خبر خوب برای پرستاشاپی ها!

از ابتدای رونق پرستاشاپ فارسی در ایران تا کنون یکی از بیشترین انتقادهای وارد شده، عدم وجود مستندات و راهنمای جامع و مرحله به مرحله پرستاشاپ به زبان فارسی بوده است. تنها مرجع کامل و جامع قابل اعتمادی که تا امروز می توانستید در فضای اینترنت پیدا کنید، بخش مستندات سایت PrestaShop.com بود که تنها به زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیولی، ایتالیایی، آلمانی، لهستانی و هلندی قابل دسترس است. اما از امروز می توانید مستندات و راهنمای پرستاشاپ را به صورت جامع و کامل در بخش "مستندات سایت آی پرستا" به زبان فارسی مطالعه کنید.

شایان ذکر است که تیم آی پرستا این مستندات را نزدیک به دو سال پیش به صورت کامل به زبان فارسی ترجمه کرد و طبق صحبت ها و جلساتی با تیم پرستاشاپ فرانسه، تصمیم گرفته شد تا این مستندات برای زبان فارسی به بخش مستندات رسمی در سایت پرستاشاپ اضافه شود. در آن زمان با توجه به مشکلات بخش مستندات سایت پرستاشاپ فرانسه با نوشتار راست چین و به خصوص زبان فارسی، تیم پرستاشاپ قول هایی مبنی بر اصلاح و سازگاری بخش مستندات سایت خود برای حل این مشکلات را به تیم آی پرستا داد اما به دلیل طولانی شدن این پروسه و همچنین اخذ نمایندگی پرمیوم پرستاشاپ توسط آی پرستا تصمیم گرفتیم تا بستری را برای ارائه و انتشار این مستندات روی وب سایت خود آماده کنیم. هم اکنون بخش "مستندات و راهنمای جامع پرستاشاپ به زبان فارسی" در دسترس همگان قرار گرفته است.

مستندات و راهنمای جامع پرستاشاپ 1.6 به زبان فارسی

در حال حاضر تمامی مستندات و راهنمای رسمی پرستاشاپ 1.6 به زبان فارسی آماده شده و روی سایت آی پرستا منتشر گردیده است. این مستندات شامل راهنمای جامع شروع به کار با پرستاشاپ، آموزش نصب پرستاشاپ به روش های مختلف، آموزش ارتقاء پرستاشاپ و راهنمای کار با تمامی بخش ها و منوهای پرستاشاپ به صورت مرحله به مرحله همراه با ارائه جزییات و تصاویر مربوطه می باشد.

جهت مطالعه مستندات و راهنمای جامع پرستاشاپ 1.6 به زبان فارسی روی کلید روبرو کلیک کنید: مستندات و راهنمای فارسی پرستاشاپ 1.6

مستندات و راهنمای جامع پرستاشاپ 1.7 به زبان فارسی

بخش مستندات پرستاشاپ 1.7 نیز توسط تیم آی پرستا در دست ترجمه است و تقریبا آماده انتشار می باشد. این بخش نیز به زودی پس از تکمیل ترجمه و آماده سازی عکس های مرتبط در دسترس همگان قرار خواهد گرفت (تمام سعی آی پرستا، ارائه و انتشار راهنمای پرستاشاپ 1.7 پس از انتشار نسخه 1.7.3.2 توسط سایت پرستاشاپ فرانسه می باشد که در این نسخه تمامی مشکلات فعلی پرستاشاپ 1.7 برای زبان فارسی مرتفع شده است).

سخن پایانی

با توجه به این که بخش مستندات پرستاشاپ به زبان فارسی توسط سایت آی پرستا به تازگی راه اندازی شده و شروع به کار کرده است، ممکن است در برخی بخش ها باگ ها یا ایرادهای ظاهری مشاهده شود. لطفا در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در بخش مستندات و راهنمای پرستاشاپ فارسی آن ها را به ما گزارش کنید.

همچنین پس از تکمیل بخش های ضروری راهنمای کاربری پرستاشاپ به زبان فارسی، شروع به ترجمه و انتشار مستندات تکمیلی رسمی پرستاشاپ برای زبان فارسی خواهیم کرد. امیدواریم ارائه این راهنما و مستندات جامع برای جامعه کاربران فارسی زبان پرستاشاپ مفید و موثر باشد.

با تشکر،

تیم پرستاشاپ فارسی | آی پرستا

(4 رای)
5 5 1 4