تولید محتوای صوتی یکی از روش‌هایی است که در بازاریابی محتوایی می توانیم از آن بهره ببریم. از جمله روش‌هایی که تاثیر بسزایی در جذب مخاطب و اعتماد به برند وجود دارد به تولید محتوای صوتی برمی‌گردد. البته در نظر داشته باشید که تولید محتوای صوتی باید با اصول درست و به شکل درست انجام شود تا این تاثیرگذاری را به همراه داشته باشد. در این مقاله سعی نموده‌ایم به تولید محتوای صوتی ،ابزارهای آن، اهمیت تولید محتوای صوتی، تاثیر آن بر عملکرد سایت، تاثیر آن بر سئو و بازاریابی محتوا و … بپردازیم، همراه آی پرستا باشید…

ابزارهای تولید محتوای صوتی

برای تولید صوت و محتوای صوتی می‌توانیم از ابزار بسیار ساده همچون یک ضبط صوت کوچک استفاده کنیم. همچنین این ابزارمی تواند تبدیل به یک استودیو شود که دارای میکروفون، دستگاه ضبط پیشرفته، دستگاه تنظیم صوت و امواج و … باشد. این موضوع بستگی به مقدار توانایی مالی شما در تهیه این وسایل دارد. در نظر داشته باشید که در ابتدای راه با کمترین هزینه مسیرتان را آغاز نمایید و در ادامه ابزارهای مورد نیاز را با توجه به بودجه مالی خود تهیه نمایید.

نکته مهم: همانگونه که در مقاله بازاریابی محتوایی به آن اشاره شد تولید محتوا یک بخش از کار است و توزیع آن بخش دیگری است که اهمیت ویژه ای برای ما دارد.

مطالعه مقاله توزیع محتوا 

چرا محتوای صوتی تولید کنیم؟

شاید در ابتدا دلیل انجام این موضوع را ندانیم اما بهتر است به شما بگوییم که محتوای صوتی مخاطبان خاص خود را دارد. تصور بفرمایید گروه مخاطبان یا همان پرسونای کسب و کار شما افرادی با گروه سنی بالای چهل سال است. برای این افراد با این گروه سنی محتوای صوتی گونه و شکل بهتری از انواع محتوا است (البته تاثیر محتوای ویدیویی را در هیچ زمان نمی‌شود انکار کرد اما محتوای صورتی هم اهمتی و ارزش خود را دارد) . اینگونه تصور کنید که شما در حوزه کتاب فعالیت دارید تعداد بسیار زیادی از مخاطبان شما به کتب صوتی علاقه مند هستم و با تولید محتوای صوتی در این حوزه می توانید محبوبیت خود را بین این افراد افزایش دهید.

حوزه های دیگری که تولید محتوای صوتی برای آنها حائز اهمیت است عبارت اند از حوزه‌های آموزشی، داستان‌سرایی، انگیزشی، ورزشی، کسب و کار، موفقیت، علوم دینی، علوم تربیتی و … است.

تاثیر تولید محتوای صوتی بر کسب و کار و سئو سایت

یکی دیگر از انواع محتوا، محتوای صوتی است که می تواند تاثیر زیادی بر روی سایت ما بگذارد. 

محتوای صوتی هم برای مخاطب ما اهمیت دارد. زیرا بر اعتماد او تاثیر می‌گذارد هم برای موتورهای جستجو اهمیت دارد زیرا صفحات سایت ما دارای نوع متفاوتی از محتوای صوتی است و برای سایت ما تاثیرات بسیار مثبتی را به همراه خواهد داشت.

نکته: همیشه در رابطه با محتوای کامل توضیحاتی را ارائه داده ایم. محتوای کامل است که دارای انواع محتوا باشد. انواع محتوا شامل محتوای متنی، محتوای تصویری، محتوای ویدیویی، محتوای صوتی و ….می باشد.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد