قالب الکترون پرستاشاپ، نامی آشنا و محبوب در قالب های پرستاشاپ

به جرات می توان گفت قالب الکترون پرستاشاپ بین تمامی قالب های ایرانی پرستاشاپ، خوش نام ترین و محبوب ترین قالب پرستاشاپ بوده و تقریبا تمامی کاربران قدیمی و شاید جدید پرستاشاپ فارسی با آن آشنا هستند. قالبی که از سال 96 تا الان رکوردها فروش قالب پرستاشاپ را در ایران جابجا کرد!

در واقع ساختار اپلیکیشن مانند در موبایل (طراحی Mobile First)، امکانات بسیار زیاد، چیدمان و رنگ بندی بی حد و مرز این قالب باعث تمایز آن از سایر قالب های آی پرستا شد. هم اکنون این قالب به نوعی معرف برند و هویت آی پرستا بوده و در کارنامه افتخارات این مجموعه ثبت شده است.

لطفا قبل از ادامه بخوانید: قالب الکترون 3 نسخه آلفا (ویژه پرستاشاپ 1.7) یک نسخه کاملا آزمایشی جهت تست و عیب یابی سریع تر توسط کاربران و توسعه آن می باشد و به هیچ عنوان مناسب راه انداری یک فروشگاه پایدار و واقعی نیست. در ادامه مطلب نقشه راه نسخه های بعدی الکترون را مشاهده خواهید کرد.

دلایل تاخیر انتشار قالب الکترون برای پرستاشاپ 1.7

پیش از آن که به نقد و بررسی قالب الکترون 3 بپردازیم، بد نیست در خصوص علل تاخیر انتشار این نسخه با شما سخن بگوییم. البته قصد توجیه نداریم و صرفا به طور خلاصه از برخی علت ها صحبت می کنیم چراکه صداقت با مشتری از ابتدا اصل اولیه آی پرستا بوده، هست و خواهد بود.

در ابتدا قالب الکترون در تاریخ 16 مهر 1396 برای پرستاشاپ 1.6 منتشر شد و با استقبال بی نظیر کاربران آی پرستا مواجه شد. در تاریخ 5 آبان 1396 نیز اعلام شد که این قالب برای پرستاشاپ 1.7 در دست طراحی است و همینطور هم بود. ابتدا قالب برای نسخه های اولیه پرستاشاپ 1.7 (مانند 1.7.2 و 1.7.3) در دست طراحی بود اما بعد از پرستاشاپ 1.7.3 با تغییر ساختار قالب ها مجبور به باز طراحی مجدد قالب شدیم. در همین حین سرپرست طراحی قالب مجموعه آی پرستا را بدلایل شخصی ترک کرد و این پروژه تا سال 98 راکد شد.

همچنین باز طراحی ماژول های قالب الکترون برای نسخه 1.7، سیاست های طراحی قالب آی پرستا، تغییرات سازمانی دیگر، اعطای نمایندگی رسمی پرستاشاپ فرانسه به ایران و محول شدن مسئولیت های جدید به مجموعه، مشکلات اقتصادی و کمبود نیرو و ... هم دست به دست هم دادند تا این تاخیر تا سال 98 به طول بیانجامد.

اما از سال 98 تا تاریخ انتشار این پست به صورت شبانه روزی بازطراحی مجدد قالب الکترون را برای سازگاری با پرستاشاپ 1.7.5 به بالا شروع کردیم و حالا قالب الکترون 3 نسخه آلفا برای تست و بررسی شما کاربران اینجاست!

امیدواریم امکانات جدید قالب، بهینه سازی های آن و ساختار متفاوت آن بتواند رضایت شما را جلب کند. در ادامه با تغییرات و بهینه سازی های قالب الکترون در این نسخه با ما همراه باشید.

تفاوت قالب الکترون 3 (پرستاشاپ 1.7) با نسخه های قبلی (پرستاشاپ 1.6)

اگر بخواهیم تغییرات ساختاری و کدنویسی قالب الکترون 3 را در یک جمله توصیف کنیم:

این نسخه از قالب الکترون پرستاشاپ حاصل چندین ماه تلاش شبانه روزی و بی خوابی یک تیم متخصص و نوشیدن صدها و یا حتی هزاران فنجان چای و قهوه است!

بگذریم، بیایید نگاهی فنی و ظاهری به قالب الکترون 3 نسخه آلفا داشته باشیم و آن را با آخرین نسخه پایدار فعلی قالب برای پرستاشاپ 1.6 یعنی قالب الکترون 1.2.4 مقایسه کنیم.

تفاوت های ظاهری دو نسخه، بهینه سازی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX)

تفاوت های ظاهری قالب الکترون پرستاشاپ نسخه 3 و نسخه 1.2.4

حفظ اصالت الکترون پرستاشاپ، اعمال بهینه سازی های حساب شده

در اولین نگاه، وجوه اشتراک زیادی بین قالب الکترون نسخه 3.0.0 آلفا با نسخه پایدار 1.2.4 خواهید یافت. دلیل این موضوع، حفظ اصالت ایرانی قالب و احترام به سلیقه خریداران قبلی این قالب بوده است. اما این موضوع مانع بهینه سازی های ظاهری قالب الکترون پرستاشاپ نشده است!

با کمی دقت بیشتر متوجه تغییرات ظاهری زیادی بین دو قالب خواهید شد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

به قالب جان بخشیدیم

ظاهر قبلی قالب الکترون نیازمند جان گرفتن مجدد بود، برای این کار باید بر اساس استانداردهای روز و در نظر داشتن هویت بصری قالب الکترون فکری میکردیم. بنابراین با به روز رسانی های ظاهری به هدف خود رسیدیم. برای مثال رنگ بندی های پیش فرض قالب را تغییر دادیم تا قالبی پویاتر داشته باشیم، فونت قالب را به روز کردیم، تغییراتی در سایه ها و کادرهای المان ها دادیم و در نهایت دست کاربران را برای اعمال تغییرات ظاهری بازتر گذاشتیم.

تغییرات ظاهری کادرها و رنگ بندی های قالب الکترون 3 پرستاشاپ

مشکلات ظاهری گزارش شده را رفع کردیم

در نسخه های قبلی قالب الکترون پرستاشاپ، مشکلات ظاهری کوچکی از طرف کاربران گزارش شد که برخی از آن ها را در آپدیت ها حل کردیم (همانند مشکل قرار گیری آیکون منو در دموی شماره 3 قالب) و برخی از آن ها در صف رفع در آپدیت بعدی هستند (مانند مشکل بهم ریختگی ماژول ویرایشگر متن صفحه اصلی که تصویر پس زمینه پارالاکس آن روی سایر المان ها حرکت می کرد).

اما در این نسخه با توجه به سیاست جدید انتشار نسخه های قالب، سعی کرده ایم از همین ابتدا تجربیات گذشته را به کار ببندیم و قالبی را با حداقل مشکلات ظاهری و مطابق با استاندارهای روز منتشر کنیم.

اضافه شدن مگامنو حرفه ای، تغییر سیستم گردونه محصولات

در این نسخه از قالب الکترون، منوی قدیمی را که امکانات و قابلیت های شخصی سازی کمی داشت، با مگامنوی حرفه ای ETS Soft جایگزین کردیم. شرکت ETS Soft یک تیم خوشنام در زمینه طراحی ماژول های پرستاشاپ در دنیاست که طی مکاتبات انجام شده بین آی پرستا و این تیم، لایسنس Developer ماژول مگامنوی این شرکت جهت استفاده در قالب الکترون ویژه پرستاشاپ 1.7 خریداری شد. حال می توانید با استفاده از این منوی حرفه ای، از امکانات کم نظیر آن بهره مند شوید.

مگامنوی حرفه ای قالب الکترون 3 پرستاشاپ

انسجام، نظم و یکپارچگی محصولات در صفحه اصلی

در نسخه های قبلی قالب الکترون جهت درج محصولات جدید، محصولات پرفروش، نمایش پیشنهادات داغ تایمردار، تعریف محصولات شاخه های دلخواه در صفحه اصلی و ... باید از چند ماژول مختلف اقدام می شد، اما در این نسخه همه این امکانات را در یک ماژول واحد، ماژول محصولات شاخه ها در صفحه اصلی، گنجانده ایم تا هم سرعت لود بیشتری داشته باشیم و هم فرآیند تعریف محصولات برای صفحه اصلی را تسریع و تسهیل نماییم.

علاوه بر این انسجام، قابلیت های جذابی همچون امکان نمایش زیرشاخه ها، نمایش برندهای شاخه، نمایش تایمر معکوس تخفیف روی هر محصول، نمایش بلوک تخفیف، کنترل حرکت گردونه و کنترل نحوه نمایش محصولات به این ماژ<ل اضافه کرده ایم.

ماژول محصولات شاخه ها نسخه پیشرفته در قالب الکترون 3

تغییر بخش بلاگ

در نسخه جدید قالب الکترون، بجای ماژول رایگان XIP Blog از ماژول حرفه ای بلاگ آی پرستا (بلاگ پرستا استور سابق) استفاده کرده ایم. این ماژول را برای پرستاشاپ 1.7 باز طراحی کردیم تا جایگزین ماژول بلاگ قبلی شده و امکان توسعه آن را برای آینده فرآهم کنیم.

حالت واکنشگرا (ریسپانسیو) بهینه تر

در قالب الکترون 3 پرستاشاپ 1.7، در طراحی قالب برای موبایل توجه ویژه ای داشته ایم و تلاش خواهیم کرد در نسخه های بعدی و نسخه نهایی نیز بهینه سازی های بیشتری اعمال کنیم. در این نسخه مرور فروشگاه هایی که از قالب الکترون جدید استفاده کنند در دستگاه های هوشمند موبایل و تبلت بسیار روان تر، با رابط کاربری جذاب تر و تجربه کاربری بهتری همراه خواهد بود.

تفاوت های فنی ظاهر قالب الکترون 3 با نسخه های قبلی و تکنولوژی های به کار رفته

از نظر فنی، تفاوت نسخه جدید الکترون با نسخه های قبلی از زمین تا آسمان است! از بازنگری در نحوه کدنویسی گرفته تا جزییاتی همچون کامنت گذاری بخش های مختلف کدها تا تکنولوژی های به روز بکار رفته در قالب. همگی برای داشتن رابط کاربری (User Interface) و تجربه کاربری (User Experience) روان تر، زیباتر، بهینه تر و چالاک تر برای قدردانی از کاربران و همراهان خوب و همیشگی مان.

کدنویسی تمیز، استاندارد و بهینه قالب الکترون 3 پرستاشاپ

کدنویسی استاندارد و بهینه

در قالب الکترون 3، بر اساس اصول و قواعد استاندرد کد نویسی، ساختار کد نویسی آن را مورد بازنگری قرار دادیم و نتیجه آن استانداردسازی کدهای قالب، بهینه سازی کدها و حذف کدهای اضافه، هوشمندتر شدن ظاهر قالب و به روز کردن کدنویسی PHP ماژول ها با استاندارد PSR-2 بود. همچنین کامنت گذاری تمامی بخش های کدهای قالب و ماژول های همراه آن، راه را برای توسعه فازهای بعدی قالب، عیب یابی و بهینه سازی های آتی هموارتر خواهد کرد.

در نهایت با بازنگری و اصلاح محل قرارگیری و فراخواهی فایل های قالب، بیش از پیش با استاندارهای کدنویسی روز دنیا همراه شدیم.

استفاده از تکنولوژی های روز

برای طراحی قالب الکترون 3، از آخرین تکنولوژی های روز بهره بردیم تا نه تنها از نظر فنی به کار سرعت ببخشیم، بلکه خروجی نهایی قابل رویت توسط کاربران نیز بهینه سازی های ملموسی داشته باشد.

در این نسخه از قالب الکترون از تکنولوژی ها و فریم ورک هایی همچون بوت استرپ 4، NodeJS، وب پک، GulpJS، استایل نویسی Sass، فونت آیکون ها Material Icons گوگل، LazyLoading تمامی تصاویر، استفاده از ویژگی Font Swap جهت افزایش سرعت لود فونت ها، فشرده سازی حداکثری کدهای CSS و JS جهت لود سریع تر ظاهر سایت و حذف کدهای اضافه در فرآیند کدنویسی و سایر تکنولوژی های روز بهره گرفتیم.

تفاوت ها و برتری های فنی قالب الکترون 3 با نسخه های قبلی

نه تنها از نظر ظاهری و ساختاری، بلکه از نظر فنی نیز قالب الکترون 3 با نسخه های قبلی دارای تفاوت های بسیاری است. مهم ترین تفاوت فنی قالب، افزایش چند برابری سرعت لود قالب، به روز رسانی ساختار قالب با استانداردهای روز سئو، استفاده از اصولی ترین داده های ساختار یافته جهت بهینه سازی رتبه سئو سایت و چند زبانه شدن آن می باشد.

سرعت لود چند برابر

به کمک استفاده از قابلیت LazyLoading و بهینه سازی حداکثری فایل های CSS و JS و TPL، نسخه جدید قالب الکترون چندین برابر بهینه تر و سریع تر از نسخه های قبلی است. هم چنین با انجام تنظیمات بهینه و استفاده از سرور مناسب، می توانید از رتبه A برای معیار PageSpeed و YSlow در سایت GTMetrix بهره مند شوید!

رتبه GTMetrix قالب الکترون 3 پرستاشاپ

چند زبانه بودن قالب

در قالب الکترون 3 بر خلاف نسخه های قبلی که محدود به زبان فارسی و راستچین بودند، این نسخه به طور کامل از قابل چند زبانه (Multi Lang) و استایل راست به چپ (RTL) و چپ به راست (LTR) پشتیبانی می کند. همچنین قالب به صورت پیش فرض برای زبان انگلیسی و فارسی ترجمه و بومی سازی شده است.

قالب الکترون با افتخار اولین قالب پرستاشاپ ساخت ایران با تکیه بر تخصص جوانان ایرانی است که با قابلیت های بین المللی، به زودی در بازارهای جهانی وارد عرصه رقابت با رده بالاترین قالب های پرستاشاپ در دنیا خواهد شد!

سئو بهینه تر از همیشه

رعایت اصول روز دنیا و استانداردهای جدید سئو از کوچکترین جزییات قالب تا مهم ترین آن ها یکی از مزیت های استفاده از قالب الکترون جدید می باشد. در کنار رعایت سئو ساختار، با استفاده از داده های ساختار یافته (Structured Data) در بطن قالب، هر آنچه برای دریافت بالاترین رتبه در میان رقبای خود نیاز دارید در اختیار شماست.

ماژول های طراحی شده به شکل Widget

در نسخه جدید قالب الکترون، بسیاری از ماژول ها از ماژول سنتی به ماژول هایی با خاصیت ویجت تغییر یافته اند. ویجت ها می توانند در هر جایی از سایت قرار بگیرند که در آینده برنامه های ویژه ای برای استفاده از این قابلیت جذاب در نظر داریم و در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نقشه راه انتشار نسخه های بعدی الکترون (پرستاشاپ 1.7)

طبق سیاست جدید آی پرستا (شرکت تجارت پایا الکترونیک پارس)، از این پس قالب های طراحی شده توسط این تیم ابتدا در دو نسخه کاملا آزمایشی آلفا و بتا، سپس نسخه آزمایشی کاندید انتشار و در نهایت نسخه ی نهایی منتشر می شوند.

نقشه راه انتشار نسخه های قالب الکترون

پس از انتشار نسخه نهایی (پایدار) آپدیت هایی به طور مداوم جهت بهینه سازی و افزایش امکانات قالب به مرور زمان منتشر شده و در دسترس خریداران قرار میگیرند.

در نسخه های قبل از نسخه نهایی (پایدار) مشاهده باگ، خطاهای فنی، مشکلات دیداری و ظاهری و ... قابل پیشبینی می باشند اما پس از انتشار نسخه نهایی انتظار می رود قالب بدون خطای فنی، عملکردی و ظاهری به درستی نصب و اجرا شود. گرچه همواره احتمال بروز مشکل و باگ در نسخه های نهایی تمامی محصولات نرم افزاری وجود دارد که این مشکلات توسط پشتیبانی محصول یا آپدیت های مکمل رفع می گردد.

چه انتظاراتی باید/نباید از این نسخه داشته باشیم؟

گرچه برای شروع محکم قدم برداشته ایم، اما هنوز اول راه هستیم! بنابراین بد نیست کمی در خصوص انتظاراتی که باید/نباید از قالب الکترون نسخه 3.0.0 آلفا و نسخه های بعدی آن داشت سخن بگوییم.

همانطور که قبل تر اشاره شد، قالب الکترون در نسخه فعلی (آلفا) منتشر شده که نسخه ای کاملا آزمایشی جهت تست و عیب یابی توسط کاربران آی پرستا منتشر شده است. لذا در نسخه آلفا قالب الکترون:

  • ممکن است مشکلات ظاهری مشاهده کنید
  • ممکن است با خطاهای فنی برخورد کنید
  • ممکن است برخی ویژگی ها به درستی عمل نکنند
  • ممکن است در دستگاه های مختلف مشکلاتی مشاهده شود

اما انتظار داریم:

  • قالب به درستی روی نسخه های پرستاشاپ 1.7.5.0 به بالا نصب شود
  • پیکربندی و منوی تمامی ماژول های همراه قالب به درستی قابل دسترس باشند
  • تمامی بخش های قالب (به جز ماژول مدیریت بنر) در فروشگاه نمایش داده شوند

سپس طبق نقشه راه انتشار نسخه های بعدی الکترون، در نسخه بتا انتظار داریم مشکلات گزارش شده در نسخه آلفا رفع شده باشد تا مجدد تست توسط کاربران انجام گردد. سپس با انتشار نسخه کاندید انتشار (RC) انتظار داریم تقریبا به یک قالب پایدار رسیده باشیم و تنها ایرادات جزیی باقی مانده باشد. در نهایت در نسخه پایدار انتظار داریم قالب به جایگاهی کامل رسیده، دارای دموهای متعدد بوده و مناسب برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین پر بازدید باشد.

فرآیند قیمت گذاری نسخه های الکترون

قالب الکترون تا به امروز به قیمت 599 هزار تومان فروخته می شد. طبق تصمیم تیم آی پرستا، با توجه به شرایط فعلی و همچنین امکانات جدید قالب، تصمیم داریم قیمت قالب را افزایش دهیم، اما، تا انتشار نسخه نهایی (پایدار) قالب الکترون ویژه پرستاشاپ 1.7 قیمت گذاری به صورت پلکانی خواهد بود.

قیمت نهایی قالب 999 هزار تومان در نظر گرفته شده، که در نسخه آلفا الکترون همچنان می توانید با قیمت 599 هزار تومان به قالب دسترسی داشته باشید و تا یکسال رایگان آپدیت های قالب را دریافت کنید. در نسخه بتا قیمت قالب با تخفیف 799 هزار تومان خواهد بود، در نسخه کاندید انتشار (RC) قیمت با تخفیف به 899 هزار تومان افزایش خواهد یافت و در نهایت قالب نهایی (نسخه پایدار) با قیمت واقعی خود به مبلغ 999 هزار تومان فروخته خواهد شد.

نسخه آلفا: 999 هزار تومان -> 599 هزار تومان

نسخه بتا: 999 هزار تومان -> 799 هزار تومان

نسخه کاندید انتشار: 999 هزار تومان -> 899 هزار تومان

نسخه پایدار نهایی: 999 هزار تومان

قالب الکترون ویژه پرستاشاپ 1.7 دارای ماژول حرفه ای مگامنو به ارزش 70 یورو می باشد که با نرخ ارز فعلی بالای 2 میلیون تومان ارزش دارد! همچنین چندین ماژول کاربردی حرفه ای همچون ماژول بلاگ پیشرفته، ماژول تنظیمات قالب، ماژول محصولات شاخه ها، ماژول مدیریت بنر حرفه ای و ... ارزش خرید قالب را چند برابر می کنند.

چطور می توانم در تست و عیب یابی سهیم باشم

اگر قبلا قالب الکترون را خرید کرده باشید می توانید نسخه جدید آن (همراه با نسخه قبلی 1.2.4) را از حساب کاربری خود در بازارچه دانلود نمایید (اگر مهلت دریافت آپدیت شما به پایان رسیده جهت تمدید می توانید با واحد پشتیبانی شرکت در ارتباط باشید). اگر هنوز قالب الکترون را خریداری نکرده اید، می توانید علاوه بر استفاده از تخفیف های ویژه نسخه های قبل از نسخه نهایی، در تست و عیب یابی قالب نیز سهیم باشید (با خرید قالب الکترون، همراه با قالب ویژه نسخه 1.7 پرستاشاپ، به قالب ویژه نسخه 1.6 پرستاشاپ نیز دسترسی خواهید داشت).

داخل قالب، راهنمای نصب و پیش نیازهای آن موجود می باشد. مجددا تاکید می کنیم نسخه های قالب تا قبل از نسخه نهایی (پایدار) مناسب راه اندازی یک فروشگاه آنلاین نبوده و صرفا جهت تست، عیب یابی و رفع مشکلات می باشند.

همچنین شایان ذکر است نسخه های آلفا، بتا و RC دارای پشتیبانی (تیکت) نمی باشند و پاسخگویی به سوالات و گزارش مشکلات این نسخه ها صرفا از طریق گروه تلگرامی توسعه قالب الکترون پرستاشاپ انجام پذیر است.

بخش هایی که نیاز به تست دارند

  • نصب و تست قالب بر روی فروشگاه ارتقا داده شده از پرستاشاپ 1.6 به 1.7 (قالب الکترون)
  • نصب و تست قالب بر روی فروشگاه ارتقا داده شده از پرستاشاپ 1.6 به 1.7 (قالب غیر از الکترون)
  • تست قالب روی دستگاه های موبایل و تبلت با ابعاد و سیستم عامل های متفاوت (اندروید، iOS، ...)
  • تست عملکرد ویژگی ها و تنظیمات مختلف قالب
  • تست قالب روی زبان های مختلف جهت رفع مشکلات بومی سازی و ترجمه ای
  • بررسی مشکلات ظاهری قالب و گزارش باگ ها
  • بررسی مشکلات فنی قالب (با دیباگ روشن و خاموش) و گزارش باگ ها
  • بررسی بخش های مختلف قالب
  • بررسی پروسه های مختلف قالب (سبد خرید، حمل، پرداخت و ...)
  • بررسی حالت های مختلف محصولات (محصولات دانلودی، دارای ترکیبات، دارای ویژگی، دارای پیوست، دارای تصاویر مختلف و ...)

مشکلاتی که از آن ها آگاه هستیم

  • غیر فعال بودن برخی تنظیمات قالب (مانند تنظیم قالب ویژه بخش بلاگ، تنظیم قالب عنوان بلوک ها و ...)
  • عدم کارکرد صحیح ماژول مدیریت بنر بدلیل مشکل کش
  • عدم امکان تغییر متن We are available Monday to Friday from 8 to 21 به صورت چند زبانه
  • عدم امکان تعریف بلوک اینماد و ساماندهی در قالب
  • برخی ایرادهای ظاهری کوچک و فونت آیکون ها
  • عدم امکان واردسازی دموهای دیگر قالب (دموسنتر) در نسخه فعلی

با عضویت در گروه تلگرامی توسعه قالب الکترون پرستاشاپ (ویژه خریداران قالب) می توانید گزارش ها، پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص این قالب به صورت تصویری یا متنی ارسال نمایید (جهت عضویت در گروه از بخش تیکت با پشتیبانان شرکت در ارتباط باشید)

مشاهده دمو قالب الکترون 3.0.0 نسخه آلفا ویژه پرستاشاپ 1.7

در پایان می رسیم به بخش جذاب ماجرا یعنی مشاهده دمو قالب الکترون جدید. در حال حاضر فقط یک دمو با ظاهر پیش فرض قالب آماده شده است که با تکمیل شدن قالب و رسیدن به نسخه نهایی (پایدار) تعداد دموها و امکان استفاده از آن ها در فروشگاه تنها با یک کلیک میسر خواهد بود.

دموی نسخه نهایی که در آینده منتشر خواهد شد ممکن است تغییرات زیادی داشته و متفاوت با دموی فعلی (نسخه آلفا - آزمایشی) باشد.

جهت مشاهده دموی قالب الکترون 3.0.0 نسخه آلفا اینجا کلیک کنید

با تشکر از صبر و همراهی شما

تیم آی پرستا - شرکت تجارت پایا الکترونیک پارس

پاییز 1399

(7 رای)
3.7142857142857144 5 1 7
  • Esi
    1399-09-12

    سلام. بنده که قبلا این قالب رو خریداری کردم و منتظر ارتقا بودم باید جهت ارتقا به نسخه پایدار (البته بعد از انتشار) چقدر باید هزینه پرداخت کنم؟

    پاسخ مدیر:

    سلام

    اگر هنوز پشتیبانی و دریافت آپدیتتون تموم نشده باشه بصورت رایگان دریافت میکنید. در غیر این صورت 30 درصد مبلغ قالب رو پرداخت میکنید تا 6 ماه پشتیبانی و 1 سال دریافت آپدیتتون رو تمدید کنید.

  • اشکان
    1399-10-15

    سلام. الان بیشتر از یک ماه گذشته از نسخه آزمایشی هنوز به مرحله بعد نرسیده. دقیق نمی تونید بفرمایید کی آماده می شه؟ ممنون. واقعا خسته نباشید بابت زحماتی که می کشید.

    پاسخ مدیر:

    سلام

    در حال افزایش نیروی پشتیبانی شرکت هستیم و درگیر برخی تغییرات در شرکت بودیم به همین دلیل از ددلاین توسعه الکترون عقب افتادیم. اما مجددا توسعه قالب در دسترو کار قرار گرفته و انشالله تخمین میزنیم به زودی نسخه بتا و rc رو خواهیم داشت و قبل از سال جدید به نسخه نهایی برسیم.

    البته همه اینا در صورتیه که با مشکل پیچیده پیشبینی نشده ای بر نخوریم.

    موفق و پیروز باشید

  • اشکان
    1399-12-02

    سلام. منتظر یاری سبزتان هستیم. کی اماده می شه؟

    پاسخ مدیر:

    سلام. بخاطر یکسری تغییرات اساسی در قالب و همچنین چند مشکلی که رفع اون ها زمان بر بود از برنامه انتشار عقب افتادیم اما سعیمون بر این هست که قبل سال جدید نسخه نهایی رو منتشر کنیم