Ugc (User Generate Content) یا محتوای تولیدی کاربر یکی از روش های بسیار مفید و تاثیر گذار بر روی کسب و کارها و روند ادامه آن ها است. در این مقاله به توضیح UGC می پردازیم و تاثیرات آن را بر کسب و کار و سئو سایت شما عنوان خواهیم نمود. همراه آی پرستا باشید...

محتوای تولیدی کاربر چیست؟

محتوایی که به وسیله مخاطب برای کسب و کار ما تولید شود محتوای تولیدی کاربر نام گذاری می شود. این محتوا می تواند در بستر سایت، شبکه های اجتماعی یا در فضای واقعی ایجاد شود.

انواع محتوا تولیدی کاربر

محتوا های تولیدی کاربر می تواند در تمامی انواع محتوا ها باشد. 

مثلاً محتوای متنی، کامنت هایی که مخاطبان در سایت و شبکه اجتماعی می گذارند. این نوع محتوا نمونه ای از محتوای تولیدی کاربر به صورت متنی است که برای کسب و کار تولید شده است.

محتوای تصویری، بسیاری از کسب و کارها از مخاطبین خود می‌خواهند که تصاویر مربوط به کار آنها را برایشان ارسال کنند و یا در پلتفرم های موجود بارگذاری و منتشر نمایند. این نمونه‌ای از محتوای تولیدی کاربر به صورت تصویری است. سازمان های دولتی از این روش در بسیاری از مسابقات و جشنواره ها استفاده می کنند.

محتوای تولیدی کاربر به صورت ویدیویی، کسب و کارهای بسیار بزرگ و جزء برترین کسب و کارهای دنیا در حال حاضر از این روش استفاده می کنند. در این روش از مخاطب خواسته می‌شود که محتوای ویدیویی خود را تولید کرده و در بستر مشخصی بارگذاری نمایند.

چرا محتوای تولیدی کاربر برای ما مهم است؟

محتوای تولیدی کاربر از مهمترین محتواهایی است که هر کسب و کاری از آن استقبال کرده و سعی می‌کند که مخاطبین خود را ترغیب نماید تا برایش محتوا تولید کنند. زمانی که مخاطبین دست به تولید محتوا برای کسب و کار بزنند، سایت و شبکه های اجتماعی به صورت اتوماتیک آپدیت می شود. آپدیت شدن این صفحات و بستر ها تاثیر بسیار زیادی در موتورهای جستجو از جمله گوگل دارد که نشان دهنده درگیر شدن مخاطبان با کسب و کار و بیان نظراتشان دارد.

در صورتی که نظرات بیان شده مفید باشد این موضوع می‌تواند روی اعتماد سازی دیگر مخاطبین کسب و کار تاثیرگذار بوده و مفید فایده واقع شود.

چگونه مخاطبین را قانع کنیم برای ما محتوا تولید کنند؟

اصلی‌ترین و مهمترین نکته برای انجام این امر این است که از آن‌ها بخواهید برایتان محتوا تولید کنند.

در پایان مقالات، در پایان محتواهای ویدیویی، در پایان اسلایدهای تصویری از مخاطبان خود بخواهید نظراتشان را بیان نمایند بیان نظرات، تجربه ها، پیشنهادها، انتقادها و راهکارها می‌توانند بزرگترین اهرم برای ترغیب مخاطب جهت تولید محتوا باشد.

محتوای تولیدی کاربر به روش صوتی، در این روش از مخاطبان خواسته می‌شود که نکات و صحبت های خود را در قالب ویس و صوت ضبط کرده و برای برنامه ارسال کنند یا در جای مشخصی بارگذاری نمایند. بسیاری از نظراتی که مخاطبان برای کسب و کارها ارسال می کنند از این روش تبعیت می کند.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*