در سرتاسر تجارت خود ببافند تا سیلوها را از بین ببرند و تیم ها را با فرآیندهایی متحد کنند که باعث صرفه جویی در زمان می شود. در ترکیب با لمس انسان، اتوماسیون بازاریابی می تواند چرخ لنگر ایجاد کند که باعث رشد کسب و کار شما می شود.

با تمرکز بر سفر مشتری به جای نیازهای کسب و کار خود شروع کنید. نقاط تماس بالقوه ای را شناسایی کنید که می توانند از مارکتینگ اتومیشن سود ببرند و فرآیندهایی ایجاد کنید که مشتری را از نقطه تماسی به نقطه دیگر تسهیل کند.

با استفاده از یک CRM که با نرم افزار اتوماسیون بازاریابی شما ادغام می شود، مخاطبین را سازماندهی کنید، بنابراین هر اقدامی که مشتری انجام می دهد به عنوان نقطه داده دیگری ردیابی می‌شود.

از این نقاط داده استفاده کنید تا مشتریان را به مرحله بعدی سفرشان متصل کنید . چه محتوای آموزشی، یک فروشنده یا یک بررسی موفقیت مشتری. مزیت مارکتینگ اتومیشن این است که می توانید از این رویکرد دستکش سفید با هزاران مشتری در یک زمان استفاده کنید.

یک استراتژی اتوماسیون بازاریابی عالی، تیم‌های شما را با اولویت‌بندی وظایف و تسریع در دستیابی همگام‌سازی می‌کند. سوابق تماس می تواند در اختیار تیم بازاریابی باشد تا زمانی که سرنخ مناسب و آماده تماس با فروش باشد، در این مرحله اتوماسیون به نماینده فروش اختصاص داده و به آن اطلاع می دهد. هنگامی که مشتری خرید می کند، موفقیت مشتری مطلع می شود و می تواند تمام مکالمات و اقدامات قبلی مشتری را در مسیر فروش مشاهده کند. این فرآیند نه تنها یکپارچه و کارآمد است، بلکه یک رابطه بلندمدت بین مشتری و کسب و کار ایجاد می کند.

آیا می توانید مارکتینگ اتومیشن را عملی کنید؟

اتوماسیون بازاریابی قدرتمند است، به این معنی که برای کارکردن آن، باید تمام اجزا و تفاوت های ظریف آن را درک کنید. این صفحه برخی از منابع برتر ما را گردآوری کرده است که به شما در درک این تفاوت‌ها کمک می‌کند تا بتوانید اتوماسیون بازاریابی را برای شرکت خود کارآمد کنید.

چگونه مارکتینگ اتومیشن بر مشتریان شما تاثیر می گذارد؟

اتوماسیون بازاریابی فقط این نیست که چه کاری می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد. همچنین با حل نقاط درد مشترکی که در عصر دیجیتال اول و همه‌کانال به وجود آمده‌اند، برای مشتریان شما سودمند است. مشتریان شما غرق در اطلاعات هستند، که یافتن پاسخ های مورد نیاز را دشوار می کند. هنگامی که آنها موفق می شوند با شرکت شما تماس بگیرند، اغلب در حین جابجایی از تیمی به تیم دیگر، در بین کانال ها و بین پلتفرم ها، تجربه متفاوتی دارند. اتوماسیون بازاریابی می تواند این اصطکاک را با اتصال تیم ها، جمع آوری داده ها در قالب قابل استفاده و اولویت بندی کارهای پشت صحنه کاهش دهد.



محتوای مرتبط تر را منتشر کنید

با مارکتینگ اتومیشن، می توانید در مورد هر چیزی که هر مشتری می بیند، تصمیم گیری کنید. از تبلیغات گرفته تا بازاریابی ایمیلی، از پرسونای خریدار همراه با هدف‌گیری رفتاری استفاده کنید تا فقط اطلاعات مورد نیاز هر مشتری را ارسال کنید. مشتریان زمان کمی دارند. اتوماسیون با استفاده از داده‌هایی که از قبل جمع‌آوری می‌کنید برای برجسته کردن مرتبط‌ ترین محتوا در زمان مناسب، به کاهش تعقیب کمک می‌کند.


پاسخ های بهتر و سریعتر ارائه دهید

مارکتینگ اتومیشن به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا وظایف را اولویت‌بندی کنند و سرنخ‌ها را مدیریت کنند، بنابراین سؤالات دریافتی به سرعت پاسخ داده می‌شوند. به علاوه، با داده های رفتاری ذخیره شده در CRM شما، کارمندان خط مقدم این اختیار را دارند که بدون نیاز به جستجوی اطلاعات اولیه، کمک های مرتبط تری ارائه دهند. تاریخچه مشتریان خود را بدانید و پاسخ‌های خودکار را بر اساس خریدهای قبلی، اقدامات درون محصول یا ارزش مادام العمر انجام دهید.

تجربه‌های یکپارچه ارائه دهید.

هیچ کس دوست ندارد خودش را تکرار کند و به همین دلیل است که اتوماسیون بازاریابی برای مشتریان بسیار عالی است. داده‌ها جمع‌آوری، ذخیره و در نرم‌افزار بازاریابی شما استفاده می‌شوند تا بتوانید تجربه‌ای شخصی مانند فرم‌های از پیش پر شده، ایمیل‌های هدفمند که نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند، و خدمات مشتری که مانند فروشگاه در خیابان آشنا هستند را به مشتریان خود ارائه دهید. با اتوماسیون، مشتریان بدون توجه به کانالی که با شما تماس می گیرند، همان تجربه را دارند.


منبع : Hubspot

(0 رای)
0 5 1 0