پشتیبانی در فروشگاه آنلاین یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در هر فروشگاه آنلاینی به آن پرداخته شود. در واقع این روزها پشتیبانی در هر کسب و کار آنلاینی اهمیت بسیار زیادی دارد و با افزایش درآمد و سود رابطه مستقیمی دارد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به صورت کامل به موضوع پشتیبانی در فروشگاه آنلاین بپردازیم. همراه آی پرستا باشید ....

اهمیت پشتیبانی در فروشگاه آنلاین

این روزها اکثر کسب و کارها تلاش می‌کنند تا حد بالایی از کیفیت را به مشتریان خود ارائه کنند به همین دلیل هم رقابت در هر صنف و شاخه‌ای بسیار سخت شده است. یکی از مهمترین موضوعاتی که می‌تواند یک مزیت رقابتی خوب برای کسب و کار شما باشد، پشتیبانی مشتری است. پشتیبانی مشتری ویژگی‌ها و مزایا بسیار زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به افزایش اعتماد مشتری، رضایت مشتری، وفاداری مشتری، تبلیغات دهان به دهان و ... منجر شود.

اگر به دنبال ایجاد یک مزیت رقابتی عالی برای کسب و کار خود هستید به هیچ عنوان تاثیر موضوع پشتیبانی مشتری را دست کم نگیرید. تجربه و آمار نشان می‌دهند که مشتریان تمایل دارند از محصولات و خدمات کسب و کارهایی استفاده کنند که بدانند حتما پشتیبانی مشتری دارد حتی اگر میزان کیفیت محصولات یا خدمات از سایر رقبا کمتر باشد.

مهمترین اقدامات در پشتیبانی مشتری

حالا که در مورد اهمیت پشتیبانی مشتری با شما صحبت کردیم بهتر است کمی در مورد مهمترین اقداماتی که در پشتیبانی‌ها باید انجام شود با شما صحبت خواهیم کرد.

  • پاسخگویی سریع

یکی از مهمترین این اقدامات مربوط به پاسخگویی سریع است. مشتری انتظار دارد که شما در کمترین زمان ممکن به چالش‌ها و مشکلات او پاسخ دهید. توجه کنید که ممکن است در اولین لحظه نتوان چالش را برطرف کرد اما همین که مشتری تعهد شما به رفع چالش‌ها و مشکلات خود را می‌بیند، نیمی از راه را طی کرده‌اید. از طرفی زمانی که مشتری چالش یا مشکلی دارد اگر از شما سوال بپرسد و جوابی دریافت کند، به سفارش خود ادامه می‌دهد اما اگر زمان این پاسخگویی طولانی شود، به راحتی رقبای شما را جایگزین می‌کند.

  • تسلط و تخصص پشتیبان

انتظار دیگری که مشتری از پشتیبان دارد این است که به محصول یا خدمات مورد نظر تسلط کامل داشته باشد و بتواند با درک چالش مشتری یک راه حل منطقی برای آن ارائه کند و قصد سر در گم کردن و گیج کردن مشتری را نداشته باشد.

  • تسلط پشتیبان به مهارت‌های نرم

قبل از هر چیز پشتیبان مورد نظر باید به مهارت‌های نرم ارتباطی مسلط باشد و در لحظه اول درک کردن مشتری را به او انتقال دهد و همچنین در برابر  ناملایمتی‌های مشتری صبر پیشه کند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که در بسیاری از موارد زمانی که مشتری درخواست پشتیبانی دارد یا در مورد آنلاین شاپ شما دچار شک و تردید است و یا از موضوعی ناراحت و دلخور است، به هر حال مشتری با حساس رضایت و خرسندی درخواست پشتیبانی ندارد و شما به عنوان یک پشتیبان باید صبر و حوصله بسیار زیادی داشته باشید و در اولین مرحله مشتری را به آرامش دعوت کنید. اگر شما به عنوان پشتیبان بتوانید به نحوی مشتری را به آرامش دعوت کنید بخش بزرگی از مشکل یا چالش را رفع کرده‌اید زیرا می‌توانید به صورت شفاف و دقیق چالش را درک کرده و برای آن راه حل ارائه کنید.

 

افزایش وفاداری مشتری با پشتیبانی در فروشگاه آنلاین

در  بسیاری از موارد در کسب و کارهای آنلاین، اعتماد کردن یک آیتم و فاکتور سخت است و در صورت برقرار شدن آن، میزان سفارش و فروش تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. اما موضوع مهم دیگری که این روزها کسب و کارها به دنبال آن هستند افزایش وفاداری مشتری است. وفاداری مشتری به این معنی است که مشتری با یک بار سفارش از کسب و کار شما باز هم شما را برای خرید انتخاب کند.

آمار نشان می‌دهد که یکی از روش‌های وفادارسازی مشتری، داشتن پشتیبانی خوب است. با استفاده از پشتبانی و حل چالش‌های مشتریان می‌توان میزان رضایت مشتری را افزایش داد. همین افزایش رضایت می‌تواند منجر به ایجاد وفاداری مشتری به کسب و کار و برند شما شود.

توجه کنید که اگر به صورت کلی مشتری به برند شما اعتماد داشته و از آن رضایت داشته باشد در صورت بروز مشکلاتی، باز هم مشتری شما خواد ماند و از آن مشکلات چشم‌پوشی می‌کند. از طرفی این موضوع را به خاطر داشته باشید که مشتری وفادار مشتریان دیگری را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا تاثر پشتیبانی در فروشگاه آنلاین را با هم بررسی کنیم. همانطور که می‌دانید امروزه پشتیبانی در فروش آنلاین یکی از مهمترین آیتم‌های آنلاین شاپ‌ها است که در صورت عدم برخورداری از آن باید شاهد افت شدید از رضایت مشتری باشید. در واقع پشتیبانی سریع و صحیح می‌تواند آمار رضایت مشتری را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید باید این موضوع را به خاطر بسپارید که پشتیبانی از مشتری از نان شب برای شما مهم‌تر و واجب‌تر است.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد