توزیع و انتشار محتوای صوتی بعد از اینکه محتوای صوتی را تولید نموده ایم و بر روی صفحه مورد نظر مان در سایت خود بارگذاری نمودیم انجام میشود. البته باید به موتورهای جستجو زمان بدهیم تا آن را مشاهده کنند و نمایه سازی نمایند که فرایند مشاهده، دخیره سازی و رتبه بندی یا همان کراولینک ، ایندکسبنگ ، رندرینگ و رنکینگ می باشد.
نکته مهم :
در نظر داشته باشید این نوع محتوا و بارگذاری و انتشار آن مخصوص مخاطبانی است که در سایت ما حضور دارند و از سرچ عبارات مختلف به صفحات سایت مراجعه کردهاند. این کاربران از طریق لینک های داخلی که در صفحات قرار داده شده به صفحه مورد نظر و محتوای صوتی مورد نظر میرسند.
توزیع محتوا چیست؟
اما موضوعی که ما قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم این است که محتوای تولیدی ما در خارج از سایت چگونه و از چه طریقی به دست مخاطب هدف کسب و کار ما برسد تا بتواند از آن استفاده نماید.
توزیع محتوای صوتی
اگر هدف ما این است که محتوای صوتی تولید شده ما را مخاطبان بیشتری گوش کنند و از آن بهره بیشتری ببریم باید برای توزیع آن فعالیت های دیگری (غیر از بارگذاری و انتشار در سایت خود) انجام دهیم. یکی از این فعالیت ها، انتشار محتوای صوتی ما در بسترهای مختلفی است که امروزه در سرتاسر جهان دارای محبوبیت های بسیاری هستند و مخاطبان بسیاری از آنها استقبال کرده و از آنها استفاده می کنند. در ادامه به چند نمونه از این بسترها اشاره میکنیم. همراه آی پرستا باشید…
گوگل پادکست
سرویس گوگل که تقریبا چند سال است از آن رونمایی شده و به جهت استفاده از طیف وسیعی از مخاطبان که دارای حساب کاربری گوگل هستند بسیار مناسب است. این شبکه دارای تعداد بسیار زیادی مخاطب است و میتواند برای ما بستر مناسبی جهت توزیع محتوای صوتی باشد.
گوگل پادکست برای مخاطبان اندرویدی در دسترس است و قابلیت استفاده به صورت آفلاین بعد از دانلود را دارد.
رادیو های بسیار زیادی در سرتاسر جهان و کشور ایران راه اندازی شده است که برای انجام این مهم بسیار مناسب می باشد. استفاده از آنها به نوبه خود در این مورد تاثیر مناسبی خواهد داشت.
کست باکس
کست باکس نوع دیگری از سرویسهای انتشار محتوای صوتی می باشد که دارای مخاطبین نسبتاً مناسبی است. این سرویس تا قبل از فیلتر شدن مخاطبان فارسی زبان بسیاری داشت که طرفدار آن بودند.
اسپاتیفای
اسپاتیفای، شاید این سرویس بیشتر برای گوش دادن به موزیک و موسیقی شناخته شده باشد، اما از دسته بستر هایی است که دارای مخاطبین بسیار بسیار زیادی در سرتاسر جهان می باشد و آنها علاقه فراوانی به انواع محتوای صوتی دارند. نکته مهم این است که اسپاتیفای عمر نسبتاً کوتاهی نسبت به دیگر بسترها دارد اما به دلیل نوع استراتژی که داشته مخاطبان فراوانی دارد.
ساند کلود
ساند کلود یکی دیگر از بسترهای توزیع محتوای صوتی است که مخاطبان بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارد ساند کلود دارای مخاطبان بسیار قدیمی است که محتوا های صوتی خوانندگان محبوب شان را بر روی آن گوش می دهد.