در اولین جمله بیان کنیم که منظور از انتشار در آپارات انتشار در تمامی پلتفرم‌های توزیع محتوای ویدیویی نظیر آپارات, یوتیوب, تماشا نماشا و غیره است. اما موضوع اصلی انتشار ویدیو در سایت خود یا در پلتفرم‌های توزیع محتوای ویدیویی نظیر آپارات و …. مسئله‌ای است که در چند سال اخیر برای افراد بسیاری باعث ایجاد سوال شده است و مخاطبان به دنبال پاسخ آن هستند. برای دریافت پاسخ و بررسی این مسئله همراه آی پرستا باشید ....

پلتفرم‌های پخش محتوای ویدیویی دقیقاً چه چیزی است؟

پلتفرم‌ها یا پخش کننده‌های محتوای ویدیویی دقیقاً سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی هستند که وظیفه نمایش محتوای ویدیویی را دارند. این پلتفرم‌ها محتوای ویدیویی خود را به روش‌های مختلف تامین می‌کنند. بسیاری از این پلتفرم‌ها از محتوای تولیدی کاربر استفاده می‌کنند. سایت‌هایی نظیر آپارات یوتیوب تماشا نماشا از این دسته هستند.
همچنین درصد دیگری از آنها از نوع vod هستند که محتوای نمایشی‌شان توسط تامین کنندگان مختلف تامین می‌شود.شبکه‌هایی مثل فیلیمو، نماوا در ایران و نتفلیکس و … در خارج از ایران از این دسته هستند.

بررسی موضوع از دید سئو

از دید سئو نمایش محتوای ویدیویی در سایت خود برتری بیشتری نسبت به نمایش محتوای ویدیویی در سایت پخش کننده محتوای ویدیویی دارد. این برتری در ثالب های محتلف است که به شرح زیر قابل بیان است:

  • زمان ماندگاری کاربر در صفحه سایت
  • ورودی مناسب از طریق موتور جستجو
  • انحصار ویدیو

بررسی موضوع از دید برندینگ

از لحاظ بحث برندسازی و برندینگ موضوع نمایش محتوای ویدیویی در سایت خود یا نمایش دهنده‌ها بهتر است اینگونه بیان کنیم که در صورتی که محتوای ویدیویی شما توسط خودتان تولید شده بهتر است ابتدا در سایت و رسانه‌های خودتان نمایش داده شود. سپس این محتوا در سایت‌های مختلف نمایش دهنده به نمایش در بیاید.
اما اگر محتوای ویدیویی تولیدی مجموعه شما نیست و هزینه های زیادی بابت این محتوا انجام نداده اید می‌توانید این محتوا را در هر بستر و سیستمی نمایش دهید.

نتیجه‌گیری کلی

به صورت کلی محتوای ویدیویی که از بابت تولید آن زمان انرژی و هزینه زیادی گذاشته شده بهتر است در ابتدای امر در سایت خودمان به نمایش در بیاید تا مالکیت آن از نظر موتورهای جستجو برای ما تایید شود. بعد از مدتی که محتوا در موتورهای جستجو ایندکس شد می‌توانیم آن را در دیگر سایت‌ها و شبکه های اجتماعی منتشر کنیم.

(1 رای)
2 5 1 1