Ugc (User Generate Content) یا محتوای تولیدی کاربر یکی از روش های بسیار مفید و تاثیر گذار بر روی کسب و کارها و روند ادامه آن ها است. در این مقاله به توضیح UGC می پردازیم و تاثیرات آن را بر کسب و کار و سئو سایت شما عنوان خواهیم نمود. همراه آی پرستا باشید...

محتوای تولیدی کاربر چیست؟

محتوایی که به وسیله مخاطب برای کسب و کار ما تولید شود محتوای تولیدی کاربر نام گذاری می شود. این محتوا می تواند در بستر سایت، شبکه های اجتماعی یا در فضای واقعی ایجاد شود.

انواع محتوا تولیدی کاربر

محتوا های تولیدی کاربر می تواند در تمامی انواع محتوا ها باشد. 

محتوای متنی

مثلاً محتوای متنی، کامنت هایی که مخاطبان در سایت و شبکه اجتماعی می گذارند. این نوع محتوا نمونه ای از محتوای تولیدی کاربر به صورت متنی است که برای کسب و کار تولید شده است.

محتوای تصویری

محتوای تصویری، بسیاری از کسب و کارها از مخاطبین خود می‌خواهند که تصاویر مربوط به کار آنها را برایشان ارسال کنند و یا در پلتفرم های موجود بارگذاری و منتشر نمایند. این نمونه‌ای از محتوای تولیدی کاربر به صورت تصویری است. سازمان های دولتی از این روش در بسیاری از مسابقات و جشنواره ها استفاده می کنند.

محتوای ویدیویی

محتوای تولیدی کاربر به صورت ویدیویی، کسب و کارهای بسیار بزرگ و جزء برترین کسب و کارهای دنیا در حال حاضر از این روش استفاده می کنند. در این روش از مخاطب خواسته می‌شود که محتوای ویدیویی خود را تولید کرده و در بستر مشخصی بارگذاری نمایند.

چرا محتوای تولیدی کاربر برای ما مهم است؟

محتوای تولیدی کاربر از مهمترین محتواهایی است که هر کسب و کاری از آن استقبال کرده و سعی می‌کند که مخاطبین خود را ترغیب نماید تا برایش محتوا تولید کنند. زمانی که مخاطبین دست به تولید محتوا برای کسب و کار بزنند، سایت و شبکه های اجتماعی به صورت اتوماتیک آپدیت می شود. آپدیت شدن این صفحات و بستر ها تاثیر بسیار زیادی در موتورهای جستجو از جمله گوگل دارد که نشان دهنده درگیر شدن مخاطبان با کسب و کار و بیان نظراتشان دارد.

در صورتی که نظرات بیان شده مفید باشد این موضوع می‌تواند روی اعتماد سازی دیگر مخاطبین کسب و کار تاثیرگذار بوده و مفید فایده واقع شود.


مطالعه : روش های اعتماد سازی به فروشگاه اینترنتی

اهمیت محتوای تولیدی کاربر بعد از آپدیت EEAT 2023 گوگل

گوگل در آپدیت EEAT که در تاریخ 2 نوامبر 2023 منتشر شد، بر اهمیت محتوای تولیدی کاربر در نتایج جستجو تأکید کرد. این آپدیت، تأثیر محتوای تولیدی کاربر را در رتبه‌بندی سایت‌ها افزایش داد.

گوگل به وضوح بیان کرد که محتوای تولیدی کاربر، محتوایی است که توسط کاربران ایجاد می‌شود، مانند نظرات، پرسش و پاسخ، وبلاگ‌ها، و شبکه‌های اجتماعی. این محتوا می‌تواند به کاربران کمک کند تا اطلاعات مفید و معتبری در مورد محصولات، خدمات، و موضوعات مختلف پیدا کنند.

تاثیر آپدیت EEAT

آپدیت EEAT، اهمیت محتوای تولیدی کاربر را در رتبه‌بندی سایت‌ها افزایش داد. بنابراین، وب‌سایت‌هایی که محتوای تولیدی کاربر بیشتری دارند، می‌توانند انتظار افزایش ترافیک و رتبه‌بندی خود را تجربه کنند.

دلایل اهمیت محتوای تولیدی کاربر

گوگل دلایل مختلفی برای اهمیت محتوای تولیدی کاربر ارائه کرده است. این دلایل عبارتند از:

  • قابل اعتماد بودن: محتوای تولیدی کاربر، اغلب قابل اعتمادتر از محتوای تولید شده توسط وب‌سایت‌ها است. زیرا کاربران معمولاً نظرات و تجربیات واقعی خود را در محتوای تولیدی خود ارائه می‌دهند.
  • ارزشمند بودن: محتوای تولیدی کاربر، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد محصولات، خدمات، و موضوعات مختلف ارائه دهد. این اطلاعات می‌تواند به کاربران کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرند.
  • تازه بودن: محتوای تولیدی کاربر، اغلب تازه‌تر از محتوای تولید شده توسط وب‌سایت‌ها است. زیرا کاربران معمولاً محتوای تولیدی خود را به طور منظم به‌روزرسانی می‌کنند.

در مجموع، آپدیت EEAT گوگل، اهمیت محتوای تولیدی کاربر را در نتایج جستجو افزایش داد. بنابراین، وب‌سایت‌هایی که محتوای تولیدی کاربر بیشتری دارند، می‌توانند انتظار افزایش ترافیک و رتبه‌بندی خود را داشته باشند.

مطالعه : آپدیت EEAT گوگل

چگونه مخاطبین را قانع کنیم برای ما محتوا تولید کنند؟

برای بهبود محتوای تولیدی کاربر سایت خود، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از کاربران خود بخواهید که نظرات، پرسش و پاسخ، وبلاگ‌ها، و پست‌های شبکه‌های اجتماعی خود را در سایت شما ثبت کنند.
  • محتوای تولیدی کاربر را به طور منظم بررسی و پاسخ دهید.
  • از محتوای تولیدی کاربر برای بهبود محتوای خود استفاده کنید.

با انجام این اقدامات، می‌توانید محتوای تولیدی کاربر بیشتری در سایت خود داشته باشید و از مزایای این آپدیت بهره‌مند شوید.

محتوای تولیدی کاربر به روش صوتی، در این روش از مخاطبان خواسته می‌شود که نکات و صحبت های خود را در قالب ویس و صوت ضبط کرده و برای برنامه ارسال کنند یا در جای مشخصی بارگذاری نمایند. بسیاری از نظراتی که مخاطبان برای کسب و کارها ارسال می کنند از این روش تبعیت می کند.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد