به روز رسانی فروشگاه شما یک قدم مهم است - اما گاهی می تواند پروسه ای دشوار باشد.

اگر برنامه دارید فروشگاه خود را به پرستاشاپ 1.7 منتقل کنید، جای درستی آمده اید. اما پیش از آن که شروع کنیم، در اینجا یک تور کوتاه از مراحلی که برای موفقیت پروژه باید بگذرانید را آورده ایم.

1. برنامه پروژه انتقال من چیست؟

نمی توان یک پروژه را به خوبی به سرانجام رساند اگر هیچ سازماندهی یا روش مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده باشد. برای به سرانجام رساندن پروژه انتقال خود به صورت تمام و کمال، اولین قدم شامل برنامه ریزی دقیق هر مرحله، تحلیل و بررسی محیط پروژه، تخمین زمان مورد نیاز، حجم کار و تلاش مورد نیاز برای موفقیت پروژه خواهد بود.

زمان مناسبی را برای انجام انتقال خود انتخاب کنید، از انتخاب زمان هایی که فعالیت کاربران بالاست بپرهیزید (تقویم تجارت الکترونیک 2019 را مشاهده کنید).انتقال برخی فروشگاه ها به دلیل پیچیدگی پایگاه داده یا تغییرات و تست های مورد نیاز ممکن است به چند روز زمان از شروع تا آماده شدن نیاز داشته باشند.

انتخاب زمان مناسب برای شروع ارتقا پرستاشاپ

نکته اصلی ما

تمرکز اصلی در انتقال و ارتقاء فروشگاه بهره بردن از قابلیت ها و کارایی های جدید سیستم، مخصوصا در حوزه ارگونومیک و سئو است. اما در عین حال می تواند فرصت مناسبی برای بازنگری در مورد وب سایت و اکوسیستم آن باشد، تا تغییرات آن به خوبی پیش رود، تا برای آینده برنامه ریزی کنید. آیا دارید به گسترش کار خود به صورت بین المللی فکر می کنید؟ آیا در فکر پیاده سازی یک بخش بلاگ جهت بهینه سازی تولید محتوای خود متناسب با محصولات هستید؟ تمام احتمالات پیش رو را مد نظر داشته باشید تا هر مرحله دقیقا تحت نظارت و انتظار شما پیش برود.

گسترش کسب و کار پرستاشاپی به صورت بین المللی

2. چطور باید ریسک احتمالی را محاسبه کنم؟

برای ارتقاء پیش رو، شما باید لیستی تهیه کنید از نسخه های ماژول ها و قالبی که استفاده می کنید، و همچنین هرگونه ریدایرکت های دستی یا شخصی سازی هایی که انجام داده اید. تمامی موارد قابلیت انتقال خودکار به محیط جدید را ندارند. تمامی عناصری که فروشگاه شما را شکل داده اند را مد نظر قرار دهید و سازگاری آن ها را بررسی کنید. در این مرحله از پروسه انتقال، از بین رفتن اطلاعات ماژول هایی که با نسخه جدید سازگار نیستند باید مد نظر قرار گیرد.

آماده شوید که با قابلیت های جدید که با آخرین نسخه نرم افزار و البته کارکرد تجارت و مباحث شما منطبق هستند سازگار شوید، از آن ها استفاده کنید و روی آن ها سرمایه گذاری کنید. به طور مشابه، تمامی المان هایی که باید به فروشگاه جدید شما منتقل شوند را لیست کنید تا از دوباره کاری جلوگیری کنید: دیتابیس مشتریان، تامین کننده ها، تصاویر، محصولات، شاخه ها و غیره. ابزارهای اتوماسیون زیادی برای این کار وجود دارند بنابراین می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.

محاسبه ریسک احتمالی ارتقا پرستاشاپ

3. چطور می توانم در حین فرآیند ارتقا از سایتم محافظت کنم؟

از دست رفتن اطلاعات در طول عملیات ارتقا موضوعی شایع است. برای به حداقل رساندن این ریسک، شما باید برای مرحله تست گیری برنامه ریزی کنید و برای آن اهمیت قائل شوید.

قبل از این که پروژه خود را آغاز کنید، فراموش نکنید که از اطلاعات و تنظیمات فروشگاه نسخه پشتیبان (بکاپ) تهیه کنید و سعی کنید از کمک یک متخصص برای انجام و آماده سازی محیط تست کمک بگیرید (پیش-پردازش سایت) تا فرآیند ارتقا را بدون انجام هرگونه تغییر روی سایت اصلی شبیه سازی کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا مشکلات پیش رو و از بین رفتن احتمالی اطلاعات را شناسایی کنید و هرگونه خطا را با خیالی آسوده رفع کنید. در آخر، فراموش نکنید تا اطلاعات منتقل شده را بررسی کنید تا اطمینان یابید که مطابق با انتظارات شما هست.

4. کدام ابزار را برای ارتقا انتخاب کنم؟

بسیار مهم است که ابزار صحیحی را برای شروع فرآیند انتقال انتخاب کنید. استفاده از ابزار اتوماسیون انتقال را مد نظر قرار دهید چرا که می توانند شدیدا در زمان شما جهت انجام کارهای وقت گیر صرفه جویی کنند و برای حجم بالای داده ها، یا پروژه های چند فروشگاهی کاربردی باشند. ماژول های ارتقا و پشتیبانی گیری داده های متفاوتی در مارکت پلیس اددانز پرستاشاپ لیست شده اند که متناسب با بودجه و پیچیدگی کار شما در دسترس می باشند.

ماژول Migration Pro یکی از بهترین ماژول هایی است که می توانید برای پروژه انتقال خود استفاده کنید. با قیمتی مناسب، انتقال سریع و موثر را برای شما تضمین می کند. از آن جایی که این ماژول به هیچ دانش فنی نیاز ندارد، می توانید با خیال آسوده فروشگاه خود را به صورت مطمئن برای آخرین نسخه پرستاشاپ پیکربندی کنید و ارتقا دهید.

ابزارهای ارتقا پرستاشاپ

5. استراتژی صحیح برای سئو چیست؟

افت رتبه و ترافیک به علت از دست دادن اطلاعات متا یا تغییر URL ها امری شایع است. استراتژی سئو خود را برای بعد از ارتقا برنامه و پایه ریزی کنید، تا این اثرات جانبی را در لحظه محدود کنید.

برای این موضوع، توصیه می کنیم تمام URL های خود را از فروشگاه قبلی به فروشگاه جدید ریدایرکت کنید تا دسترسی به آن ها ساده باشد: صفحه اصلی، توضیحات محصول، دسته بندی ها، محتوای CMS و ... در این مرحله اجازه دارید صدها ریدایرکت 301 ایجاد کنید، که به شما کمک خواهد کرد جایگاه خود را در موتورهای جستجو حفظ کنید. در غیر این صورت در تحلیل بعدی گوگل، ربات های ایندکس با حجم بیشماری صفحات 404 مواجه می شوند که ترافیک شما ضربه خواهد زد.

توصیه می کنیم تمامی گزینه ها را برای حفظ ارزش سئو فروشگاه خود در نظر بگیرید، تا فرآیند ارتقا شما به بهترین شکل ممکن انجام شود.

6. آیا من برای انتقال به پرستاشاپ 1.7 به پشتیبانی نیاز خواهم داشت؟

در فرآیند انتقال ممکن است با چالش های فنی روبرو شوید و نیاز به پشتیبانی داشته باشید. تردید نکنید که از کمک یک متخصص تایید شده مشاوره بگیرید که توانایی راهنمایی شما برای رسیدن به بهترین راهکارها و مناسب ترین تنظیمات، جهت به سرانجام رساندن پروژه شما با آسودگی خاطر، را داشته باشد (قبل از ارتقا، در حین فرآیند و پس از انتقال).

آیا برای انتقال به پرستاشاپ 1.7 نیاز به کمک دارید؟ با ما تماس بگیرید! تیم پشتیبانی فنی پرستاشاپ برای کمک به شما آماده است.

منبع: Six tips for successful migration to PrestaShop 1.7

(2 رای)
5 5 1 2