اگر سری به فضای مجازی و دنیای سوشال مدیا و اینترنت بزنید حتما متوجه خواهید شد که ترندها چه جایگاهی در این فضا دارند. دنیای دیجیتال مارکتینگ دنیای پویا و در حال تغییر است برای اینکه در آن حرفی برای گفتن داشته باشید بهتر است که خود را با این مسیر هماهنگ کنید. ترندهای روز برای تقویت سئو یکی از موضوعات مهمی است که سئوکاران تلاش دارند تا از آن نهایت استفاده را داشته باشند. همراه آی پرستا باشید ...

تجربه نشان داده است که ترندهای روز قادر هستند در رتبه‌بندی و افزایش ترافیک سایت تاثیر به سزایی داشته باشند. به همین دلیل است که در این مطلب قصد داریم به صورت مختصر و مفید به این موضوع بپردازیم پس ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

ترند چیست و چرا مهم است؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد استفاده از ترند در سئو با شما صحبت کنیم بهتر است که کمی بیشتر در مورد ماهیت ترند با شما صحبت کنیم. به زبان ساده و شفاف ترند نشان از یک روند رو به رشد در یک بازه زمانی در مورد یک موضوع خاص است. مثلا پیگیری بازی‌های فوتبال در بازه جام جهانی یک ترند است. زیرا دارای یا بازه زمانی خاص و با یک موضوع خاص است.

حالا ما به عنوان یک بیزنس و کسب و کار سعی داریم با ارتباط ترندها با موضوعات کاری خود برای آن‌ها تولید محتوا انجام داده و از آن‌ها نهایت استفاده را داشته باشیم. با تولید محتوای ترندها در وب سایت خود می‌توانیم در یک بازه زمانی مشخص ترافیک زیادی را بر روی سایت خود هدایت کنیم.

اهمیت ترندها در سئو

حالا که با اهمیت و مفهوم کلی ترند آشنا شدید بهتر است که در مورد اهمیت ترندها در سئو با هم صحبت کنیم. در ادامه موارد تاثیرگذار ترندها در سئو را با هم بررسی خواهیم کرد.

        افزایش ترافیک: اولین و شاید مهمترین تاثیری که ترندها بر روی وب سایت دارند، افزایش ترافیک و بازدید صفحات سایت است. واضح است که موضوعات ترند زیاد جستجو می‌شوند و در نهایت هم باعث رشد ترافیک سایت‌هایی که برای آن تولید محتوا کرده‌اند می‌شوند.

       بهبود رتبه‌بندی: واقعیت این است که گوگل به تولید و انتشار محتواهای ترند اهمیت بسیار زیادی می‌دهد. به همین دلیل از طریق استفاده از این ترندها می‌توان رتبه سایت را چند درجه بهبود بخشید.

       افزایش تعامل: این نکته را به خاطر بسپارید که محتواهای ترند برای عموم مردم بسیار جذاب و داغ هستند و تجربه نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد در مورد محتواهای ترند با سایت شما تعامل خواهند کرد، همین موضوع یعنی افزایش تعامل می‌تواند در افزایش ترافیک سایت شما تاثیرگذار باشد.

       ایجاد برند آگاهی: موضوع دیگری که در مورد ترندها صادق است این است که شما با استفاده از این موضوعات ترند بعد از گذشت مدت زمانی به عنوان یک برند فعال و به روز شناخته خواهید شد.

چگونه از ترندها در سئو استفاده کنیم؟

موضوع دیگری که در این مطلب باید آن را بررسی کنیم این است که چطور می‌توان از ترندها در سئو و بهبود آن استفاده کرد. در ادامه مراحلی که بهتر است آن‌ها را دنبال کنید را با هم بررسی خواهیم کرد.

شناسایی ترندها: در اولین مرحله باید بتوانیم به موقع و به درستی ترندها را شناسایی کنیم تا بتوانیم از آن‌ها در تولید محتوا استفاده کنیم.

برای انجام این کار هم باید از ابزارها و هم از سوشال مدیا استفاده کرد. ابزارهایی که به شما در شناسایی ترندها کمک می‌کنند شامل گوگل ترندز، سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و ... هستند. شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام، توئیتر، لینکدین و ... نیز از معروف‌ترین این ابزارها هستند.

البته چندین ابزار تخصصی دیگر در این زمینه یعنی شناسایی ترندها وجود دارد که عبارتنداز : SEMrush، BuzzSumo، Ahrefs و ...

نکات استفاده از ترند برای تقویت سئو

برای اینکه بتوان بهترین نتیجه را از تولید محتوا ترند به دست آورد بهتر است که بعضی از نکات را رعایت کنید که این نکات به شرح زیر است:

  • انتخاب ترند مرتبط: درست است که پیشنهاد می‌شود برای تولید محتوا وب سایت خود از ترندها استفاده کنید اما توجه کنید که این ترندها باید با موضوع سایت شما مرتبط باشند و ترندهای غیرمرتبط نه تنها کمکی به شما نخواهند کرد بلکه گاهی جنبه ضد تبلیغ هم برای شما خواهند داشت.

استفاده از ترندهایی که به سرعت تغییر نکنند و قابلیت ماندگاری نسبتا بیشتری داشته باشند توصیه می‌شود.

  • تولید محتوای باکیفیت: به این موضوع توجه کنید که وب سایت‌های زیادی قصد دارند که از ترندها در جهت تقویت سئو خود استفاده کنند. پس شما برای اینکه بتوانید یک مزیت رقابتی خوب نسبت به دیگران داشته باشید بهتر است که محتوای که قرار است تولید کنید دارای کیفیت بالایی باشد تا باعث جذب مخاطب شود.

تولید محتوا به صورت جذاب و گیرا در مورد ترندها نیز می‌تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت داشته باشد. برای جذاب‌تر کردن محتوا می‌توانید از انواع محتواهای بصری مثل محتواهای تصویری، ویدئویی و اینفوگرافیک در این زمینه استفاده کنید. از طرفی چون در مورد موضوعات ترند معمولا شایعات زیادی وجود دارد بهتر است که محتوایی که شما تولید می‌کنید مفید، کاربردی و صحیح باشد تا باعث اعتماد مخاطب شود.

  • سرعت عمل: یکی دیگر از نکاتی که در مورد ترندها باید لحاظ کنید این است که باید سرعت عملی زیادی داشته باشید. در واقع شما باید تلاش کنید تا قبل از رقبا بتوانید مطابق با ترندها تولید محتوا برای سایت خود انجام بدهید تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای سایت خود جذب کنید.

 

نتیجه‌گیری

استفاده از ترندهای روز می‌تواند به شما کمک کند تا در دنیای دیجیتال دیده شوید و کسب‌وکار خود را رشد دهید. با شناسایی و بهره‌برداری مناسب از ترندها، می‌توانید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید، رتبه‌بندی خود را بهبود بخشید و به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید.

 

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد